Logo

صفحه اصلي > اجتماعی > روابط‌عمومی‌ها باید راویان صادق خدمات دولت و حافظان آرامش روانی جامعه باشند

روابط‌عمومی‌ها باید راویان صادق خدمات دولت و حافظان آرامش روانی جامعه باشند


امروز, 09:48. نويسنده: monshi


مدیرکل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل استانداری البرز در پنجمین نشست شورای اطلاع‌رسانی و هماهنگی روابط‌عمومی‌های استان گفت: روابط‌عمومی‌ها نباید در چارچوب‌های بسته عمل کنند؛ بلکه باید با رصد مستمر افکار عمومی، روایتگر صادق و دقیق خدمات دولت باشند و از ظرفیت رسانه‌ها برای تقویت امید و آرامش اجتماعی بهره بگیرند.
محمدباقر فرهند در پنجمین نشست شورای اطلاع‌رسانی و هماهنگی روابط‌عمومی‌های استان که روز چهارشنبه در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با اشاره به جایگاه حساس روابط‌عمومی‌ها در نظام تصمیم‌سازی گفت: روابط‌عمومی‌ها باید از فضای بسته اداری خارج شوند و با تحلیل و رصد دقیق جامعه، به عنوان راویان خدمات دولت عمل کنند. مهم‌ترین سرمایه یک روابط‌عمومی، صداقت، تعهد و اعتمادسازی است.او افزود: ما در دوران جنگ روایت‌ها هستیم؛ در شرایطی که هر خبر و تصویر می‌تواند بر ذهن مردم اثر بگذارد، باید روایت درست را به جامعه ارائه دهیم. روابط‌عمومی‌ها نباید صرفاً به انعکاس اخبار بسنده کنند، بلکه باید تحلیل‌گر و تصمیم‌یار مدیران باشند.مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری البرز، با اشاره به ضرورت مستندسازی و ثبت شناسنامه فعالیت‌های روابط‌عمومی‌ها تصریح کرد: فعالیت‌ها باید قابل ارجاع و دارای شناسنامه رسمی باشند. ما نیاز داریم در استان، بانک اطلاعاتی دقیق از فعالیت‌ها، رسانه‌ها و جریان‌های خبری داشته باشیم تا تصمیمات بر اساس داده‌های واقعی اتخاذ شود.او گفت: در استان البرز، همواره تأکید داریم که فضای رسانه‌ای باید باز و متنوع باشد. صدای منتقدان، تا زمانی که منصفانه و در چارچوب قانون باشد، بخشی از پویایی جامعه است. روابط‌عمومی‌ها باید این صداها را به گوش مدیران برسانند، نه اینکه آن‌ها را حذف کنند.این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود از ضرورت صیانت از فضای اطلاع‌رسانی استان خبر داد و افزود: در شرایطی که رسانه‌های معاند به دنبال تحریف واقعیت‌ها هستند، لازم است "ستاد صیانت رسانه‌ای استان البرز" تشکیل شود تا روایت‌های دقیق و رسمی از رویدادهای مهم، به‌ویژه در حوزه‌های اجتماعی و انتخاباتی، منتشر شود.فرهند همچنین با اشاره به اهمیت حفظ آرامش روانی جامعه گفت: در شرایط سخت اقتصادی و اجتماعی، نقش روابط‌عمومی‌ها در ایجاد امید، آرامش و امنیت روانی مردم بسیار کلیدی است. ما باید پیام‌ها را با دقت، انصاف و با رعایت مصالح عمومی منتشر کنیم.
او در پایان بر استفاده از ظرفیت‌های نوین اطلاع‌رسانی تأکید کرد و اظهار داشت: امروز دنیا در حال ارتباط لحظه‌ای است و ما باید در همه پلتفرم‌ها حضور مؤثر و حرفه‌ای داشته باشیم؛ اما از مسیرهای امن و با رعایت اصول اخلاقی. صداقت در روایت، بزرگ‌ترین سرمایه روابط‌عمومی‌هاست.در این نشست براساس ارزیابی های صورت گرفته، جلال سبزی مدیر روابط عمومی شهرداری کرج، داود داودی مدیر روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز، داود علیزاده مدیر روابط عمومی امور شعب بانک سپه استان بعنوان روابط عمومی های برتر البرز مورد تقدیر قرار گرفتند.
همچنین از کارت اعضای شورای هماهنگی روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی استان رونمایی شد.

بازگشت