صفحه اصلي > اجتماعی > احیای نقش تربیتی معلمان به عنوان مربی درسندتحول بنیادین از اهداف بود
احیای نقش تربیتی معلمان به عنوان مربی درسندتحول بنیادین از اهداف بود27 آذر 1390. نويسنده: monshi |
مدیركل آموزش و پرورش استان البرز گفت: از مهمترین اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش احیای نقش تربیتی معلمان بعنوان مربی و توجه به آموزه های دینی است. 'اكبر حلیمی' در همایش تجلیل ار برترین های پژوهشی آموزش و پرورش استان البرز كه در كانون امام علی (ع) آموزش و پرورش ناحیه یك كرج برگزار شد، با اشاره به امضای سند تحول بنیادین در نظام آموزش و پرورش، توسط ریاست جمهوری ، احیای نقش تربیتی معلمان و تاكید بر آموزه های دینی ، منویات رهبری و سخنان علماء و مراجع دینی در حوزه تعلیم و تربیت را از دیگر اهداف این تحول در امر آموزش عنوان كرد و گفت: آموزش و پرورش به عنوان یك نهاد اثر گذار و آینده ساز نقشی مهم در ترویج احكام دینی در جامعه داشته و زیرساختهای باید در راستای اجرای آموزه های دینی و ترویج آن در جامعه نهاده شود. وی افزود: امروز در آموزش و پرورش هیچ اقدامی صورت نمی گیرد مگر با رویكردی فرهنگی و تربیتی، و امیدواریم با تغییر رویكرد معلمان و احیای نقش مربی بودن آنها، ابزار و بستر مناسب برای خدماتی فرهنگی مطابق با دستورات دینی و فرمایشات رهبری، فراهم شده و فضای مدارس، هوشمندانه، فضای ترویج و تحكیم آموزه های دینی باشد. حلیمی در ادامه ضمن تاكید بر ضرورت توجه و اهمیت به مقوله پژوهش در امر آموزش و نظام آموزشی، رویكرد آموزش و پرورش استان البرز را كاملا پژوهشی عنوان كرد. وی اظهار داشت: با اجرای طرح معلم پژوهنده و ایجاد پژوهشسراهای دانش آموزی در سطح استان، تمام تلاش خود را در نهادینه كردن امر پژوهش در نظام آموزشی به كار گرفته ایم. حلیمی گفت: از اسفند ماه سال 89 معاونت پژوهشی اداره آموزش و پرورش استان شكل گرفته و از اردیبهشت امسال كار خود را با جدیت آغاز كرد، كه به تبع آن اولویتهای پژوهشی استان براساس نیازهای مناطق مشخص و 25 حوزه پژوهشی در سطح استان به وجود آمد. وی، با اشاره به رویكرد نوین و نگاه نوآوری اداره آموزش و پرورش استان البرز اضافه كرد: در حوزه پژوهش نیز مانند دیگر حوزه ها خواستار نوآوری و ارایه طرح هایی بومی مطابق با بافت استان بوده و در حد توان از انجام كارهای تكراری در دیگر استانها اجتناب خواهیم كرد. وی، ارایه 43 مقاله و تحقیق پژوهشی با سطح علمی بالا و تایید 19 مورد آن جهت اجرا در هفته پژوهش را نویدبخش پتانسیل بالای استان در مقوله پژوهش و تحقیق عنوان كرد. مدیركل آموزش و پرورش استان البرز بیان داشت: در سال 89 تنها 120 مقاله و تحقیق پژوهشی توسط معلمان و پژوهشگران آموزش و پرورش استان جمع آوری شده بود كه امسال این رقم به 420 مقاله تا به امروز ارتقا یافته كه این امر نشان از توجه ویژه اموزش و پرورش استان به پژوهش و تحقیق و پتانسیل بالای استان در این امر دارد. گفتنی است دراین آیین از 64 فرهنگی فعال در امر پژوهش تجلیل شد. منبع: ایرنا بازگشت |