Logo

صفحه اصلي > اجتماعی > استفاده از راهنمای کاربری خدمات غیر حضوری تأمین اجتماعی طرح (3070)

استفاده از راهنمای کاربری خدمات غیر حضوری تأمین اجتماعی طرح (3070)


18 دی 1399. نويسنده: monshi
استفاده از راهنمای کاربری خدمات غیر حضوری تأمین اجتماعی طرح (3070)


ابوالحسن قورچیان سرپرست اداره کل تامین اجتماعی استان البرز خدمات ارائه شده در طرح 3070 را تشریح کرد.
قورچیان گفت: اجرای طرح ۳۰۷۰ (ارائه سی خدمت به صورت غیرحضوری برای کاهش هفتاد میلیون مراجعه به واحدهای اجرایی تامین اجتماعی) مهمترین برنامه کنونی این سازمان است.قورچیان خاطر نشان کرد: باتوجه به بیانیه گام دوم رهبری و تاکید ایشان بر ارائه خدمات عدالت‌ محور سازمان برآن شد اقدامات موثری جهت تسهیل در روند ارائه خدمت به امور، بیمه شدگان، کارفرمایان و مستمری بگیران و کاهش مراجعات غیر ضرور، خدمات غیر حضوری زیر به مراجعه کنندگان انجام گردد.قورچیان در خصوص طرح 3070 سازمان تامین اجنماعی گفت : با تدبیر مدیران سازمان علی الخصوص جناب آقای دکتر سالاری مدیرعامل محترم از ابتدای خرداد سال جاری تامین اعتبار دفاتر درمان حذف گردیده و انشالله تا آخر سال دفترچه های درمان بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران نیز حذف خواهد شد که این اقدامات قدمهای خوبی در جهت شفاف سازی ایجاد می نماید.سرپرست اداره کل تامین اجتماعی البرز با بیان اینکه هدف‌گذاری سازمان این است که ۳۰ خدمت اصلی را به صورت کاملا غیرحضوری ارائه کند، گفت: اکنون ۹۶ میلیون مراجعه در سال به تامین اجتماعی در کشور وجود دارد که با اجرای این طرح ۷۰ میلیون مراجعه کم خواهد شد.وی اضافه کرد: بر همین اساس تاکنون 20خدمت از30 خدمت مهم و پرمخاطب تامین اجتماعی از طریق سامانه خدمات غیرحضوری به نشانی es.tamin.ir قابل ‌ارائه است. وی به بیان 20 خدمت به شرح ذیل پرداخت : 1_پرداخت کمک هزینه ازدواج۲_حذف مراجعه حضوری فرزندان اناث مستمری بگیر ثبت هوشمند خاتمه کفالت۳_ ابلاغ الکترونیک احکام مطالباتی جایگزین سامانه خدمات غیر حضوری۴_ابلاغ مفاصا حساب واگذارنده و پیمانکار۵.۱_استعلام وضعیت دریافت مستمری و۵.۲_ استعلام وضعیت بیمه‌شده۶_نام نویسی غیر حضوری افراد طبیعی توسط بیمه شده۷_درخواست غیرحضوری تکمیل سوابق۸_انعقاد قرارداد و دریافت برخط بیمه اختیاری۹_اخذ غیر حضوری تعهدنامه و حذف ابلاغ غیر الکترونیک۱۰_ امکان مشاهده جزئیات محاسبات و گردش حساب بدهی ها ۱۱_ دریافت غیرحضوری اعتراض کارفرما و تعیین و اعلام زمان رسیدگی۱۲_ درخواست غیرحضوری حوادث۱۳_سرویس غیرحضوری احتساب سوابق دوران خدمت سربازی۱۴_ اخذ الکترونیکی درخواست و صدور هوشمند و ابلاغ مفاصا حساب ۱۵_ارتقاء سامانه دریافت لیست و ارائه میز کار و امکانات کنترلی به کارفرما برای اصلاح لیست قبل از ارسال۱۶_ انعقاد قرارداد و دریافت برخط بیمه حرف و مشاغل آزاد ۱۷_درخواست غیر حضوری کمیسیون پزشکی۱۸_پرداخت غیر حضوری کمک هزینه مراسم ترحیم ۱۹_بیمه بیکاری غیر حضوری۲۰_ اخذ غیر حضوری در خواست کفالت و بازرسیایشان در پایان گفت : این امکان فراهم گردیده تا مخاطبان سازمان بتوانند با مراجعه به وب سایت www.tamin.alborz.ir راهنمای فرایند انجام هر یک از خدمات فوق الذکر که بصورت غیر حضوری ارائه گردیده مشاهده و بهره برداری نمایند.
بازگشت