صفحه اصلي > اجتماعی > بهرهبرداری از باند شرقی منطقه ۲ آزادراه تهران- شمال در نیمه دوم شهریور
بهرهبرداری از باند شرقی منطقه ۲ آزادراه تهران- شمال در نیمه دوم شهریورامروز, 14:33. نويسنده: monshi |
رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی گفت: باند شرقی مسیر منطقه ۲ آزادراه تهران تا نیمه دوم شهریور ماه به بهرهبرداری خواهد رسید؛ پروژهای که علاوه بر کوتاه کردن زمان و مسیر، بسیار ایمن بوده و استانداردهایی در حد استاندارد جادههای اروپایی در آن رعایت شده است. حسین دهقان در بازدید از باند شرقی مسیر منطقه ۲ آزادراه تهران- شمال به طول ۱۵.۵ کیلومتر حد فاصله دوآب شهرستانک تا دهانه جنوبی تونل البرز در جمع خبرنگاران افزود: عظمت کار مهندسی را در این پروژه شاهد هستیم، به طوری که پلها و تونلهای زیادی در طول مسیر وجود دارد و از نظر نحوه اجرا و فناوری در سطح بالایی است.وی با اشاره به اجرای این کار در یک سال گذشته اظهار داشت: استاندارد اجرای پروژه در حد و اندازههای جادههای اروپایی است و ملاحظات ایمنی و زیست محیطی در آن در سطح بالایی رعایت شده است.دهقان خاطرنشان کرد: در این پروژه با همراهی دولت، وزارت راه و شهرسازی و کمک سازمان حفاظت محیط زیست، شاهد سرعت بالای اجرای کار هستیم و معتقدم اگر همه با هم همراه شویم میتوان این پروژه را در کمتر از ۵ سال به بهرهبرداری رساند.رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با اشاره به ادامه مسیر و وجود پلها و تونلهای متعدد در آن، خاطرنشان کرد: باید تجهیزات اجرای کار را افزایش دهیم، ضمن اینکه پیچیدگی زمینها و اراضی که با آنها سر و کار داریم بر مشکلات موجود افزوده است.وی تاکید کرد: مسیر رفت این پروژه در نیمه دوم شهریور آماده بهرهبرداری خواهد شد؛ پروژهای که ضمن کوتاه کردن مسیر و زمان و افزودن ایمنی ترددها، یک مسیر تفریحی نیز محسوب میشود و میتواند مشکلات ترافیکی و تصادفات را به حداقل برساند.دهقان همچنین به هوشمندسازی کل آزادراه اشاره کرد و گفت: هم اکنون تا سه هزار نفر در این پروژه مشغول فعالیت هستند. وی، قطعه سوم را پیچیدهترین قطعه آزادراه تهران- شمال از نظر فنی و اجرایی برشمرد که ملاحظات زیست محیطی خاص خود را دارد و افزود: مقرر بود این پروژه از ابتدای ۱۴۰۴ آغاز شود و حتی پیمانکاران آن نیز انتخاب شد، اما همچنان با مشکلاتی مواجه است.رئیس بنیاد مستضعفان با تاکید بر اینکه این پروژه توسط مهندسان ایرانی ساخته خواهد شد، گفت: برای عوارض این آزادراه باید با وزارت راه و شهرسازی هماهنگ شود و همین که میزان عوارض پاسخگوی نگهداری آزادراه باشد، برای ما کافی خواهد بود.به گزارش ایرنا، با اجرای باند شرقی مسیر منطقه ۲ آزادراه تهران- شمال، صرفه جویی در مصرف سوخت به میزان ۷.۵ میلیون لیتر در سال محقق خواهد شد و ضمن اشتغال زایی، کاهش زمان سفر، کاهش تصادفات جادهای، کاهش استهلاک وسایل نقلیه، در دوران احداث پروژه زمینه اشتغال مستقیم برای بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر فراهم شده است. بازگشت |