صفحه اصلي > فرهنگی > فعالیت های سواد آموزی با استفاده از تمام ظرفیت های شتاب بخشیده شود
فعالیت های سواد آموزی با استفاده از تمام ظرفیت های شتاب بخشیده شود3 خرداد 1395. نويسنده: monshi |
ساکی در جلسه بهبود کیفیت سواد آموزی استان البرز با بهره گیری از تمام ظرفیت های درون سازمانی وسایر دستگاه ها شتاب بخشی به فعالیت های سواد آموزی و سواد آموزی بزرگسالان از اولویت های کاری امسال آموزش وپرورش استان البرز می باشد. مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز در جلسه کارگروه بهبود کیفیت سواد آموزی به ضرورت های سوادآموزی بزرگسالان پرداخت و بخشنامه های ابلاغی مقام عالی وزارت را مبنی بر شتاب بخشی سوادآموزی و انجام فعالیتهای مرتبط توضیح داده و بر انجام کامل و دقیق مفاد آن و بهره گیری از ظرفیت های قانونی ایجاد شده برای شتاب بخشی فعالیت های سوادآموزی مطابق بخشنامه های مربوط تأکید کرد. مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز ضمن تبریک ایام شعبانیه وبا آرزوی بهره مندی همگان از برکات این ایام در جمع اعضای گروه بهبود کیفیت سواد آموزی به بحث عوامل موثر در جذب حداکثری وارتقای کیفیت برای برون داد فعالیت ها با استفاده از مطالب روز را مورد تاکید قرار داده و انواع تعاملات در مدیریت وتاثیر در ادارک وتبعیت از گرایشات ورویکرد مردم به یک اصل را مورد اشاره قرار داده وریشه مشکلات را در نگرش ورفتارها دانست . ساکی اظهار داشت : صاحب نظران علم رفتار سازمانی معتقدند برای ایجاد انگیزه دو عامل کلی موثر است یکی عامل مادی و دیگری معنوی که همه این صاحب نظران متفقالقولند که عوامل معنوی هم درونی و هم نیرومندترند. البته این بدان معنا نیست که عوامل بیرونی بیاثرند لذا برای پرداختن به انجام وظایف به ویژه سوادآموزی به بزرگسالان و بازماندگان از تحصیل بر محور انگیزههای معنوی و عوامل معنوی بیشتر حرکت کنیم. انگیزه عشق به پیشرفت و تعالی کشور عزیزمان ایران، انگیزه عشق به آگاهی بخشیدن به مردم و انگیزه عشق به کیفیت بخشیدن به زندگی هم نوعان، اگر این سه هدف والا به عنوان انگیزه معنوی نصب العین خود قرار دهیم به اهداف این سفر رسیده ایم. مدیر کل آموزش و پرورش در بحث اهمیت سوادآموزی افزود: سوادآموزی بزرگسالان اینقدر مهم است که در صدر اسلام بهای آزادی اسرای جنگی را باسواد کردن امت اسلامی پیامبرعظیم الشان اسلام قرار دادند و آنقدر مهم است که پیامبر اسلام به عنوان فریضه برای هر مرد و زن مسلمان از آن یاد کردند و چقدر مهم است که پیامبر اسلام از گهواره تا گور تکیه بر آموزش و سوادآموزی داشتند و چقدر مهم است که امیر المومنین علی (ع) بهای آموزش را بندگی که فقط خاص خداست عنوان نمودند، آنجا که فرمودند هر که به من حرفی بیاموزد مرا بنده و غلام خویش کرده است و چقدر مهم است که دنیای معاصر برای آن اجلاس ها و کنفرانس های بین المللی متعدد می گذارد و بیانیه صادر می کند و امروز همان جمله زیبای پیامبر را تبدیل به تابلو راهنما کرده اند و تحت عنوان آموزش مادام العمر نامیده اند. ساکی در ادامه جلسه به ضرورت های سوادآموزی بزرگسالان پرداخت و بخشنامه های ابلاغی مقام عالی وزارت را مبنی بر شتاب بخشی سوادآموزی و انجام فعالیتهای مرتبط توضیح داده و بر انجام کامل و دقیق مفاد آن و بهره گیری از ظرفیت های قانونی ایجاد شده برای شتاب بخشی سوادآموزی مطابق بخشنامه های مربوط، تاکیدنمود. در ادامه الهوئی معاون سوادآموزی استان ضمن تشکر از اظهارت مبسوط مدیر