صفحه اصلي > اقتصادی > نقش مهم نمایندگی های فروش و خدمات پس از فروش در طراحی و انتخاب مدل های جدید
نقش مهم نمایندگی های فروش و خدمات پس از فروش در طراحی و انتخاب مدل های جدید16 اسفند 1393. نويسنده: monshi |
در مراسم نشست سراسری نمایندگی های فروش و خدمات پس از فروش گروه خودروسازی سایپا ، ناصر آقا محمدی, قائم مقام مدیر عامل سایپا در توسعه محصول و مدیر عامل شرکت پارس خودرو با اشاره به ایجاد سبد متنوع محصول در سایپا گفت:.. در گذشته سایپا صرفا تمرکزش بر ساخت خودرو پراید بود و از دوسال گذشته با هدف پاسخ گویی به نیاز مشتریان سیاست ایجاد تنوع محصول را دنبال کرده ایم. وی افزود: در ایجاد و ارائه محصول چند عامل اساسی دخیل هستند اول دولت که در شرایط و قوانین زیست محیطی , ایمنی , مالی و تعرفه ای تاثیر گذار است و در دهه گذشته تغییرات اساسی در خصوص محافظت از جامعه و ایجاد استانداردهای اجباری وضع شد و خودروسازان ملزم به رعایت این قوانین شدند و بر این اساس هزینه های زیادی را متقبل شدند و سایپا نیز با انجام هزینه های زیادی پراید را تبدیل به ایکس 100 کرد. آقا محمدی افزود: عامل بعدی مشتری است که باید خودرویی داشته باشد و از این خودرو رضایت کافی داشته باشد لذا خودروها باید مجهز به امکانات جدید باشند واز نظر ظاهری زیبا وازقیمت مناسب بهره ببرند علاوه بر این استانداردهای خودرو نیز باید باعث رضایت مشتریان باشد و این کار را برای ما سخت خواهد کرد. وی گفت: از دو سال گذشته بر کاهش تولید خودرو پراید و افزایش تولید تیبا و ایجاد تنوع در محصولات تمرکز کرده ایم و بر همین اساس 3 خط تولید پراید کم شده و تولید تیبا افزایش یافته است علاوه بر این تیبا2 که محصول جدیدی است از محبوبیت خاصی در بازار برخوردار شده است. قانم مقام مدیر عامل در توسعه محصول از آغاز طراحی 3 پلتفرم جدید خبر داد و گفت: اولین پلتفرم داخلی در مرحله قالب سازی است و در سال 96 بر روی دو مدل SP0 و SP1 در دو کلاس B و C , 6 خودرو تولید خواهد شد و به زودی گروه سایپا به عنوان یکی از تولید کنندگان خودرو در کلاس C حضوری فعال خواهد داشت. وی افزود: در دوسال گذشته راه سختی را گذرانده ایم و از تولید تک محصولی تبدیل به شرکتی شده ایم که برای مخاطبان خود با هر سلیقه و ذائقه ای محصول جدید عرضه خواهد کرد. علاوه بر این جهت کسب رضایت مشتری با سه برند برتر کشور چین نیز اقدام به همکاری کرده ایم و در اوایل سال آینده محصولات شرکت های چینی که با خودروسازان مطرح اروپایی و آمریکایی همکارند با همکاری سایپا وارد بازار خواهند شد. مدیر عامل پارس خودرو نقش نمایندگی های فروش و خدمات پس از فروش را در طراحی و انتخاب مدل های جدید بسیار مهم دانست و گفت: نمایندگی ها در دریافت نظرات مشتریان و انعکاس این نظرات به خودروسازان بسیار تاثیر گذارند و قطعا این نظرات در طراحی مدل های جدید مهم است و در طراحی خودروهای بعدی به ما کمک خواهد کرد. در ادامه مهندس رضا تقی زاده, معاون بازاریابی و فروش محصولات گروه خودروسازی سایپا به بررسی عملکرد این حوزه در سال 93 پرداخت و گفت: تولید خودرو و فروش محصولات نسبت به سال گذشته 