صفحه اصلي > فرهنگی > تبلیغات زودهنگام کاندیداها تعریف مشخصی دارد
تبلیغات زودهنگام کاندیداها تعریف مشخصی دارد26 دی 1394. نويسنده: monshi |
معاون فرهنگی، مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز گفت: اظهار نظر کاندیداهای مجلس درخصوص موضوعات عمومی تبلیغات زودهنگام نیست. محمد طاهری گفت: خوشبختانه 99 درصد رسانهها و مطبوعات استان شناخت کافی نسبت به قوانین انتخاباتی دارند و میدانند انتشار تبلیغات زودهنگام برای کاندیدای مورد نظرشان تبعات نامناسبی به دنبال دارد. وی افزود: علاوه براین اکثرمدیران و فعالان رسانهای استان میدانند درصورت انتشار تبلیغات زودهنگام به عنوان متخلف شناخته میشوند وباید به مراجع ذی صلاح پاسخگو باشند. طاهری ادامه داد: رسانههایی که اقدام به حمایت و تبلیغ زودهنگام ازکاندیدایی خاص میکنند توسط معاونت فرهنگی مطبوعاتی ارشاد استان شناسایی و پس ازآن به هیات نظارت برمطبوعات و استانداری معرفی میشوند. طاهری گفت: واقعیت این است که درباره ویژگیهای تبلیغات زودهنگام در رسانهها شبهههایی وجود دارد و مرز آن به روشنی مشخص نیست. این مسئول یادآورشد: برخی از کاندیداها بعد از احراز صلاحیت اقدام به انتشار مطالبی عمومی میکنند و به عنوان یک کارشناس نظرات شخصی خود را درباره موضوعات مختلف ارائه میدهند. معاون فرهنگی، مطبوعاتی ارشاد البرز اضافه کرد: این که کاندیدایی درمورد دغدغههای عمومی مردم و مشکلاتی که درسطح استان وجود دارد نظرکارشناسانه ارائه دهد تبلیغات زودهنگام تلقی نمیشود و جرم نیست. وی ادامه داد: این که فردی به صورت آشکار و واضح با اعلام کاندیداتوری درمجلس طرحها و برنامههای آینده خود را دررسانهای منعکس کند و در قالب کلمات ازخود تعریف و تمجید کند تبلیغ زودهنگام تلقی میشود. وی گفت: بدون شک تبلیغ زودهنگام کاندیداها در رسانهها دراحراز صلاحیت نهایی آنها تاثیرگذار خواهد بود. طاهری افزود: به هرحال هرکاندیدایی قبل از آغاز زمان رسمی تبلیغات (بازه 7 روزه) باید شناختی از خود و دغدغههایش به مردم بدهد. وی اضافه کرد: بدون شک چاپ تفسیر، تحلیل و مقالههای کاندیداها درباره موضوعات مختلف میتواند آگاهی مردم را برای انتخاب نماینده ای اصلح افزایش دهد. وی گفت: اگر قرار باشد هیچ مطلبی ازکاندیدایی در رسانهها منتشر نشود مردم با چه شناختی درروز انتخابات رای بدهند و نماینده خود را راهی خانه ملت کنند؟ وی ادامه داد: بستن فضای روشنگری دربازه زمانی نزدیک به انتخابات تنها به ضرر مردم تمام میشود به همین دلیل باید به شعور و شناخت مردم احترام گذاشت و رسانهها را درانعکاس افکار، بینش و نگرش کاندیداها آزاد گذاشت. معاون فرهنگی، مطبوعاتی اداره کل ارشاد اضافه کرد: آنچه به فضای روشن قبل از انتخابات آسیب میزند تعریف و تمجید غیرواقعی و تخریب کاندیدها از سوی رسانهها است. طاهری افزود: صاحبان نشریات و مدیران رسانهای استان باید بدانند که به جزبازه قانونی تبلیغات، انتشار تبلیغات زود و دیرهنگام توسط نشریات و رسانههای استان رصد شده و با متخلفان برخورد میشود. وی گفت: براین اساس رسانهها باید با احترام به شانیت و شخصیت تمامی کاندیدها صرفا نسبت به انعکاس بیطرفانه افکار و عقاید آنها درباره موضوعات مختلف اقدام کنند و جانبداری بیجا ازهیچ یکی ازآنها نداشته باشند. وی در پایان یادآورشد: بدون شک جانبداری از یک کاندیدا و تخریب کاندیداهای دیگر دریک رسانه نه تنها نتیجه مطلوب و اثر گذار نخواهد داشت بلکه به ضرر کاندیدای مذکور تمام میشود. بازگشت |