Logo

صفحه اصلي > اجتماعی > گرامیداشت روز«علم و فناوری‌های نوین» در کانون البرز

گرامیداشت روز«علم و فناوری‌های نوین» در کانون البرز


امروز, 09:39. نويسنده: monshi


مراکز کانون البرز، هم‌زمان با روز «علم و فناوری‌های نوین» در تقویم هفته ملی کودک، با برگزاری مجموعه‌ای از برنامه‌های ویژه، این روز را به اعضا و دانش‌آموزان معرفی کردند.
در جستجوی حلالیت مواد در آب در مرکز شماره ۲ کانون کرج
در مرکز شماره ۲ کانون کرج، وقایع روز علم و فناوری با یک «بحث علمی» درباره‌ی «میزان حلالیت مواد در آب» دنبال شد.اعضای نوجوان پسر مرکز، با انجام «آزمایشات ساده علمی»، به صورت عملی با این مفهوم شیمیایی آشنا شدند و تجربه‌ای ملموس از دنیای علم کسب کردند.
از هوش مصنوعی تا نمایشگاه دست‌سازه‌ها در مرکز شماره ۳ کانون کرج
فعالیت‌های مرکز شماره ۳ کانون کرج، روز دوشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۴، با بازدید دانش‌آموزان مدارس به مناسبت روز علم و فناوری آغاز شد؛ فعالیت‌های این مرکز با معرفی کتاب‌های مرتبط نظیر «علم و فن‌آوری» و بحث‌های داغ پیرامون «فناوری و تأثیر آن در زندگی» ادامه یافت؛ تبادل اطلاعات اعضای دانش‌آموزان درباره‌ی «هوش مصنوعی و کاربردهای آن در زندگی» از دیگر بخش‌های این نشست علمی بود.همچنین، حاضران در این برنامه، ضمن آشنایی با کانون، فعالیت‌ها و نحوه امانت کتاب، از نمایشگاه‌های «دست‌سازه‌ها» و «هنرهای تجسمی» بازدید کردند. قصه گویی از کتاب «آسیاب بچرخ» و نمایش پویانمایی «کشاورز و ربات» پایان‌بخش برنامه‌های این مرکز بود.
آشنایی با نیروی باد در مرکز محمد شهر
مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان محمدشهر نیز برنامه‌های روز علم و فناوری را با معرفی کتاب «آزمایش‌های شگفت‌انگیز» آغاز کرد.«ساخت کاردستی» خلاقانه که در آن اعضا یک «ماشین با قدرت باد» ساختند و نشان دادند که چگونه می‌توان با استفاده از دانش ساده فیزیک، نوآوری‌های جذاب خلق کرد؛ بخش مهم فعالیت‌های این مرکز بود.
گفتنی است کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در رویکردی تازه به علم و فناوری توجه ویژه‌ای به فعالیت های علمی داشته و ضمن تاسیس مرکز کافنا( کانون فناوری‌های نوین ایران)، برنامه‌های متنوع و متمرکز برای آشنایی کودکان و نوجوانان با علوم مختلف اجرا می‌کند.نامیده شدن آخرین روز هفته ملی کودک به نام روز علوم و فناوری‌های نوین نیز فرصتی فراهم کرد تا کمراکز کانون ضمن گرامیداشت جایگاه علم و فناوری، فرصت مناسبی را برای پرسشگری، خلاقیت و رشد مهارت‌های علمی در نسل آینده فراهم کنند.


بازگشت