Logo

صفحه اصلي > اجتماعی > دانشکده تعلیم و تربیت مانند سفره ای است که از مهد کودک آغاز، به مدارس الحاق و به دانشگاه ختم می شود

دانشکده تعلیم و تربیت مانند سفره ای است که از مهد کودک آغاز، به مدارس الحاق و به دانشگاه ختم می شود


امروز, 10:44. نويسنده: monshi


دکتر حسین کلانتری درجمع اعضا هیات علمی دانشکده تعلیم و تربیت اسلامی و مدیران مدارس سما دانشکده تعلیم و تربیت مانند سفره ای است که از مهد کودک آغاز، به مدارس الحاق و به دانشگاه ختم می شود.
در ادامه جلسات پرسش و پاسخ و نشست مشورتی با اعضاء هیات علمی دانشکده ها و در آخرین دیدار از بازدیدهای ادواری از دانشکده ها نشست پرسش و پاسخ پیرامون تشریح بودجه و امور جاری و مسائل دانشگاه در سالن جلسات حوزه ریاست واحد کرج با حضور دکتر حسین کلانتری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج، معاونان دانشگاه و اعضاء هیات علمی دانشکده تعلیم و تربیت اسلامی و مدیران مدارس سما البرز برگزار گردید. دکتر حسین کلانتری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج، ضمن گفتگو و پاسخگویی به سوالات و پرسش های اعضائ هیات علمی به تبیین اهداف و برنامه های کلان و راهبردهای دانشگاه و همچنین تشریح و تحقق بودجه و هزینه های دانشگاه در امور جاری و ارتقائ سطح علمی اساتید پرداخت و گسترش فضای انقلابی، حفظ و تقویت کیان و بنیاد دانشگاه بر محور اساتید قوی و مومن را از مطالبات رهبر معظم انقلاب از دانشگاه دانست و اذعان داشت که بر مبنای رعایت این اصول و رهنمودها ،دانشگاهی معتبر و قوی و هم تراز با بهترین دانشگاه های دنیا در سطح ملی و بین المللی خواهیم داشت.وی گفت: مجموعه دانشکده تعلیم و تربیت همانند سفره ای است که مدارس سما در ان چیده شده و از مهد کودک آغاز به مدارس الحاق و در انتها به دانشگاه ختم می شود.کلانتری بیان داشت : دانشگاه بر مبنای دست یابی به اهدافی شکل گرفته و مسیر رسیدن به این برنامه ها مشخص شده است. دانشگاه باید انقلابی، تمدن ساز، با فضیلت، مرجعیت ساز، اجتماعی و الهام بخش، با رویکرد حل مسئله و کارآفرینی بوده و در سایه ی عفت و دین مداری، راهبردهای مختلفی را در حوزه های آموزش، پژوهش، مسائل اقتصادی و سبد درآمدی دانشگاه و توسعه کمی و کیفی در سطح استان دنبال نماید.وی آموزش عمیق، کاربردی ، فایده محور و پژوهش همراه با تولید دانش و فناوری، ایجاد محیط تربیتی فرهنگی و هویتی ارزش مدار و پویا با تکیه بر اثرگذاری معلم، استاد ، مدیریت و خانواده، پایداری اقتصادی و تنوع سبد درآمدی دانشگاه همگام با بازمعماری واحدها و مراکز و تاکید بر ماموریت گرایی را گوشه ای از این راهبردها دانست.رئیس دانشگاه ازاد اسلامی استان البرز و واحد کرج خاطر نشان ساخت: با پیگیری و تلاش و زحمات مجموعه از سال 1400 به بعد روند رو به رشدی در جذب دانشجو داشته ایم که تعداد جمعیت دانشجویی دانشگاه در حال حاضر 49500 نفر است و برای سال پیش رو که از شهریور ماه اغاز گردیده جمعیت دانشجویی 59000 نفر هدف گذاری و تعیین شده است. همچنین در این بازه شکاف درآمد ها و هزینه های دانشگاه زیاد شده و هزینه های دانشگاه در قیاس با سال های قبل به حداقل ممکن رسیده است.
