Logo

صفحه اصلي > فرهنگی > گسترش برنامه های تربیتی در مدارس البرز نیاز به حمایت دارد

گسترش برنامه های تربیتی در مدارس البرز نیاز به حمایت دارد


29 تیر 1395. نويسنده: monshi
گسترش برنامه های تربیتی در مدارس البرز نیاز به حمایت دارد


کارشناسان امور تربیتی البرز در مرکز آموزش قلم ناحیه یک کرج گردهم آمدند و بر گسترش و حمایت از برنامه های امور تربیتی در مدارس این استان تاکید کردند.
معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ناحیه یک کرج در این آئین گفت: آموزش و پرورش یک نهاد فرهنگی است که مسوولیت نیروی انسانی که مهمترین سرمایه کشور را تشکیل می دهد بر عهده دارد. فرزاد شعبانی اظهار کرد: آموزش و پرورش نهادی است که در آن آموزه های قرآنی ، اجتماعی ، ارزش های اسلامی - انقلابی ، مهارت های زندگی و ... در کنار آموزش های تحصیلی - علمی به دانش آموزان ایفای نقش دارد. وی با اشاره به نقش و جایگاه مهم امور تربیتی در آموزش و پرورش خاطر نشان شد: انتقال این پیام های آموزشی - تربیتی و مهارت های فردی - اجتماعی بر عهده فعالان در بخش امور تربیتی در مدارس است. وی بیان کرد: در حال حاضر به دلیل گسترش دامنه تاثیرگذاری رسانه های ارتباطی و جنگ نرم دشمن بر روی دانش آموزان رسالت فعالان امور تربیتی در مدارس خطیرتر شده است لذا نیروهای متخصص در این بخش باید تلاش بیشتری کنند. معاون پرورشی و تربیت بدنی ناحیه یک کرج یاداور شد: دانش آموزان نیروهای ارزشمندی هستند که در بخش امور تربیتی و فرهنگی نیاز به کارکردهای تخصصی دارند. شعبانی در ادامه به جزیره ای عمل کردن دستگاهای متولی در بخش اوقات فراغت دانش آموزان در فصل تابستان پرداخت و افزود: برای پیشگیری از هر گونه آسیب اجتماعی در بین دانش آموزان باید به امور تربیتی در جامعه به ویژه البرز که در آن اقوام و قومیت های مختلف از نقاط مختلف کشور زندگی می کنند باید بیشتر توجه کرد. رئیس اداره امور تربیتی اداره کل آموزش و پرورش البرز نیز در این گردهمایی گفت: امور تربیتی یک نهاد مهم و تاثیر گزار در فرآیند تعلیم و تربیت در مدارس است که از شهیدان بزرگوار رجایی و با هنر به یادگار مانده است. علی قبادی از تربیت به عنوان سرمشق کتاب زندگی برای دانش آموزان در مدارس یاد کرد و یادآور شد: با توجه به نقش و جایگاه امور تربیتی در آموزش و پرورش لازم است کارشناسان امور تربیتی در مدارس با سازماندهی هدفمند برنامه های کاری طبق 8 فعالیت کاری که در این بخش برنامه ریزی و تدوین شده است عمل کنند. وی اظهار کرد: علم ، ایمان و عمل سه شاخص مهمی است که کارشناسان امور تربیتی در فرآیند امور تربیتی در مدارس باید به آن نگاه تخصصی داشته باشند. رئیس اداره امور تربیتی مدارس اداره کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: با برگزاری کارگاه های آموزشی- تربیتی برای کارکنان مدرسه،دانش آموزان و اولیاء ، گسترش فعالیت های تربیتی با خوراک معنوی ، برگزاری مسابقات فرهنگی - آموزشی در راستای ارتقاء فعالیت های تربیتی مدارس در سال تحصیلی 95-94 گام بردارند. قبادی گفت: برای تقویت برنامه های تربیتی در مدارس اولین اقدام در بخش صدور ابلاغ برای نیروی انسانی باشد زیرا یک نیروی متخصص و فعال می تواند در ایجاد انگیزه و پررنگ شدن فعالیت های تربیتی در مدارس نقش موثری داشته باشد. وی به کارشناسان امور تربیتی فعال در اداره های آموزش و پرورش البرز تاکید کرد: برای ارتقاء مهارت های حرفه ای و توانمند سازی های تربیتی در مدارس باید به تقویم اجرایی تربیتی نگاه عمیق و ویژه ای داشته باشیم و با ایجاد تعامل و مشارکت بستر رشد شاخص های تربیتی در مدارس البرز را بیش از گذشته بوجود آوریم . در این آئین از 5 نفر از سرگروهای امور تربیتی البرز که حائز رتبه برتر کشوری شده بودند نیز تجلیل شد.
بازگشت