15 شهریور 1400
شماره خبر: 255707

اکوسیستم فناوری و کارآفرینی استان البرز شتاب می گیرد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی



رئیس پارک علم و فناوری استان البرز در نشست مشترک مدیرعامل، رئیس هیات مدیره و اعضای صندوق پژوهش و فناوری استان گفت: با توجه به همکاری خوب پارک های علم و فناوری و صندوق پژوهش و فناوری استان البرز اکوسیستم فناوری و کارآفرینی استان البرز شتاب می گیرد.
مهندس مهدی عباسی با اشاره به اینکه قرارگیری مناسب اجزا اکوسیستم کارآفرینی در کنار یکدیگر بسیار مهم است گفت: صندوق پژوهش و فناوری استان به عنوان یکی از اجزا اکوسیستم فناوری و توسعه کارآفرینی بود که جای خالی آن به شدت حس می شد و با تلاش های مسئولان ملی و استانی خوشبختانه این صندوق راه اندازی شده و برای حمایت از فناوران و نخبگان استان تلاش می کند.
رئیس پارک علم و فناوری استان البرز با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری البرز به عنوان پارک مرجع شناخته شده گفت: این انتخاب را به همه مدیران علمی و اجرایی و مردم استان تبریک می گوییم و تلاش می کنیم از این فرصت برای تعامل بیشتر با مراکز علمی و فناوری استان و حمایت از فناوران و نخبگان استان استفاده کنیم.وی در ادامه با توجه به نگاهی که مسئولان به حوزه دانش بنیان دارند افزود: پیشرفت های خوبی در زمینه سخت افزاری و نرم افزاری انجام گرفته است. اما سوال من به عنوان رییس پارک علم و فناوری البرز این است که این امکانات که در اختیار پارک ها و شرکت های دانش بنیان قرار گرفته چه خروجی ای داشته است؟ آیا ورودی و خروجی ما با یکدیگر تطابق دارند؟ آیا ما توانستیم روی GDP استان تاثیر بگذاریم؟ همکاری بین المللی ما با کشورهای دیگر چگونه بوده است؟ آیا پارک های ما توانسته اند ارتباط مفیدی میان اجزای مختلف خود برقرار کنند؟ تولیدات و خدمات شرکت های دانش بنیان در بهبود سطح زندگی مردم و اقتصاد کشور چه نقشی داشته است ؟عباسی تصریح کرد: ما در بسیاری از موارد رشد فیزیکی و سخت افزاری داشته ایم اما در رشد نرم افزاری دچار مشکل شده ایم. وقتی ما در پارک و شرکتهای فناور توسعه فیزیکی را اجرا می کنیم، باید توسعه نرم افزاری را نیز در دستور کار قرار بدهیم. جسم بدون روح نمی تواند زنده بماند و عکس آن نیز صادق است. لذا توسعه نرم افزاری پارک ها به اندازه توسعه فیزیکی و سخت افزاری اهمیت دارد.
رئیس پارک علم و فناوری البرز با اشاره به اینکه استان البرز بیش از ۳۰۰۰ واحد فناور و صنعتی فعال دارد خاطرنشان کرد: وجود صندوق پژوهش و فناوری بسیار مهم است؛ استانی مانند البرز به چنین عضوی نیاز دارد. همچنین با بررسی دیگر استان ها ، می توان این تضمین را داد که در هیچ استان دیگری نگاهی مانند نگاه صندوق پژوهش و فناوری استان البرز وجود ندارد. صندوق استان البرز نه تنها به صورت مالی بلکه سعی دارد برای کسب موفقیت شرکت ها کمک کند. خوشبختانه اکوسیستم فناوری ما روز به روز غنی تر و گسترده تر می شود و این برای بهبود کارایی و بازدهی فعالیت های شرکت های فناور و همچنین خروجی پارک علم و فنادری البرز بسیار مهم است.در این نشست مهم دکتر علیرضا باباخان مدیرعامل صندوق و اعضای هیات مدیره صندوق نیز دیدگاه ههای خود را برای توسعه فعالیت های صندوق و تعامل و همکاری بیشتر با پارک علم و فناوری البرز در حمایت از شرکت های دانش بنیان و فناور بیان کردند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود