Logo

صفحه اصلي > فرهنگی > بررسی کتب جدید عربی اول متوسطه درالبرز

بررسی کتب جدید عربی اول متوسطه درالبرز


3 آذر 1394. نويسنده: monshi
بررسی کتب جدید عربی اول متوسطه درالبرز


محتوای کتب درسی جدید عربی سال اول متوسطه درهمایشی روز سه شنبه درکانون امام علی (ع ) استان البرز بررسی شد.
جواد جمال زاده رئیس اداره آموزش دوره اول متوسطه آموزش وپرورش استان البرز درحاشیه این همایش آموزشی گفت: درس عربی یکی از برنامه درسی ملی جمهوری اسلامی است که دراین برنامه درسی 11حوزه تربیت و یادگیری پیش بینی شده که همه مستند بر روایت ، سخنان بزرگان دینی و مفاهیم دینی است . وی خاطرنشان کرد:کتب جدید تالیف شده برمبنای اسناد بلادستی تدوین شده و ضرورت دارد دبیران و مدرسان بدون واسطه از زبان خود مولف آموزش های لازم را فراگیرند.جمال زاده گفت : این جلسات کارگاهی یک ضرورت بوده و باید این موضوع درسطح مدارس نیز به شکل اقدام پژوهی و آموزشی تداوم داشته باشد . وی افزود: سال های گذشته برنامه های مختلف آموزشی دراین زمینه برگزارشد که با استقبال معلمان همراه بود. وی اظهارکرد : هدف اصلی ارتقای سطح دانش معلمان، به روزرسانی اطلاعات علمی و رفع اشکال در موقع تدریس است. جمال زاده افزود:این آموزش های کارگاهی علاوه بر استان البرز در تمام استان های کشور برگزارمی شود. وی گفت: این آموزش ها در سه پایه هفتم، هشتم و نهم برگزارشده و اقدامی موثر برای معلمان محسوب می شود. وی تاکید کرد که یکی ازوظایف مهم در آموزش پرورش توجه به فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای بند به بند سند تحول بنیادین است که درحال انجام است . وی اظهارکرد: ضرورت دارد که این آموزش ها درکف مدارس انجام شود و انتظار می رود که مدیران ومعلمان وشورای مدارس طوری برنامه ریزی کنند که آموزش ها برای دانش آموزان مغفول نماند و درمدارس اجرایی شود. حجت الله عباسی مدرس درس عربی از استان فارس نیز گفت : درس عربی جدید با تغییراتی که داشته با ذهنیت بسیاری ازدبیران سازگاری ندارد و به همین دلیل نیاز است که چنین کارگاه های آموزشی برای به روز رسانی آموزش ها صورت گیرد.وی افزود: نظیر این همایش ها درسطح کشور با حضور اساتید و مولف ها برگزار می شود تا معلمان بتوانند ازا فکار گذشته فاصله گرفته و با روش های تدریس جدید آشنا شوند. عباسی خاطرنشان کرد: درس عربی درگذشته هم به خوبی نوشته شد اماروش تدریس آن باید به تدریج روش قائده محوری کنارگذاشته شود و متن و ترجمه محوری جایگزین شود . وی افزود: درحال حاضر هدف متن و ترجمه محوری است ودانش آموز قوائد بیشتری یادمی گیرند اما این قوائد درخدمت ترجمه و متن است که درگذشته این ترجمه ومتن در خدمت قائده انجام می شد. وی خاطرنشان کرد که این تغییرات خوشبختانه هدف ما رویکرد با اسناد با لادستی است بویژه در رویکردی که وجود دارد که این اهداف یادگیری متن علوم دینی و کمک با ادبیات عرب بوده و هم اجرای منویان مقام معطه رهبری است .دراین همایش بیش از500 معلم عربی، معارف دراین همایش شرکت کردند.
بازگشت