صفحه اصلي > فرهنگی > پروژه مهر اقدامی مهم در ایجاد زیرساخت های لازم در مدارس ناحیه 4 کرج
پروژه مهر اقدامی مهم در ایجاد زیرساخت های لازم در مدارس ناحیه 4 کرج22 تیر 1395. نويسنده: monshi |
مدیر آموزش و پرورش ناحیه 4 کرج گفت: پروژه مهر نخستین اقدام مهم در ایجاد زیرساخت های آموزشی - تربیتی برای شروع یک سال تحصیلی جدید در مدارس این ناحیه را تشکیل می دهد. قاسم پوستین دوز در دومین نشست پروژه مهر 95 در این ناحیه گفت: اعضای ستاد اجرایی پروژه مهر در ناحیه 4 کرج که بیش از 105 هزار دانش آموز دارد نیاز به توجه خاص فعالان این طرح در راستای آماده سازی مدارس و ساماندهی نیروی انسانی برای استقبال از سال تحصیلی 96-95 را دارد. وی اظهار کرد: اعضای کمیته های مختلف باید با تدوین و برنامه ریزی جامع بستر مناسب را در زمینه انجام تعمیرات تجهیزات و فضاهای آموزشی، زیبا یی بخشی و شاداب سازی مدارس، سازماندهی و ساماندهی نیروی انسانی، نام نویسی از دانش آموزان در پایه های مختلف تحصیلی و سازماندهی فضاهای آموزشی در ناحیه 4 کرج را بوجود آورند. وی با اشاره به برنامه ریزی بر حسب امکانات و فضاهای موجود در ناحیه 4 کرج خاطرنشان شد: اعضای کمیته های پروژه مهردر بحش پیگیری امور ایاب و ذهاب دانش آموزان ، نام نویسی دانش آموزان در مدارس بر حسب موقعیت جفرافیایی محل سکونت ، بازدید و نظارت بر روند ثبت نام دانش آموزان در مدارس ، رسیدگی به مشکلات مردم در فرآیند نام نویسی فرزندانشان در مدارس ، اطلاع رسانی سریع به اولیاء دانش آموزان نیز باید به گونه ای عمل کنند که رضایت مند باشد. مدیر آموزش و پرورش ناحیه 4 کرج در ادامه به فعالیت غیر رسمی ستاد پروژه مهر 95 از نیمه فروردین سال جاری پرداخت و یادآور شد: با توجه به گسترش دامنه فعالیت های پروژه مهر فعالان این طرح هر 15 روز یکبار گرد هم می آیند تا در یک نشست تخصصی محورهای مهم آن را در امور اجرایی - عملیاتی مورد بازنگری فرار دهند. پوستین دوز گفت: مهمترین هدف پروژه مهر رشد کیفی فرایند تعلیم و تربیت در مدارس است که این طرح در ناحیه 4 کرج به صورت رسمی از 26 خرداد با نگاه جامع و با کیفیت کلید خورد. وی از اطلاع رسانی قوانین و ضوابط آموزشی ، تحصیلی ، نقل و انتقالات معلمان ، آموزش های تخصصی ویژه پایه های مختلف تحصیلی بر حسب دروس ، پیگیری آماده سازی کلاس های درس جدید، بهسازی و زیباسازی مدارس با مشارکت دستگاه های اجرایی ، خیرین و نیروی بسیج دانش اموزی و فرهنگیان، دیدار با مسولان و خیرین برای حل مشکلات با افزایش سطح همکاری ها و شناسایی نقاط قوت و ضعف این طرح ملی در نشست های تخصصی اعضای پروژه مهر 95 را از دیگر اقدامات در حال پیگیری در ناحیه 4 کرج یاد کرد. مدیر آموزش و پرورش ناحیه 4 کرج در ادامه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در زمینه تحصیل ، تذهیب و ورزش اشاره کرد و اظهار کرد: در سال تحصیلی جدید باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که در برگزاری المپیادهای ورزشی درون مدرسه ای توجه ویژه ای شود و از ظرفیت ، امکانات و فضاهای ورزشی موجود در ناحیه به خوبی استفاده شود. وی تاکید کرد: آموزش و پرورش این ناحیه در راستای کیفیت بخشی در امور تحصیلی - تربیتی نیاز به مشارکت همه جانبه و تنگاتنگ دانش آموزان ، اولیاء ، مسوولان شهرستانی ، استانی و خیرین دارد. مسوول روابط عمومی و کمیته اطلاع رسانی پروژه مهر 95 در آموزش و پرورش ناحیه 4 کرج نیز در این نشست گفت: به منظور تقسیم وظایف اجرایی - عملیاتی در پروژه مهر در این ناحیه ، 5 کمیته با عنوان انتصابات، ساماندهی ، تبلیغات و اطلاع رسانی، تائید صلاحیت و ارزیابی فعالیت کاری خود را اغاز کردند. محمد علی یزدی اظهار کرد: نشست های این پروژه مهم با حضور اعضای کمیته های مختلف با هدف آماده سازی مدارس برای استقبال از دانش آموزان ناحیه 4 برای سال تحصیلی 96-95 در قالب برنامه زمانبندی شده و گاهی اوقات به صورت اضطراری بر حسب شرایط موجود در امور مربوط به این پروژه در سطح ناحیه برگزار می شود. وی بیان کرد: انجام وظایف کاری به نحو احسن توسط اعضای هر کمیته در پروژه مهر 95 زمینه ساز رشد کیفی برنامه های سالانه در مدارس می شود. یزدی گفت: همکاری اعضای سایر کمیته های پروژه مهر 95 در ناحیه 4 کرج با کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات سبب می شود تا جامعه هدف ( دانش آموزان ، اولیاء و معلمان ) در زمان لازم با آگاهی از برنامه ها ، مشارکت بیشتری در فعالیت های اجرایی - عملیاتی این طرح مهم و حیاتی داشته باشند. وی تاکید کرد: مشارکت رسانه ها در زمینه اطلاع رسانی به موقع پیام ها و اقدامات انجام شده در خصوص پروژه مهر 95 از جایگاه ارزشمندی از جمله در آگاه سازی اولیاء و دانش آموزان و افزایش سطح مشارکت های مردمی - خیری در آماده سازی زیر ساخت های مناسب برای سال تحصیلی 96-95 برخوردار است. بیش از 105 هزار نفر از جمعیت 430 هزار نفری البرز در ناحیه 4 کرج تحصیل می کنند. بازگشت |