صفحه اصلي > اجتماعی > نظام توانمندسازی شغلی دانشجویان و تنوع بخشی به سبد درآمدی دانشگاه تبیین شد
نظام توانمندسازی شغلی دانشجویان و تنوع بخشی به سبد درآمدی دانشگاه تبیین شد24 بهمن 1400. نويسنده: monshi |
با حضور دکتر حسین کلانتری خلیل آباد سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج و جمعی از مسولان واحد کرج نشست نظام توانمندسازی شغلی دانشجویان و تنوع بخشی به سبد درآمدی دانشگاه با هدف ایجاد درآمدزایی غیر شهریه ای در این واحد دانشگاهی برگزار شد دکتر حسین کلانتری خلیل آباد سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج در این نشست اظهار داشت: نظر به اینکه دانشگاه ها از دانشگاه نسل اول و دوم (صرفاً آموزشی و پژوهشی) به سمت دانشگاه نسل سوم و دانشگاه نسل چهارم، دانشگاه های کارآفرین در حال حرکت است، بنابراین دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز نیز با ایجاد فرصت های شغلی باید به این سمت و سو حرکت نماید.وی افزود: اولین حرکت در این زمینه می بایست از سوی دانشکده مهارت و کارآفرین صورت پذیرد که همراه با آن تمامی حوزه ها و دانشکده های دانشگاه به سمت کارآفرینی و مهارت یابی و در نتیجه ی آن به سمت درآمدزایی غیر شهریه ای فعالیت داشته باشند. دبیر هیات امناء دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز افزود: بایستی موضوع توانمندسازی شغلی دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی در دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز فرهنگ سازی گردد و تمامی افراد اعم از اساتید و کارکنان در تمامی حوزه ها از قبیل آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و سایر حوزه ها و دانشکده ها با تلاش مضاعف و پیگیری بیشتر سبب شکل گیری این امر در دانشگاه شوند.دکتر کلانتری تاکید کرد: با توجه به اینکه درآمدزایی در جامعه بسیار مشکل شده است بنابراین دانشگاه باید در جهت تنوع بخشی به سبد درآمدی خود تلاش نماید و در هر زمینه ای که توانایی دارد گام بردارد تا دانشجویانی توانمند در زمینه مهارت های شغلی تحویل جامعه دهد.در این نشست مهندس محمد کیا عضو هیات علمی جهاد دانشگاهی نیز با ارائه اکوسیستم آمادگی شغلی دانشجویان و دانش آموختگان و تشریح آن بیان داشت: با توجه به نیاز منطقه و قطعیت در ایجاد شغل می بایست دوره هایی که آموزش داده می شود بازار کار آن را هم مشخص و معرفی نموده که بتوان دانشجویان را ترغیب به شرکت در این دوره ها نمود و مهارت های فردی( توانمند سازی شخصی)، مهارت های فنی و حرفه ای(توانمند سازی حرفه ای)، مهارت های عمومی(توانمند سازی محیط کار) و مهارت های تخصصی( توانمند سازی شغلی) را از مهمترین مهارت های مورد نیاز دانشجویان در این زمینه دانست. وی با بیان موضوع انتخاب مسیر شغلی در آینده ، تاکید کرد: بخش مهم مهارت آموزی، مهارت پایه و مهارت های عمومی کسب و کار است که با استفاده از دانشکده های مهارت و کارآفرینی می توان این تخصص را بدست آورد که در راستای آن تجربه اندوزی، تاسیس و راه اندازی فعالیت اقتصادی میسر می شود. مهندس کیا خاطرنشان کرد سه عامل هدایت، مشاوره و اطلاع رسانی سبب ایجاد توانمندسازی شغلی برای دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی خواهد شد. بازگشت |