Logo

صفحه اصلي > اجتماعی > مراقب باشیم اختلاف نظرهای داخلی مان منجر به سوء استفاده دشمن و ایجاد تفرقه نشود

مراقب باشیم اختلاف نظرهای داخلی مان منجر به سوء استفاده دشمن و ایجاد تفرقه نشود


دیروز, 09:17. نويسنده: monshi
.

نماز عبادی سیاسی جمعه به امامت موقت حجت الاسلام و المسلمین حیاتلو امام جمعه موقت ماهدشت و با حضور خانواده های محترم شهدا و مسئولین شهری و مردم شهید پرور ماهدشت در مصلی امام خمینی ره ماهدشت برگزار شد.
اولین آموزه خداوند به انسان در این دنیا ، دشمن شناسی بود.‌ آنجایی که میفرمایند: وقتی آدم را آفریدیم ، به ملائکه دستور دادیم که همه سجده کنند و همه سجده کردند به جز شیطان که خودداری کرد. خداوند با این آزمون از شیطان ، دشمنی او را به حضرت آدم نشان داد. و صریح فرمودند: فقلنا یا آدم اِن هذا عدو لک و لزوجک.وقتی هم قرار شد به روی زمین بیایند، خداوند فرمودند: و قلنا اهبطوا بعضکم لبعض عدو.یعنی در روی زمین هم دشمن خواهید داشت.وقتی در زیارت عاشورا می‌خوانیم که انی سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم الی یوم القیامة یعنی این کارزار تا قیامت ادامه دارد و داشتن دشمن اجتناب ناپذیر است.
پس چه باید کرد؟
مومن واقعی باید نسبت به کلمه دشمن حساس باشد و دشمن شناس باشد تا بتواند با او مقابله کند. ما دشمنان متعددی داریم. مثلا جریان نفاق که بیشترین ضربه را به اسلام زده است تا جایی که پیامبر اکرم میفرمایند: اَتَخَوَفُ علیکم منافقا. از وجود منافقان برای شما امت ، میترسم.اما ما یک دشمن قسم خورده و اصلی داریم که قرار نیست دست از سر ما بردارد و آن ، یهود است.خداوند در قرآن میفرمایند: لَتَجِدنَ اشد الناس عَداوةً للذین آمنوا، الیهود.‌
جنس دشمنی یهود با ما از جنس حسادت است و تمامی ندارد. آنان خود را قوم برگزیده می‌دانند و بقیه را هیچ می‌پندارند و لذا به راحتی علیه بقیه مخصوصا مسلمانان مرتکب جرم و جنایت می‌شوند.حرف یهود چیست؟ تسلیم محض شدن و فراموشی مکتب و باورهای خودمان خوش باوری و ساده لوحی است که گمان کنیم اگر ما کمی کوتاه بیاییم ، آنها هم کمی کوتاه می‌آیند و اوضاع با سلام و صلوات آرام می‌شود.هرگز چنین چیزی نیست. خداوند میفرمایند: و لن ترضی عنک الیهودُ و لا النصاری حتی تتبعَ ملتَهم. هرگز یهود و نصاری از تو راضی نمی‌شوند مگر اینکه تسلیم محض عقاید آنها شوی. تنها راه ، مقاومت است. مسئولین‌ ما دقت کنند و در بحث مذاکرات و تعاملات ، آموزه های قرآن و حضرت آقا را دقیق لحاظ کنند.
دشمن شناسی یعنی حضرت امام فرمودند اگر آمریکا لا اله الا الله هم بگوید ما باور نمی‌کنیم دشمن شناسی یعنی آیت الله جوادی آملی فرمودند وقتی با آمریکایی ها دست دادید، انگشتان دست خود را بشمارید که مبادا کم شده باشد.دشمن شناسی یعنی حضرت آقا بارها فرموند که من به مذاکره با آمریکا خوشبین نیستم .
البته اینها به معنای تعطیل کردن مذاکرات نیست و همه شاهدیم که در یک سطحی و به صورت غیر مستقیم در حال انجام بود و نباید نگاهمان به مذاکره طوری باشد که آن را حرام شرعی بدانیم.
نباید خدایی نکرده دولت را متهم کنیم به سازش و ضعف و از این دست مسائل دولت هم به دنبال حل مشکلات ممکلت است و در جنگ ۱۲ روزه هم نشان داد که با تامین مناسبِ کالاهای اساسی و حامل‌های انرژی و ... به دنبال ایجاد آسایش مردم است ولی باید دقت کنند و از تجارب گذشته استفاده کنند و از مشاوران شجاع و زبده استفاده کنند. افرادی که مدام این روزها دولت را متهم می‌کنند، دانسته یا ندانسته به انسجام ملی کم نظیری که در این ایام بدست آمده و از مولفه های مهم پیروزی است ، آسیب میزنند.لذا مراقب باشیم که اختلاف نظرهای داخلی مان منجر به سوء استفاده دشمن و ایجاد تفرقه نشود .و
در پایان اشاره ای داشته باشم به نقش آفرینی موثر رهبر معظم انقلاب که با درایت و شجاعت بی نظیر ، این جنگ را مستقیم مدیریت فرمودند و مانند سران سایر ممالک در مواقع جنگ و خطر فرار نکردند. *شوکی که در ساعات اولیه حمله ، اتفاق افتاد با مدیریت بی نظیر ایشان ، برطرف شد.
*انتخاب دقیق و سریع فرماندهان جدید کار آسانی نیست. فکر نکنیم صرفا محول کردن فلان‌ مسئولیت به فلان شخص است. دقت میخواهد، علم می‌خواهد، تجربه و درایت می‌خواهد.
*از آن سو مدیریت بی نظیر فکار عمومی مردم و ایجاد آرامش در بین آنها با پیام‌های تلویزیونی که دادند ؛ مخصوصا حضور شجاعانه اخیرشان در مراسم شب عاشورا بارقه های امید را در دل ملت شریف ایران دوچندان کرد.*تاکید کردن ایشان به مداح جلسه ، که : ای ایران را بخوان ؛ نشان از عرقِ عمیق ایشان به وطن دارد.زمانی در این کشور ، شهرها و استانها را به عنوان هدیه میبخشیدند. محمد رضا پهلوی میگفت بحرین دختر ایران بود، شوهرش دادیم. به همین راحتی .ولی اکنون و در زمان رهبری این پیرِ فرزانه ، در طی این سالها با وجود فراز و نشیب های فراوان یک وجب از خاک ایرانِ عزیز به دست اجانب نیفتاده است.
بازگشت