کلانتری اذعان داشت : در حوزه های آموزشی و مهارتی ، پژوهش و فناوری، دانشجویی و فرهنگی و حوزه توسعه و مدیریت دانشگاه اقدامات و فعالیت های شایانی در راستای ارتقا دانشگاه در سطح استان و کشور صورت پذیرفته است .وی بیان داشت: کاربردی کردن و باز آرایی رشته های تحصیلی منطبق با نیازهای آموزشی و بر مدار آمایش، مناسب سازی و کیفیت بخشی به فضاها و تجهیزات آموزشی با تمرکز بر فناوری های نو و دیجیتال، بهینه سازی فضای آزمایشگاه ها و کارگاه ها برای رشد دانشجو، ارتقاء اساتید، باز آرایی نظام آموزشی با تاکید بر حوزه های دانش های میان رشته ای و دانشکده های موضوعی و به کارگیری دستیاران آموزشی بخشی از انتظارات حوزه آموزشی و مهارتی دانشگاه است.
کلانتری با اشاره به ضعف مهارت آموزی دانش آموزان و بستر آموزش در مدارس وابسته به دانشگاه در سطح استان به ویژگی های مدارس سما اشاره نمود و بیان داشت: ارزش محوری ( اجرای سند بنیادین آموزش و پرورش)، مهارت محوری ، جامعیت داشتن(از کودکستان تا دانشگاه)، بهره وری ، مردمی بودن به عنوان بزرگترین نهاد غیردولتی ، الگو بودن بر مبنای الگوهای شورای عالی انقلاب فرهنگی از ویژگی های مدارس سما می باشند و یک نظام یکپارچه تعلیم و تربیت از کودکی تا بزرگسالی را در پنج شکل مهدکودک، ابتدایی، دوره اول و دوم متوسطه ، مدارس علوی و فاطمی را از دیگر ویژگی های برجسته ی این مدارس برشمرد و رشد دانش آموزان در فضایی سالم را از نکات مهم و بارز این مدارس دانست که با استفاده از دبیران دیندار ، کارآمد، متخصص ، انقلابی ، ولایتمدار، پیشتاز در صحنه های دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی قابل اجرا و دست یافتنی است.وی با اشاره به عملکرد حوزه مدارس سما خبر داد: ظرفیت مدارس سما استان در سال 1400 جمعا 980 نفر بود که با تلاش و پشتکار فراوان هم اکنون قریب به 2800 دانش آموز در مدارس سما استان در حال تحصیل می باشند و بنا داریم که با توجه به کمبود سرانه آموزشی استان البرز که کمترین سرانه آموزشی در استان ها دارد با گسترش و راه اندازی مدارس و ارائه خدمات مطلوب آموزشی مشکلات را مرتفع نمائیم.وی اظهار داشت: راه اندازی 4 مدرسه در شهرستان های سطح استان و افزایش ظرفیت مدارس (ابتدایی ،راهنمایی و دبیرستان) ، راه اندازی مهد کودک و پانسیون مطالعاتی، مهر تاییدی بر اقدامات یادشده و تنها جزیی از اقدامات و عملکرد حوزه مدارس سما به شمار می رود. همچنین راه اندازی 3مدرسه در هشتگرد (پیش دبستانی، ابتدایی پسرانه و ابتدایی دخترانه)، مدرسه متوسطه اول دخترانه، مرکز خلاقیتهای دانش آموزی با همکاری بازار نوآوری دانشگاه، مدارس معارف اسلامی، علوی ، فاطمی و سعادت، مرکز رفع اختلال یادگیری و پژوهش سرای دانش آموزی، تاسیس هنرستانهای مهارتی دخترانه و پسرانه و... از دیگر اقدامات و برنامه های پیش رو و توسعه ای در این حوزه می باشد. در ادامه ی جلسه ریاست دانشکده ی تعلیم و تربیت اسلامی به ارائه گزارشی از عملکرد و برنامه های پیش بینی شده در دانشکده پرداخت و اعضای هیات علمی این دانشکده و مدیران مدارس سما البرز به بحث و تبادل نظر و بیان دیدگاه ها، انتقادات، پیشنهادات و مشکلات موجود پرداختند و ریاست دانشگاه به سوالات حاضران پاسخ دادند.



بازگشت