Logo

صفحه اصلي > فرهنگی > 150 کلاس در البرز به امکانات هوشمند مجهز می‌شوند

150 کلاس در البرز به امکانات هوشمند مجهز می‌شوند


30 تیر 1394. نويسنده: monshi
150 کلاس در البرز به امکانات هوشمند مجهز می‌شوند


معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز گفت: تا آغاز سال تحصیلی 95 ـ94، 150 کلاس در البرز به امکانات هوشمند مجهز خواهند شد.
جعفر مقیمی اظهار داشت: توسعه خدمات و امکانات در مدارس یکی از مهمترین مسائلی است که مورد توجه مسئولان این اداره کل قرار دارد. وی ادامه داد: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که میزان امکانات و خدمات ارائه شده به مدارس در مناطق مختلف یکسان باشد و تمامی دانش‌آموزان از امکانات یکسانی در مدارس بهره‌مند شوند. این مسئول با بیان اینکه یکی از مهمترین اقدامات ما هوشمندسازی مدارس است، افزود: در این راستا در سال تحصیلی جدید 150 کلاس درس در استان البرز با کمک خیران به سیستم هوشمند کلاس مجهز می‌شوند. مقیمی تأکید کرد: اجرای این طرح با اولویت مناطق محروم خواهد بود. وی خاطرنشان کرد: در این راستا معاونت آموزش ابتدایی با مشارکت خیرین و کمک سرانه اختصاص یافته از طرف معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، تجهیز حدود 150 کلاس به امکانات هوشمند را تا آغاز سال تحصیلی 95-94 انجام خواهد داد. معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز در ادامه سخنان خود با بیان اینکه بیش از 25 درصد دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی البرز متولد این استان نیستند، افزود: یکی از اصول برنامه‌ریزی، اطلاع از آمار دقیق است و چون بین آمار دانش‌آموزی و آمار دریافت شده از مراجع ذی‌صلاح در سطح استان اختلاف زیادی وجود دارد لذا کمیته‌ای با عنوان بررسی و شناسایی دلایل و عوامل تأثیرگذار در افزایش آمار دانش‌آموزی، در سطح معاونت آموزش ابتدایی استان تشکیل شده است. وی ادامه داد: پس از بررسی، عواملی همچون همجواری به استان تهران، شرایط آب وهوایی، وجود شهرک‌های مختلفی همچون شهر جدید هشتگرد و شهرک‌های مهر، وجود شهرک‌های صنعتی مختلفی همچون شهرک صنعتی شهرستان اشتهارد و ... شناسایی شدند که مرتبط با افزایش آمار دانش‌آموزی در سطح استان محسوب می‌شوند. مقیمی گفت: طبق بررسی‌های به عمل آمده از وضعیت آمار دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی در سال تحصیلی 94-93 می‌توان گفت که حدود 17 درصد دانش‌آموزان پایه اول جزو مهاجران هستند. وی افزود: افزایش بی‌رویه آمار دانش‌آموزی موجب شده تا استان بیشترین تراکم در سطح کشور را داشته باشد و از طرفی شرایط تحقق مفاد سند تحول بنیادین از قبیل اجرای ساختار 3-3 را به تأخیر اندازد.
بازگشت