21 شهریور 1400
شماره خبر: 255963

کمیته امداد البرز پیشرو در توسعه دولت الکترونیک و هوشمند سازی اداری

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی



کمیته امداد استان البرز در جشنواره شهید رجایی سال ۹۹ رتبه برتر دستگاه‌های اجرایی استان در توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی اداری را کسب کرد.
محمد محمدی فرد، مدیرکل کمیته امداد البرز با تاکید بر ضرورت توسعه خدمات الکترونیکی گفت: این نهاد علاوه بر توجه به اصلاح فرآیندهای درون سازمانی در بسترهای الکترونیکی، به ارائه خدمات به مددجویان و تسهیل اقدامات خیران توجه ویژه داشته است.وی با اشاره به اهمیت ارائه خدمات الکترونیک در همه‌گیری ویروس منحوس کرونا گفت: با توجه به نقش کمیته امداد در کمک به معیشت نیازمندان و همچنین مشکلات اقشار آسیب‌دیده از کرونا، ارائه خدمات الکترونیک مورد توجه ویژه این نهاد قرار گرفت.محمدی فرد با تاکید بر لزوم پیاده‌سازی همه‌جانبه دولت الکترونیک در جهت ارائه خدمات سریع و شفاف به مددجویان گفت: در حال حاضر مددجویان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی E.emdad.ir نسبت به درخواست و پیگیری تا زمان دریافت خدمات مانند درمان، وام اشتغال، مسکن، جهیزیه و... اقدام کنند.مدیرکل کمیته امداد استان البرز با اشاره به روش‌های نوین در پرداخت صدقات و شرکت در امور خیر و احسان گفت: به منظور تسهیل پرداخت خیران، روش‌های نوین پرداخت صدقات و انجام امور خیر و احسان پیش‌بینی شده است که از جمله آن می‌توان به اپلیکیشن مبین، استفاده از QR کد، دستگاه‌های پوز جهت پرداخت صدقات، استفاده از کدهای USSD، تلفن گویا، صدقات پیامکی و سامانه اکرام ایتام و محسنین اشاره کرد.محمدی فرد افزود: کمیته امداد پروژه امداد هوشمند را در دستور کار خود دارده است که با پیاده‌سازی آن خدمت‌رسانی به محرومان با سرعت و سهولت بیشتری انجام خواهد شد.به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، جشنواره شهید رجایی همه ساله به مناسب هفته دولت برگزار می‌شود. در این جشنواره دستگاه‌های اجرایی از نظر شاخص‌های مختلف ارزیابی و با حضور بازرسان و بازدیدهای میدانی، دستگاه‌های برتر در محورهای مختلف معرفی می‌شوند. کمیته امداد استان البرز در ارزیابی سال ۹۹ در محور توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی اداری علاوه بر اقدامات مرکزی مانند وب سایت امداد، سامانه اکرام و... با اقدامات استانی ذیل به عنوان دستگاه برتر انتخاب شد.
۱- راه‌اندازی مرکز مدیریت ارتباطات حمایتی CMS
۲- راه‌اندازی سیستم وب کارت (حضو و غیاب پرسنلی)
۳- توسعه خدمات الکترونیک به مددجویان از درگاه e.emdad.ir
۴- راه‌اندازی اپلکیشن مبین جهت جمع‌آوری کمک‌های مردمی
۵- درگاه‌های ارتباطات مردمی از طریق شبکه‌های اجتماعی
۶- استفاده از سامانه شکایات مردمی از طریق درگاه اینترنتی امداد
۷- ارتباطات مردمی در بستر سامد به عنوان دستگاه برتر
۸- وجود شبکه گسترده داخلی و سراسری امداد
۹- توسعه استفاده از پیام‌رسان های داخلی جهت ارتباط مددکاران با مددجویان
۱۰- استفاده از پنل.های پیامکی جهت اطلاع‌رسانی
۱۱- توسعه پاسخگویی تلفنی در جهت کاهش مراجعات در شرایط کرونا
۱۲- تکمیل و توسعه میز خدمت حضوری و الکترونیکی در سطح ادارات اجرایی استان
۱۳- حضور فعال در سامانه دبیرخانه‌ای شبکه دولت
۱۴- کاهش تعداد جلسات حضوری از طریق توسعه و بسترسازی ویدیو کنفرانس
شايان ذکر است کمیته امداد از مجموع ۷۰ دستگاه دولتی و اجرایی و ارزیابی ۵۱ دستگاه در استان، به عنوان دستگاه برتر معرفی شد.کمیته امداد استان البرز ضمن کسب امتیاز عالی در شاخص‌های عمومی ملی و شاخص‌های اختصاصی، در محور «توسعه دولت الکترونیک و هوشمند سازی اداری» به عنوان دستگاه برتر مورد تجلیل قرار گرفت.این محورها شامل استاندارسازی تارنما، ارائه خدمات در میز خدمت فیزیکی و الکترونیکی، مشارکت الکترونیکی شهروندان، احراز هویت الکترونیکی و استفاده از برنامه‌ها و اپلکیشن‌های مجازی جهت توسعه دولت الکترونیک بوده است.کمیته امداد استان البرز ضمن کسب امتیاز عالی در شاخص‌های عمومی ملی و شاخص‌های اختصاصی، در محور «توسعه دولت الکترونیک و هوشمند سازی اداری» به عنوان دستگاه برتر مورد تجلیل قرار گرفت. این محورها شامل استاندارسازی تارنما، ارائه خدمات در میز خدمت فیزیکی و الکترونیکی، مشارکت الکترونیکی شهروندان، احراز هویت الکترونیکی و استفاده از برنامه‌ها و اپلکیشن‌های مجازی جهت توسعه دولت الکترونیک بوده است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود