صفحه اصلي > اجتماعی > نگاه به زن در ژاپن نگاه ابزاری و کالایی است
نگاه به زن در ژاپن نگاه ابزاری و کالایی است23 تیر 1395. نويسنده: monshi |
بانوی مسلمان ژاپنی با بیان اینکه نگاه به زن در ژاپن نگاه ابزاری است، گفت: حجاب تنها مختص به زنان نیست بلکه برای مردان نیز حجاب لازم است. کونیکو یامامورا در همایش گردهمایی بزرگ بانوان مدافع حریم حضرت زهرا(س) در پاسداری از عفاف و حجاب که در در کانون فرهنگی سپاه استان البرز برگزار شد، با اشاره به اینکه 57 سال قبل مسلمان شده و وارد ایران شده است، اظهار داشت: من قبل از مسلمان شدن بودایی بودم و بعد از مسلمان شدن نام سبا را همسرم برایم انتخاب کرد. وی با بیان اینکه در همه ادیان حجاب وجود دارد، افزود: برخی از زنان راهبه برای حفظ حجاب موهای خود را میتراشند. یامامورا با اشاره به اینکه قبل از جنگ جهانی دوم یعنی 70 سال پیش زنان و مردان ژاپنی لباسهایی که حفظ حجاب خوب داشت به نام کیمونو را به تن میکردند، گفت : بعد از جنگ جهانی دوم فرهنگ غربی وارد ژاپن شد. وی با بیان اینکه حجاب هم برای زنان است و هم مردان، افزود: جامعه ژاپن به سبب اینکه جامعه سرمایهگذاری است و اقتصاد خیلی برایش مهم است به همین سبب باید هر چیزی را تولید میکند به فروش برساند برای تبلیغ کالاها از زنان با لباسهای جلف و آرایش استفاده میکنند. یامامورا با اشاره به اینکه در ژاپن برای زن ارزش قائل نیستند و به عنوان یک کالا به زن نگاه میکنند،گفت : اگر زن ارزش کالا پیدا کند منشا فساد جامعه میشود. وی با بیان اینکه در حال حاضر غیرت مردان کم شده است و به همین سبب بانوان بدحجاب شدهاند، افزود: حجاب مانند زره است که اجازه نمیدهد هر کسی به حریم فرد محجبه وارد شود. یامامورا با اشاره به اینکه در ژاپن به سبب اینکه دین وجود ندارد و هدف آنها تکنولوژی است کانون خانواده سرد است، گفت : اما در ایران به سبب دین کانون خانواده گرم است و تکنولوژی در کنار دین وجود دارد. وی با بیان اینکه میزان خودکشی در ژاپن زیاد است، افزود: حتی در بین دانشآموزان دبستانی به سبب نبود ایمان خودکشی وجود دارد. مبنع: تسنیم بازگشت |