Logo

صفحه اصلي > فرهنگی > توصيه مديركل آموزش پرورش به مديران مدارس : هدفمندحركت كنيد

توصيه مديركل آموزش پرورش به مديران مدارس : هدفمندحركت كنيد


9 اردیبهشت 1395. نويسنده: monshi
توصيه مديركل آموزش پرورش به مديران مدارس : هدفمندحركت كنيد


مدير كل آموزش و پرورش البرز به مديران مدارس توصيه كرد كه براي كيفيت بخشي به امور آموزشي و تربيت نسلي خلاق ، كارآمد و روز آمد در مدارس با برنامه و هدفمند حركت كنند.
خسرو ساكي در همايش مديران مدارس آموزش و پرورش ناحيه يك كرج كه در كانون امام علي (ع ) برگزار شد افزود: مديران مدارسي كه مجهز به برنامه كاري - اجرايي در دو بخش آموزشي و تربيتي نباشند در واقع همانند ناخداي كشتي هستند كه در اقيانوس حركت كرده اند ولي نمي دانند كه به كدام سمت حركت كنند. وي اظهار كرد: ما در آموزش و پرورش نياز به حركت هدفمند در مدارس داريم زيرا مي خواهيم به اهداف تعيين شده از سوي مقام معظم رهبري در برنامه چشم انداز 20 ساله برسيم. ساكي با اشاره به اينكه همه ملت ايران براي رسيدن به اين افق ترسيم شده بايد تلاش كنند يادآور شد: آموزش و پرورش به دليل رسالت سنگين و خطير آموزشي - تربيتي كه در جامعه بر عهده دارد بايد هوشيارانه و با احساس مسووليت ويژه اي در مسير رسيدن به فعاليت هاي كيفيت بخشي گام بردارد. وي در ادامه به استفاده بهينه از امكانات و منابعي كه در اختيار آموزش و پرورش است پرداخت و خاطر نشان شد: بزرگترين سرمايه كشور كه همان نيروي انساني است در يك دوره زماني 12 ساله در اختيار ما قرار دارد كه بايد بدانيم چگونه امكان فرآيند رشد آموزشي و تربيتي را براي اين افراد كه هر كدام در خانواده هاي مختلف با افكار و بينش مختلف در حال رشد و شكل گيري شخصيتي در جامعه هستند را بوجود آوريم. مدير كل آموزش و پرورش البرز از دانش آموز و معلم به عنوان سرمايه اصلي ايران اسلامي ياد كرد و گفت: اين منابع مهم بايد مورد توجه قرار گيرد تا در كنار ساير امكانات كه شامل ساختمان آموزشي و تجهيزات آن ، منابع مالي ( دولتي ، سرانه و كمك هاي مردمي ) است زمينه رشد كيفيت بخشي در سيستم آموزش و پرورش نهادينه شود. ساكي تقويم اجرايي و دانش سازماني را دو ضرورت براي مديران مدارس دانست و خاطر نشان شد: آموزش و پرورش در ارتقاء فرهنگ عمومي در جامعه مهمترين نقش را بر عهده دارد كه در اين خصوص بايد برنامه هاي فرهنگي - هدايتي در مدارس را افزايش داد. وي از فرستادن يك دانش آموز بدون مهارت به درون جامعه به عنوان بزرگترين ضرر در آموزش و پرورش ياد كرد و افزود: در صورت حركت هدفدار ،با برنامه و آينده نگري در جامعه ديگر شاهد رشد آمار بيكاري دانش آموختگان دانشگاهي ، ترك تحصيل ، افزايش سن ازدواج ، ناهنجاري ها و آسيب هاي اجتماعي نخواهيم شد زيرا حركت ها و حمايت هاي آموزشي ، خانوادگي و اجتماعي بر اساس توانمندي ، انگيزه و مهارت آموزي افراد در جامعه شكل گرفته و هدايت شده است. در اين نشست مدير آموزش و پرورش ناحيه يك كرج گزارشي از اقدامات انجام شده در بخش هاي آموزشي ، پرورشي و حمايتي در اين اداره طي دو سال و چند ماهي كه مسوليت آن را بر عهده دارد سخن گفت و افزود: كسب رتبه هاي برتر دانش آموزي و معلمان در جشنواره هاي ملي و مسابقات كشوري و بين المللي حكايت از توجه و برنامه ريزي اين ناحيه در بخش كيفيت آموزشي و برنامه هاي تربيتي دارد. وحيد يعقوبي افزود: اجراي طرح هاي آموزشي پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي ، اردوي 8 روزه مالزي براي مديران مدارس ، بهسازي فضاي آموزشي و رفاهي ، آموزش شهروندي در قالب طرح توانمند سازي والدين ، راه اندازي مدرسه والدين، حضور 12 استاد برجسته كشوري در حوزه اموزشي و تربيتي ، كسب مدال هاي طلا ، نقره و برنز دانش آموزي در مسابقات علمي و ورزشي ، هوشمند سازي مدارس و كسب رتبه برتر در اجراي طرح وارنيش فلورايد دانش آموزي از جمله موفقيت هاي اين ناحيه را در استان و كشور تشكيل مي دهد.
بازگشت