کل محترم با بهره گیری از مطالب ارزنده ایشان به طرح مباحث پرداخت. معاون سواد آموزی مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز ،تاکید کرد: یک مدیر موفق علاوه بر داشتن آگاهی و علم مدیریت باید مهارت های سه گانه فنی ، انسانی و ادراکی را نیز دارا باشد لذا آن بخش از مدیریت را که با آموزش فرا می گیریم علم است و آن بخش از مدیریت را که موجب به کار بستن اندوخته ها در شرایط گوناگون می شود هنر مدیریت است . و علم دانستن است و هنر توانستن است. الهویی ادامه داد که با آمایش صحیح منطقه ای و آمار بیسوادان نسبت به تدوین برنامه عمل و تقویم اجرایی برای ریشه کنی بیسوادی با بهره گیری از توانایی های شهرستان و برنامه محوری در مسیر اهداف تعیین شده گام های موثر برداریم . الهویی در ادامه جلسه طرح های کشوری و استانی سوادآموزی را توضیح داده و اجرای کامل و دقیق و به موقع طرح ها را از مناطق خواستار شدند و تشکیل جلسات کمیته بهبود کیفیت را به عنوان یکی ازشاخص های اصلی ارزیابی از منطقه مطرح نمود وی در ادامه افزود: دامنه مشارکت دستگاه ها را بر اساس دستور مقام عالی وزارت و در راستای پیگیری تفاهم نامه ها در شناسایی، جذب و آموزش گسترش دهند و از توان دستگاه ها و نهادهای دولتی و موسسات غیر دولتی برای تحقق حجم ابلاغی استفاده نمایند. وچنانچه مشکلاتی هم در این ارتباط باشد با ارائه راهکارهای درست قابل حل می باشد . مقیمی معاون آموزش ابتدایی مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز دراین جلسه اظهار داشت: برنامه محوری و تعیین چشم انداز یک ساله برای فعالیت هارا را مهم ترین عامل برای تسریع و تسهیل سازی فعالیتهای سوادآموزی دانست و اشاره نمود که مدیران مناطق برای پیشرفت در برنامه تعیین شده در دوره های مختلف سوادآموزی نیاز به ارائه برنامه عمل متناسب با شرایط منطقه و تقویم اجرایی در این خصوص هستند. واز طرح رابطین سواد آموزی برای هر مدرسه را استقبال کردند و آمادگی همکاران حوزه معاونت ابتدایی استان ومناطق را در بحث شناسایی ،جذب وتعیین وضعیت اولیاء مدارس را اعلام نمودند . وی تاکید کرد که اولیای باسواد کمک شایانی به دانش آموزان و مدیران مدارس در انجام ماموریت های محوله خواهند نمود . ودر کل به نفع جامعه است . همچنین خواستار شرکت فعالانه همکاران حوزه معاونت سواد آموزی استان ومناطق در جلسات فصلی معاونین آموزش ابتدایی جهت پیشبرد برنامه ها وفعالیت ها شد . در این جلسه مالمیر رئیس اداره ارزیابی عملکرد وپاسخگویی به شکایات برسیاست گذاری دقیق ودرست فعالیت های سواد آموزی در جهت کیفیت بخشی تاکید کردند و سلامت امتحانات دوره های سواد آموزی را به جهت حساسیت مورد تاکید قرارداد و اعلام نمود که یکی از اصلی ترین شاخص ها در رتبه بندی مناطق در سال گذشته براساس فعالیت های سواد آموزی خواهد بود . به طوری که براساس نظر مدیر کل محترم در بخش امتیازات 4 امتیاز از مجموع امتیازات مکتسبه مدیر منطقه براساس نظر معاونت سواد آموزی اختصاص داده شود . همچنین دهقان رئیس اداره نظارت ،سنجش وارزشیابی تحصیلی در خصوص تشکیل ستاد امتحانات و بازدید از حوزه های امتحانی توسط اعضای شورای معاونین و سایر همکاران اداره کل ومناطق براساس اعلام برنامه زمان بندی مواردی را بیان کرده و پیگیری مصوبات کارگروه بهبود کیفیت را خواستار شد . در ادامه حسینی رئیس اداره سواد آموزی در مورد حجم پوشش دوره های سواد آموزی وتحقق حجم ابلاغ شده در مناطق نکاتی را متذکر شد . بازگشت |