Logo

صفحه اصلي > فرهنگی > تعدد طرح هاي دوره ابتدائي، معلمان را از وظيفه اصلي دور مي كند

تعدد طرح هاي دوره ابتدائي، معلمان را از وظيفه اصلي دور مي كند


25 فروردین 1395. نويسنده: monshi
تعدد طرح هاي دوره ابتدائي، معلمان را از وظيفه اصلي دور مي كند


مديركل آموزش و پرورش استان البرز گفت: تعدد طرح هاي دوره ابتدائي ابلاغي از سوي وزارت خانه، مديران و معلمان را از اجراي وظايف اصلي شان دور مي كند.
خسرو ساكي در همايش مديران دوره ابتدائي كه در كانون امام علي (ع) آموزش و پرورش ناحيه يك كرج برگزار شد، افزود: معاونت ابتدائي وزارت آموزش و پرورش از زمان استقرار در دولت تدبير و اميد با نگاهي نو به برنامه هاي اين معاونت، تحولات ارزشمندي را رقم زدند. وي اظهار داشت: نارضايتي مديران مدارس ابتدائي از برنامه هاي ارائه شده توسط وزارت از گذشته هاي دور بيان مي شود. وي گفت: به قدري طرح دوره ابتدائي افزايش يافته است كه گاهي اوقات از آن رسالت و وظيفه اصلي خود كه همان تعليم و تربيت است فاصله مي گيرند. ساكي از مسئولين وزارت آموزش و پرورش خواست تا اين طرح ها را به گونه هاي ساماندهي كنند تا از كميت آن ها كاسته و فقط چند طرح كيفيت بخش پرجريان اصلي آموزش و فرايند ياددهي و يادگيري را داشته باشند. وي افزود: در اين سال ها با درخواست اجراي اين طرح ها در مدارس ابتدائي بيشتر وقت مديران و معلمان صرف پاسخگوئي به تعدد طرح ها مي شود. مديركل آموزش و پرورش استان البرز پيشنهاد داد كه اجازه دهيد به عمق بيشتر از سطح و كميت پرداخته شود. در اين همايش نماينده مديران مدارس ابتدائي استان البرز بعضي از مشكلات موجود در اين دوره را همچون اهميت به مقطع ابتدائي، پرداخت حق التدريس معلمان، افزايش ساعت كاري معلمان ابتدائي و مشكل ارتباط با خانواده ها و دانش آموزان بيان كرد. در همايش يك روزه مديران مدارس ابتدائي استان البرز بيش از 500 نفر از مديران حضور داشتند.
بازگشت