صفحه اصلي > اجتماعی > البرز آماده میزبانی از زائران اربعین؛ ۱۲۰ شرکت حملونقل پای کار آمدند
البرز آماده میزبانی از زائران اربعین؛ ۱۲۰ شرکت حملونقل پای کار آمدندامروز, 14:55. نويسنده: monshi |
معاون حمل و نقل و راهداری استان البرز گفت: این استان با بسیج تمام امکانات بهویژه زیرساختهای حملو نقل و پشتیبانی، آماده خدمترسانی به زائران اربعین حسینی است و امسال نیز ۱۲۰ شرکت حمل و نقل برای جابه جایی مسافران پای کار آمده اند. "میثم قدمی" اظهار کرد: اکنون در حال آمادهسازی امکانات برای خدمات رسانی اربعین حسینی هستیم و اولویت اصلی ما، زیرساختها و پشتیبانی است که در مرحله نخست شامل مواکب، تجهیزات و تاسیسات میشود.وی افزود: راهداری البرز بهعنوان دبیر کمیته حملو نقل و ستاد سوخت همانند سالهای گذشته مسوول پیگیری امور مرتبط با مسافر، بار، ایمنی جادهها، ساماندهی مجتمعهای خدماتی و تامین سوخت است. این موضوع در نشستهای متعددی که با حضور استاندار البرز برگزار شد با جدیت دنبال میشود؛ بهویژه با توجه به حساسیتهای اربعین امسال. کاهش مراجعه حضوری با پیشفروش مجازی معاون حمل و نقل و راهداری استان البرز با اشاره به آغاز پیشفروش مجازی بلیت اتوبوس گفت: این اقدام با هدف کاهش مراجعات حضوری به پایانهها و مدیریت بهتر سفرها صورت گرفته است. علاوهبر آن، جلسات هماندیشی و برنامهریزی متعددی برگزار کردهایم تا جابهجایی مواکب و تجهیزات البرز بهویژه به مرز معین استان یعنی مهران به بهترین شکل انجام شود. قدمی از درخواست همکاری ۱۲۰ شرکت حملونقل برای پشتیبانی از اربعین خبر داد و تاکید کرد: این شرکتها موظف شدهاند در قالب ستاد اربعین و سایر موضوعات با مسوولان استان همکاری کامل داشته باشند. پذیرایی ویژه در موکب فعالان حملونقل معاون حمل ونقل و راهداری البرز با اشاره به موکب ویژه راهداری استان البرز که تحت عنوان «فعالان حملونقل و راهداری» در پایانه برکت مهران برپا میشود، گفت: این موکب چهار سال است به صورت نمادین توسط رانندگان، پیمانکاران و شرکتها برپا میشود. در این مکان خدماتی چون شارژ تلفن همراه ، راهنمایی مسافران، تامین اتوبوس، پرداخت کرایه در راهماندگان و همچنین پذیرایی با آب، شربت، هندوانه و غذای گرم برای زائران پیش بینی شده است.قدمی ادامه داد: برای سومین سال پیاپی، اداره مسافر تخصصی و حداقل سه میز خدمت و راهنمای زائر را مستقر کردهایم تا علاوه بر ارائه مشاوره و راهنمایی تماموقت، پاسخگوی شکایات، رضایتمندیها و حتی تقدیرهای زائران باشند. مسوولان راهداری نیز بهطور روزانه از این میزهای خدمت بازدید میکنند. کمبود ناوگان و راهکارهای جایگزین وی با اشاره به کمبود جدی ناوگان ملکی در استان البرز گفت: در اوج پیک، روزانه حدود ۲۰۰ دستگاه سرویس به زائران اختصاص یافته است. برای جبران کمبودها از ظرفیت کارخانه ها، شرکتها، شهرکهای صنعتی، سرویسهای ایاب و ذهاب و بخش خصوصی بهره گرفتهایم تا بتوانیم پاسخگوی نیازها باشیم. لزوم مدیریت سفر از سوی مردم این مسوول همچنین تصریح کرد: متاسفانه در کشور فرهنگی جا افتاده که تصور میشود باید اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای پاسخگوی همه سفرها باشد. این در حالی است که ظرفیت ما محدود است و مردم باید در این ایام بیشتر از وسایل شخصی یا سایر مدهای حملونقل عمومی و ریلی استفاده کنند. همچنین توصیه میشود همه سفرها به چند روز مانده به اربعین موکول نشود. بازگشت |