صفحه اصلي > اقتصادی > اختلاف نظر دو وزارتخانه راه و ارتباطات بر سر مسافری شدن فرودگاه پیام
اختلاف نظر دو وزارتخانه راه و ارتباطات بر سر مسافری شدن فرودگاه پیام24 خرداد 1393. نويسنده: monshi |
قائم مقام شرکت خدمات هوایی و منطقه ویژه اقتصادی پیام گفت: درحال حاضر منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه پیام در قالب و نظارت وزارت ارتباطات فعالیت میکند که درصورت مسافری شدن این فرودگاه پای وزارت راه هم قطعا به این فرودگاه باید بازمیشود. کاوه حدادپور اافزود: از آنجا که وزارت راه مسئول نظارت، هزینهکرد و به تبع آن پاسخگوی مسائل و چالشهای فرودگاههای مسافربری در سراسر کشور است، ایجاد ترمینال مسافربری در منطقه ویژه اقتصادی فرودگاه پیام، قطعا باعث ایجاد تداخل در کار دو وزارتخانه ارتباطات و راه خواهد شد. وی در ادامه بیان داشت: درحال حاضر دو وزارتخانه راه و ارتباطات بر سر قبول مسئولیت مسافری شدن این فرودگاه با یکدیگر اختلاف نظر دارند و هنوز نتوانستند به تفاهمی در این خصوص دست یابند. فرودگاههای کشور زیانده هستند وی در ادامه با بیان این مطلب که تاسیس فرودگاه و ایجاد ترمینال مسافربری در سطح کشور اقدام و عمل زیاندهای است؛ اظهار داشت: هم اکنون فرودگاههای سراسر کشور از حیث منابع درآمدی منفعتی به جز فراهم آوردن بستری برای ایجاد خدمات به مردم برای دولت ندارند و از این رو دولت از ایجاد فرودگاههای جدید دیگر در سراسر کشور پرهیز میکند. حدادپور در ادامه خاطرنشان کرد: درحال حاضر شرکتهای مسافربری و آژانسهای هوایی به دلیل مشکلات روزافزون و بالا رفتن هزینههای این شرکتها و پایین آمدن توان اقتصادی مردم، اکثرآ با نصف و بعضآ با یک سوم ظرفیت خود پرواز میکنند که همین موضوع باعث شده که دولت و حتی بعضا بخش خصوصی، برای سرمایهگذاری در این بخش رقبتی نداشته باشند. مسافری شدن فرودگاه پیام، بالای 60 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد قائم مقام شرکت خدمات هوایی و منطقه ویژه اقتصادی پیام در تشریح مشکلات مسافربری شدن فرودگاه پیام کرج گفت: درحال حاضر به دلیل وجود موانع جغرافیایی و محیطی ازجمله وجود تپه ماهورها در این منطقه که ممکن است برای فراز و فرود حجم بالایی از هواپیماها در دید خلبان ایجاد مشکل کند و همچنین ایجاد برخی امکانات ناوبری و فرودگاهی، به اعتباری بالغ بر 60 میلیارد تومان نیاز است که این مبلغ از منابع استانی باید هزینه شود. وی در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر نه استان و نه دولت؛ توان هزینهکرد چنین مبلغی را ندارند. این مسئول در پایان گفت: با وجود تمام این مشکلات معتقد هستیم استان 2/5 میلیون نفری البرز در مقایسه با سایر استانهای کشور که بعضآ نصف جمعیت این استان را دارا هستند، استحقاق جای دادن یک ترمینال مسافربری استاندارد در خود را دارد که اگر بتوانیم پس از اخذ مجوز از سازمان هواپیمایی کشور، بخش خصوصی و یا شهرداری را مجاب به سرمایهگذاری در این بخش کنیم؛ میتوانیم امیدوار به داشتن یک ترمینال مسافربری هوایی در استان البرز باشیم. بازگشت |