33 درصد افزایش یافته است. وی تلاش برای توزیع عادلانه محصولات به نمایندگی ها را یکی از کارهای در دست اقدام اعلام کرد و گفت: با تشکیل 5 کمیته تخصصی در شبکه نمایندگی ها و در جهت افزایش رضایت مندی مشتریان و نمایندگان فروش شرایطی را ایجاد خواهیم کرد که نمایندگی ها به عنوان کارشناسان تصمیم ساز نقش مهمی پیدا کنند. تقی زاده همکاری با انجمن های صنفی را با اهمیت دانست وگفت : همکاری با انجمن های صنفی موجب ایجاد رضایت مشتریان می شود و ما به دنبال جلب رضایت بیشترمشتریان هستیم. مهندس ......پناهی , مدیر عامل شرکت امداد خودرو سایپا نیز در این مراسم با ارائه گزارشی از عملکرد شرکت امداد خودرو در سال 93 گفت: هدف ما ارائه خدمات امدادی مناسب و توسعه شبکه ناوگانی امداد است و تمام تلاش خود را کرده ایم تا با تجهیز خودروهای امدادی به سیستم چرخ گیر و افزودن خودروهای بیشتر به این ناوگان موجب رضایت مشتریان باشیم. مدیر عامل امداد خودرو سایپا بالا بردن سطح پوشش گارانتی و افزودن خدمات در محل رایگان را از تغییرات در سیستم امداد خودرو دانست و گفت: یکی از کارهای موثر بحث بهینه سازی گارانتی بدنه بوده و همچنین تلاش برای اختصاص یک خط اعتباری جدید برای ارسال قطعات بدنه جهت گارانتی خودرو در راستای رضایت مشتریان بوده است. وی با اشاره به کاهش زمان انتظار امدادی مشتریان و بررسی ابعاد طرح خدمات امداد نوروزی گفت: زمان انتظار درخواست امداد از 42 دقیقه به 34 دقیقه کاهش یافته و برای ایام تعطیلات نوروزی نیز با مشارکت 450 نمایندگی مجاز کشیک در قالب 2 گروه 8 روزه و بالغ بر 420 واحد امدادی تمام توان خود رابرای ارائه خدمات بهتر به کار خواهیم گرفت. مدیرعامل امدادخودرو سایپا در پایان گفت: برای سال آینده یک بازنگری در استانداردهای ارائه شده خدمات سیار و نرخ اجرت گارانتی بدنه صورت پذیرفته که بی شک تاثیر به سزایی در بهبود رضایت مشتریان شبکه از شرکت امدادخودرو سایپا خواهد داشت. در ادامهم مدیر عامل شرکت رایان سایپا با اشاره به ثبت رکورد فروش این شرکت در سال 93 گفت: فروش 5 برابری رایان سایپا نسبت به سال گذشته نشان دهنده تغییر فضای کسب و کار با توجه به سیاست های دولت جدید است. کاغذگران اقدامات اصلاحی صورت پذیرفته در رایان سایپا را عامل موثری در افزایش فروش و لیزینگ دانست و گفت: یکپارچه سازی سیستم فروش سایپا ورایان سایپا و گسترش فضا و تکمیل نیروی انسانی در اداره فروش سایپا جهت انجام فرآیندهای پذیرش , تائید مالی و تسویه حساب و همچنین تلاش برای عدم افزایش نرخ سود از ابتدای سال با توجه به افزایش نرخ تامین منابع مالی از اقدامات تاثیر گذار بوده است. مدیر عامل رایان سایپا با اشاره به تنوع در روشهای فروش گفت: فروش لیزینگی و اعتباری ما با شرایط بهتری نسبت به قبل صورت پذیرفته است که موجب رضایت مشتریان قرار گرفته است. وی در پایان برنامه ریزی جهت فروش 120 هزار دستگاه از محصولات گروه سایپا و تلاش برای کاهش مراجعه مشتریان به شرکت و تسهیل فرآیند تسویه حساب فروش لیزینگی و اعتباری و عودت چک های مشتریان را از برنامه های سال 94 شرکت رایان سایپا بر شمرد. منبع:خبر خودرو بازگشت |