Logo

صفحه اصلي > اقتصادی > تحول عظیم در سبد محصولات سایپا

تحول عظیم در سبد محصولات سایپا


1 اسفند 1394. نويسنده: monshi
تحول عظیم در سبد محصولات سایپا


رئیس هیأت مدیره سایپا از شتاب گرفتن مذاکرات با شرکتهای خارجی خبر داد و گفت: به زودی به نتایج روشنی دست خواهیم یافت .
سیدمحمدعلی سیدابریشمی با اشاره به فرایند کنونی مذاکرات گروه خودروسازی سایپا با شرکت های خارجی اظهار کرد: در حال حاضر، با توجه به چارچوب هایی که وزارت صنعت، معدن و تجارت تعیین کرده است، در حال گفتگو با چندین شرکت مطرح بین المللی هستیم و به نتایج خوبی نیز دست یافته ایم. وی افزود: قصد داریم در این مذاکرات، قراردادهای نهایی را به گونه ای منعقد کنیم که منافع صنعت خودروسازی کشور و گروه سایپا به طور کامل مدنظر قرار گیرد. سید ابریشمی تصریح کرد: فرایند انتقال دانش طراحی و ساخت، مشارکت و سرمایه گذاری و درصد ساخت داخلی محصولات و توجه به مباحث زنجیره تأمین از جمله مهم ترین محورهای مذاکرات سایپا با شرکت های خارجی است. رئیس هیأت مدیره سایپا در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان این که ورود شرکت های جدید خارجی به کشور، زمینه توسعه هرچه بیشتر سبد محصول گروه سایپا را فراهم خواهد کرد، گفت: مدیریت اجرایی جدید سایپا اقدامات و برنامه های مناسبی در زمینه طراحی و تولید خودروهای جدید در دستور کار قرار داده است و در صورتی که سرمایه گذاری و همکاری مدنظر گروه سایپا با شرکت های خارجی محقق شود، شاهد تحولی عظیم در سبد خودروهای تولیدی خواهیم بود، اما مهم تر از این، برنامه ریزی و تقویت مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا برای تولید محصولات جدید با مشارکت مهندسان و فارغ التحصیلان باتجربه ایرانی است. سیدابریشمی همچنین خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته در گروه خودروسازی سایپا، مقرر شده است هر سال چند خودروی جدید به سبد تولیدات این شرکت اضافه شود و با توجه به سرمایه گذاری های صورت گرفته در این حوزه، این هدف مطابق برنامه زمانبندی شده پیش می رود.
وی استقبال از سهام سایپا در بورس را ناشی از سیاستگذاری مدیریت اجرایی این مجموعه در اصلاح ساختار مالی و اقتصادی دانست و گفت: خوشبختانه شاهدیم که سهام سایپا این روزها در بازار بورس کشور با استقبال مواجه شده که نشان از توجه بازار به اصلاحات ساختاری در دست اجرا در گروه است و امیدواریم این اصلاحات باعث حل مشکلات نقدینگی شرکت و به تبع آن، تأمین نقدینگی قطعه سازان شود. سیدابریشمی افزود: علاوه بر بازمهندسی مالی شرکت با واگذاری شرکت های غیرسودده و جبران زیان های انباشته و همچنین افزایش توان سودآوری شرکت های گروه از طریق اصلاح پُرتفُو و ساختار مالی و افزایش سرمایه که به خوبی در سطح گروه طراحی شده است، سال 1395 را با توسعه محصولات و بازار و ارائه برنامه نوین آغاز خواهیم کرد. رئیس هیأت مدیره گروه خودروسازی سایپا در ادامه و در پاسخ به سوالی در خصوص برنامه آینده این مجموعه گفت: کسب سهم قابل توجه بازار خودرو در داخل و تولید محصولات با قابلیت صادرات به بازارهای مختلف منطقه ای و جهانی و ارائه خدمات بعد از فروش مناسب از اهداف مهم گروه سایپا محسوب می شود. سیدابریشمی از تدوین برنامه راهبر 1404 در گروه خودروسازی سایپا خبر داد و افزود: این برنامه بر اساس افق 1404 صنعت خودروسازی کشور تدوین شده است که در آن مواردی همچون رشد متوازن و مستمر، ارزش پایدار برای ذی نفعان، هزینه رقابتی و تبدیل شدن به نشان تجاری برتر در داخل کشور مورد توجه جدی قرار دارد. وی در پایان گفت: اصلی ترین اولویت کاری در گروه خودروسازی سایپا افزایش تولید خودرو است که این امر با برنامه ریزی های جدید و تدوین دستورالعمل های جامع برای سال آینده، به طور جدی پیگیری خواهد شد.
بازگشت