صفحه اصلي > اجتماعی > ضرورت تولید ثروت و عزت با نگاه به ایده های دانش آموزی
ضرورت تولید ثروت و عزت با نگاه به ایده های دانش آموزی24 آبان 1396. نويسنده: monshi |
ضرورت تولید ثروت و عزت با نگاه به ایده های دانش آموزی مهمترین رویکردی است که ستاد هفته پژوهش استان البرز در اولویت کاری خود قرار داده است. تقدیر از پژوهشگران و ایده پردازن ، همراهی هرچه بیشتر با قشر دانشگاهی و دانش آموزی و ایجاد پیوند مستحکم تر با صنعت برای رونق چرخه اقتصادی از دیگر موضوعاتی مهم بود که دراین نشست متولیان پژوهشی مورد توجه قرار دادند. تجاری سازی پژوهش یکی از برنامه های مهم برای بهبود فضای تولید و کسب و کار شرکتهای دانشبنیان در سال اقتصاد مقاومتی عنوان شد که با گسترش همکاری مشترک با دستگاهها، مراکز آموزشی و تحقیقاتی در استان قرار است این مهم هر چه بیشتر تحقق یابد.رئیس پارک علم و فناوری البرز دراین نشست گفت: شرکت های دانش بنیان برآمده از این همکاری های پژوهشی باید بتوانند با صرف کمترین هزینه، توانمندی ها و موجودی های علمی و تخصصی استان را به محصول و ثروت تبدیل کنند. عطاءالله ربانی افزود: استان که رتبه 6 به لحاظ تعداد شرکتهای دانش بنیان و رتبه 2 فروش محصولات دانش بنیان کشور را در اختیار دارد می تواند گام های موثری را دراین زمینه بردارد . وی ادامه داد: پارک علم و فناوری البرز آماده همکاری با شهرداری کرج در حوزه مدیریت شهری با استفاده از توان شرکتهای فناور و دانش بنیان در جهت گسترش و توسعه اقتصاد و اشتغال دانشبنیان است. وی حضور مجموعه مدیریت شهری را در چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار استان البرز، موثر دانست و بر ضرورت همکاری فیما بین تاکید کرد. رئیس پارک علم و فناوری البرز با اشاره بر تاکیدات مقام معظم رهبری بر تحقق سهم 20 درصدی درآمد کشور از راه صنایع و فعالیت های تجاری دانش بنیان تا سال 1404، افزود: یکی از راه های کمک به ایجاد اشتغال مولد و پایدار، حمایت از رشد و گسترش واحدهای فناور و دانش بنیان در سطح کشور است. مدیرآموزش و پژوهش سازمان برنامه و بودجه البرز نیزادامه داد: 320 طرح پژوهشی دراین استان مد نظر قرار گرفته که برای 166 طرح با غربالگری طرح نامه ارائه شده و با توجه به ضرورت ها و متناسب با اولویت ها درصدد توجه بیش از پیش به این مهم با تشکیل کارگاه تخصصی پژوهش درالبرز هستیم .یحیی رمضانی افزود: طرح های پژوهشی نقش موثری در اقتصاد دارند و با مطالعه هرچه بیشتر می توان در چرخه تولید و اقتصاد گام های موثرتری را برداشت. وی گفت: سازمان برنامه و بودجه از آمادگی لازم برای همراهی هرچه بیشتر با دستگاه های اجرایی از طریق برگزاری دوره های آموزشی دراین زمینه برخوردار است. مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز نیز اظهار کرد: در چند سال اخیر یکی از بحثها در آموزش و پرورش، در مورد پژوهش است، بنابراین یکی از راهکارها از طریق دروس تفکر و پژوهش کار و فناوری پیگیری میشود. خسرو ساکی گفت: محور دوم فعالیت پژوهشی در قالب پژوهش های آکادمی معلمان است و در هفته پژوهش در نمایشگاه 15 غرفه به آموزش و پرورش اختصاص داده شده است. وی با اشاره به اینکه 8 غرفه متعلق به نواحی آموزش و پرورش استان است، بیان کرد: 6 غرفه هم مربوط به پژوهشگران فعال و یک غرفه برای معلمان مولف به نام سرای قلم است. مدیرکل آموزش و پرورش با بیان اینکه بیش از 20 هزار دانش آموزی در این نمایشگاه شرکت میکنند، اضافه کرد: 150 کارگاه آموزشی در راستای آموزش، پژوهش برای دانش آموزان و معلمان برگزار و در 7 آذر گزارش عملکرد و افراد برتر معرفی میشوند. بازگشت |