صفحه اصلي > اجتماعی > مراکز جامع علمی وکاربردی کشور رتبه بندی می شوند
مراکز جامع علمی وکاربردی کشور رتبه بندی می شوند23 اردیبهشت 1394. نويسنده: monshi |
معاون فرهنگی دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشورگفت: امسال طرح رتبه بندی مراکز جامع علمی و کاربردی به اجرا در می آید. بهزاد بهرامی نسب درآیین تجلیل از مدرسان و پژوهشگران برتر دانشگاه علمی وکاربردی استان البرز درکرج افزود: برای رتبه بندی این مراکز شاخص های ویژه در سه گروه معاونت های فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تعیین شده است. وی با بیان اینکه یکهزارو57 مرکز آموزشی علمی و کاربردی در کشور وجود دارد، گفت:چنانچه مراکزی رتبه های برتر را کسب کنند ظرفیت های آموزشی آنها درمقاطع کاردانی و کارشناسی افزایش می یابد. بهرامی نسب یکی دیگر ازبرنامه های مهم درسال جاری را ترویج وتوسعه مهارت آموزی در خانواده های ایرانی ذکر کرد و افزود: دانشگاه جامع علمی و کاربردی در کنار برگزاری جشنواره ها، سمینارها ، مناسبت ها و برنامه های مختلف فرهنگی، مردم را به مهارت آموزی تشویق خواهد کرد. وی با اشاره به سابقه فعالیت 20 ساله دانشگاه علمی کاربردی در کشور، اظهارکرد: اگرچه این دانشگاه نوپاست اما در طول فعالیت خود دستاوردها و موفقیت های علمی کسب کرده است . بهرامی نسب افزود: دربخش صنعت وکشاورزی بیش از 60 درصد دروه های آموزشی مراکز علمی و کاربردی کشور به صورت عملی برگزار می شود تا دانشجو بتواند پس ازفارغ التحصیلی بدون وابستگی به دستگاه های اجرایی اشتغال زایی و کارافرینی کند. این مسوول گفت : دراین زمینه بانکها نیز با پرداخت وام های خود اشتغالی می توانند کمک شایانی به دانش آموختگان کنند. معاون توسعه مدیریت ومنابع انسانی استانداری البرزدراین آیی گفت: امروز زمان گذراندن دروس فقط به صورت تئوری در دانشگاه ها به پایان شده است. عبادلله کامکارافزود: متاسفانه بیشتردانش آموختگان با بازار کار غریب هستند و نمی توانند دروس تئوری دانشگاه ها را در محیط واقعی کار پیاده کنند. وی اضافه کرد: درشرایط استاندارد باید فارغ التحصیلان حق انتخاب در زمینه شغل های پیشنهادی داشته باشند و بتوانند در حوزه ای که دوست دارند کار کنند. رییس دانشگاه جامع علمی وکاربردی استان البرزنیز دراین آیین گفت : معلمان درعرصه علم آموزی مسولیت خطیری برعهده دارند. سید حسین صاحب حسینی افزود: مقوله علم در نگاه دین، یک باور و مساله جدی است و اسلام این مهم را بزرگ می شمارد. وی گفت: معلمان و اساتید باید حین انجام وظیفه خود سه ویژگی مهم دلسوزی، هنرمندبودن و جهاد علمی را همیشه مد نظر قراردهند. وی اظهار کرد: درزمان حاضر 410 رشته تحصیلی درمراکزعلمی وکاربردی این استان دردوره های کاردانی ، کارشناسی و کارشناسی ارشد وجود دارد. صاحب حسینی افزود: درمجموع 27 هزارو 747دانشجو درمراکز علمی وکاربردی این استان مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد 17هزارو 923نفردوره کاردانی ، 9هزارو 770نفر دوره کارشناسی و 44 نفر دوره کارشناسی ارشد را می گذرانند. دراین آیین از 18استاد و مدرس نمونه مراکزعلمی وکاربردی استان البرز تجلیل شد. بازگشت |