5 آبان 1400
شماره خبر: 258113

برنامه ویژه منابع طبیعی البرز برای مقابله با قاچاق چوب

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی



مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز گفت: از ابتدای سال تا کنون شش فقره قاچاق چوب به تعداد ۱۰۳ اصله و ۱۷.۵ متر مکعب در استان کشف شده و این تخلفات پس از تشکیل پرونده به مقامات قضایی ارجاع داده شده است.
حامد فرضی با اشاره به وسعت جنگل‌های البرز اظهار کرد: مساحت جنگل‌های طبیعی استان حدود ۱۰ هزار هکتار است که شامل گونه‌های ارس، شیرخشت، بادام جنگلی، زرشک جنگلی، داغداغان، نسترن جنگلی و ... است.وی با اشاره به اینکه این اداره کل برای مقابله با قاچاق چوب طرح‌های ویژه‌ای دارد، ادامه داد: بازدید مستمر از کارگاه‌های چوب بری و کوره‌های تهیه ذغال در شهرستان‌های استان، مشخص کردن گلوگاه‌های حمل ذغال، هیزم و چوب به تفکیک آدرس، بازدید مستمر از کارگاه‌های چوب بری با مجوز دادستانی بخشی از این اقدامات است.
وی افزود: برگزاری کارگاه مشترک پیشگیری از تخریب جنگل‌ها، شناسایی محصولات جنگلی و چوب آلات و استقرار شبانه روزی اکیپ ایست و بازرسی در گلوگاه‌های حمل چوب از دیگر اقدامات صورت گرفته است.این مسئول تاکید کرد: از ابتدای سال تا کنون شش فقره قاچاق چوب به تعداد ۱۰۳ اصله و ۱۷.۵ متر مکعب در استان کشف شده و این تخلفات پس از تشکیل پرونده به مقامات قضایی ارجاع داده شده است.

منبع ایسنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود