Logo

صفحه اصلي > فرهنگی > مدرسه محور نمودن فعالیت های تربیت بدنی؛ مهمترین رویکرد المپیاد درون مدرسه ای

مدرسه محور نمودن فعالیت های تربیت بدنی؛ مهمترین رویکرد المپیاد درون مدرسه ای


18 آبان 1394. نويسنده: monshi
مدرسه محور نمودن فعالیت های تربیت بدنی؛ مهمترین رویکرد المپیاد درون مدرسه ای


مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز: مهمترین رویکرد المپیاد درون مدرسه ای را مدرسه محور نمودن فعالیت های تربیت بدنی ، ورزش و سلامت است .
در مراسم افتتاحیه دومین دوره المپیاد فرهنگی ورزشی درون مدرسه ای استان البرز که صبح امروز دوشنبه در مدرسه حافظ شهرستان فردیس برگزار شد مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز گفت : در راستای اجرای سند تحول بنیادین در وزارت آموزش و پرورش بیش از 100 برنامه برای تحول و ارتقای کیفیت آموزش و پرورش تدارک دیده شده که یکی از این برنامه ها المپیاد درون مدرسه ای می باشد . وی مهمترین رویکرد المپیاد درون مدرسه ای را مدرسه محور نمودن فعالیت های تربیت بدنی ، ورزش و سلامت عنوان کرد و افزود : در نگاه امروز آموزش و پرورش مدرسه محوری جانمایه همه فعالیتها می باشد و فعالیت های خارج از مدرسه مکمل آنهاست . خسرو ساکی مشارکت محور نمودن فعالیت ها، ظرفیت شناسی و بهره مندی حداکثری از ظرفیت های درونی و بیرونی آموزش و پرورش را رویکرد دیگر این المپیاد خواند و خاطرنشان ساخت : در درون مدارس ما ظرفیت های بیکران بالقوه ای وجود دارد که این طرح آن ها را در مسیر نشاط و شادابی و سلامت بچه ها بالفعل می رساند . وی ادامه داد : توام نمودن فعالیت های تربیت بدنی و ورزش با رفتارهای اخلاقی و مهارت های اجتماعی از ساحت های 6 گانه تربیتی بر اساس سند تحول بنیادین می باشد که در کنار تربیت زیستی و بدنی به تربیت اجتماعی ، اخلاقی ، سیاسی نیز توجه داشته و و روحیه تعاون ، مسئولیت پذیری و همکاری دانش آموزان با یکدیگر را در انجام تمرینها و بازی های درون مدرسه ای تقویت می نماید . مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز همچنین هویت بخشی ملی و اسلامی نونهالان و نوجوانان را از رویکردهای دیگر المپیاد درون مدرسه ای ذکر کرد و افزود : تقویت اخلاق پهلوانی ، ترویج روحیه جوانمردی ، جذاب و پرنشاط نمودن فضای مدرسه با ورزش که مایه نشاط ، شادابی ، سلامتی و پویایی می باشد از جمله اهدافی است که این المپیاد دنبال می کند .
بازگشت