Logo

صفحه اصلي > اقتصادی > توسعه داخلي سازي محصولات، گسترش ارتباط با مراكز علمي

توسعه داخلي سازي محصولات، گسترش ارتباط با مراكز علمي


15 شهریور 1393. نويسنده: monshi
توسعه داخلي سازي محصولات، گسترش ارتباط با مراكز علمي


گروه صنعتي ايران خودرو به منظور تحقق منويات اخير مقام معظم رهبري، برنامه خود را براساس حركت سريع به سمت ساخت قطعات با تكنولوژي بالا، داخلي سازي محصولات و توسعه صادرات ترسيم كرده است.
مهندس هاشم يكه زارع مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو با بيان اين مطلب گفت: اين امر با دو هدف صورت مي گيرد، نخست اينكه وابستگي كشور به خارج از كشور را كاهش داده و از خروج ارز جلوگيري مي كند و دوم، فرصت هاي شغلي جديدي را براي جوانان آموزش ديده فني و صنعتي و نيز فارغ التحصيلان دانشگاه ها ايجاد مي كند. وي با اشاره به اينكه گسترش ارتباطات ايران خودرو با شبكه ها و مراكز تحقيقاتي و دانشگاهي و مراكز علمي معتبر سر فصل ديگري از برنامه هاي كاري گروه صنعتي ايران خودرو است، اظهارداشت: عرضه محصولات جديد متناسب با سلايق مشتريان و توجه ويژه به ارتقاي كيفي و ايمني در سر لوحه امور قراردارد. وي تاكيد كرد: ‌براساس برنامه راهبردي، ما مصمم هستيم قطعه سازان توانمند ايراني را به عنوان همكار راهبردي خود وارد عرصه هاي جهاني كنيم و براي اولين بار قطعه سازان ايراني در طراحي و توليد محصولات جديد اين شركت سهيم خواهند شد. يكه زارع تصريح كرد: ‌ظرفيت قطعه سازي در كشور بايد به سه ميليون دستگاه خودرو درسال برسد كه دو ميليون دستگاه آن براي بازار داخلي و يك ميليون ديگر به صورت قطعه به خارج صادرشود. يكه زارع افزود: درحال حاضر روزانه بين 2هزار و 400 تا 2 هزار و 500 دستگاه خودرو در ايران خودرو بدون كسري و وابستگي به شركتهايي مانند پژو توليد مي شود. مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو تصريح كرد: كاهش هزينه ها، افزايش تيراژ توليد، تكوين سبد محصولات و بهره گيري از آخرين فناوري ها روز و نهادينه شدن فرهنگ مشتري مداري از جمله ويژگي هاي بارز استراتژي نوين ايران خودرو محسوب مي شوند. مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو با اشاره به آغاز طراحي پلاتفرم ايراني درمركز تحقيقات ايران خودرو گفت: استفاده از نخبگان دانشگاهي و متخصصان داخلي درتمام مراحل طراحي دركنار مشاوران خارجي از ويژگي هاي بازر اين پلاتفرم است. يكه زارع يادآورشد: همزمان با طراحي و توليد محصولات جديد و بومي سازي موتورهاي كم مصرف، پژوهش ها و اقدماتي را انجام داده ايم كه نتايج اين اقدامات به زودي با توليد انبوه موتور و نصب آن بر روي انواع محصولات به ثمر خواهد نشست. وي با اشاره به حضور ايران خودرو در عرصه بين المللي خاطرنشان ساخت: براي تحقق اين هدف اساسي ساختار جديد صادراتي شركت تدوين شده است و ما معتقديم مي توانيم طي يك برنامه چندساله به صادرات 30 درصد كل توليد محصولات برسيم. مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو درپايان ضمن تشكر از تمامي مديران، كارشناسان و كاركنان گروه صنعتي ايران خودرو از آنها خواست تا براي تحقق برنامه هاي راهبردي شركت، بر تلاش خود بيافزايند.
بازگشت