صفحه اصلي > اجتماعی > بازاریابی و فروش مهمترین مشکل تولیدکنندگان صنایع دستی است
بازاریابی و فروش مهمترین مشکل تولیدکنندگان صنایع دستی است18 مرداد 1399. نويسنده: monshi |
مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی البرز گفت: بیش از ۷۰ درصد وام مشاغل خانگی میراث فرهنگی به حوزه صنایع دستی اختصاص مییابد. فریدون محمدی اظهار کرد: البرز به واسطه تنوع قومی ظرفیت قابل توجهی برای تولید صنایع دستی دارد.وی ادامه داد: بنا شده با استفاده از این ظرفیتها، تولید صنایع دستی در تمامی روستاهای استان را فعال کنیم و روستانشینان را با اجرای طرحهای مختلف به تولید صنایع دستی ترغیب کنیم.وی افزود: با رونق تولید صنایع دستی هم از مهاجرت روستانشینان به شهرهای استان جلوگیری میشود و هم اقتصاد روستایی جان تازهای میگیرد.وی توضیح داد: خوشبختانه روستاییان البرز هم از طرحهای ویژه تولید صنایع دستی استقبال زیادی کردهاند و به دنبال آموزش و جذب سرمایه برای افزایش تولیدات خود هستند.محمدی با اشاره به اینکه میراث فرهنگی البرز در قالب وامهای اشتغال خانگی از تولید صنایع دستی در روستاها حمایت میکند، توضیح داد: بیش از ۷۰ درصد وام مشاغل خانگی میراث فرهنگی به حوزه صنایع دستی اختصاص مییابد. مدیرکل میراث فرهنگی البرز افزود: هیچ برنامه و طرحی به اندازه تولید صنایع دستی خروجی مثبت هم در بحث ارتقای وضعیت معیشت روستاییان و هم رونق گردشگری نتیجه بخش نیست به همین دلیل امسال به صورت جدی این فرایند را در پیش گرفتهایم و امیدوارم نتیجه آن در مدت زمان کوتاهی ملموس شود.وی توضیح داد: در کنار تولید صنایع دستی باید به فکر بازاریابی و فروش آنها هم باشیم چون در حال حاضر عمدهترین مشکل فعالان این عرصه ناتوانی در فروش تولیداتشان است.این مسئول گفت: با فروش مستقیم و بدون واسطه صنایع دستی انگیزه هنرمندان برای تولید آثار متنوع و فاخر بیشتر خواهد شد. بازگشت |