Logo

صفحه اصلي > اقتصادی > ۵۰۰ روستا بازار در راه است

۵۰۰ روستا بازار در راه است


امروز, 10:21. نويسنده: monshi


وزیر جهاد کشاورزی از راه‌اندازی ۵۰۰ روستا بازار در کشور خبرداد و گفت: طرحی که با هدف کوتاه‌کردن زنجیره توزیع، افزایش سود تولیدکنندگان و کاهش قیمت برای مصرف‌کنندگان در دستور کار دولت قرار گرفته است.
غلامرضا نوری قزلجه، وزیر جهادکشاورزی شنبه شب در نخستین اجلاس روابط عمومی‌های وزارت جهاد کشاورزی که در استان البرز برگزار شد، گفت: باید به مردم اطلاع داد که شرایط اقلیمی کشور چگونه است، منابع آب و خاک در چه وضعیتی قرار دارند و چه راهکارهایی برای مقابله با چالش‌ها وجود دارد.وی افزود: این کار سنگین اما ضروری است و روابط عمومی‌ها می‌توانند در این مسیر نقش اساسی در اعتمادسازی و تقویت سرمایه اجتماعی ایفا کنند.وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: این وزارتخانه در درجه اول نقش ترویجی دارد و لازم است ابتدا میان بهره‌برداران اعتمادسازی شود و سپس این اعتماد به جامعه منتقل گردد.نوری تصریح کرد: مدیریت روابط عمومی باید دوسویه باشد؛ به‌گونه‌ای که روابط عمومی‌های وزارت جهاد کشاورزی باید پیش‌بینی کنند که در هفته آینده در زمینه‌هایی مانند بازار گوشت، مرغ و سیب‌زمینی چه تحولاتی ممکن است رخ دهد.وی ادامه داد: روابط عمومی باید قادر باشد ارتباطی دوسویه با مردم برقرار کرده و در عین حال در تولید محتوا، اصول اخلاق حرفه‌ای را رعایت کند؛ چرا که این اخلاق‌مداری در جلب اعتماد مخاطب مؤثر است.
حمایت از تولید داخل، بدون آسیب به بهره‌برداران کوچک
نوری با بیان اینکه تولید داخلی مورد حمایت قرار دارد، افزود: ما به دنبال ارتقای بهره‌وری هستیم و از زنجیره‌های بزرگ تولید حمایت خواهیم کرد، اما این روند نباید منجر به آسیب دیدن دامداران خرد و دارندگان زمین‌های کوچک شود. توسعه باید با همین پنج میلیون بهره‌بردار انجام گیرد.وی یکی از اهداف وزارت جهاد کشاورزی را کاهش فاصله قیمت از مزرعه تا سفره مردم عنوان کرد و این امر را بسیار حیاتی دانست.وزیر جهاد کشاورزی به ایجاد ۵۰۰ روستا بازار در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: در این طرح، تشکل‌ها فعال خواهند شد تا هم تولیدکننده و هم مصرف‌کننده منتفع شوند.
وی یادآور شد: در دولت چهاردهم، ۱۴ نوع سم پرمصرف به دلیل ملاحظات سلامت عمومی حذف شد، چرا که کشورهای توسعه‌یافته نیز از چرخه مصرف آن‌ها خارج شده بودند.نوری تأکید کرد: نظارت دقیق بر سلامت محصولات کشاورزی ادامه دارد و مردم باید با اطمینان خاطر محصولات داخلی را مصرف کنند.
افزایش صادرات و بهبود تراز تجاری کشاورزی
وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه محصولات کشاورزی ایران از سالم‌ترین و باکیفیت‌ترین محصولات در جهان هستند، خاطرنشان کرد: سال گذشته شاهد رشد ۳۵ درصدی صادرات این محصولات بودیم و توانستیم تراز منفی سه میلیارد دلاری تجارت کشاورزی را تا حدودی بهبود دهیم.وی بر ضرورت اطلاع‌رسانی مداوم درباره دستاوردهای دولت در این حوزه تأکید کرد و گفت: باید اقدامات مؤثری که انجام شده‌اند، به‌ویژه در زمینه تسویه بدهی‌ها و تأمین کود، به مردم گزارش شود.
ضرورت حضور فعال در فضای مجازی و رسانه‌ها
نوری افزود: حضور مؤثر در فضای مجازی از جمله وظایف مهم روابط عمومی‌هاست و باید در حوزه‌های تخصصی خود ارتباط فعال‌تری داشته باشند.وی بر تعامل گسترده‌تر با رسانه‌های مسئولیت‌پذیر تأکید کرد و گفت: در مواجهه با مسائل رسانه‌ای باید پاسخ‌هایی فنی، مستند و دقیق ارائه شود. همچنین باید شبکه‌ای فعال ایجاد شود تا اطلاعات صحیح در جامعه بازتاب گسترده‌ای پیدا کند.
نوری در پایان خاطرنشان کرد: هدف نهایی ما ارتقای جایگاه اجتماعی کشاورزان، بهره‌برداران، روستاییان و عشایر است؛ چرا که این قشر زحمت‌کش باید متناسب با تلاش خود در جامعه دیده شود و این مسئولیت بر عهده روابط عمومی‌هاست.

بازگشت