صفحه اصلي > فرهنگی > پروژه مهر مظهر بهره وری در نظام تعلیم و تربیت است
پروژه مهر مظهر بهره وری در نظام تعلیم و تربیت است16 مرداد 1395. نويسنده: monshi |
نشست تخصصی پروژه مهر 95 با رویکرد ساماندهی فضاهای آموزشی و نیروی انسانی با حضور اعضای کمیته های 5 گانه در سالن شورای آموزش و پرورش ناحیه یک کرج برگزار شد. معاون آموزش متوسطه و دبیر پروژه مهر 95 آموزش و پرورش ناحیه یک کرج البرز در این نشست تخصصی گفت: پروژه مهر مظهر بهره وری و مدیریت در نظام تعلیم و تربیت است زیرا در این طرح ملی بستر مناسب برای حضور دانش آموزان در کلاس های درس برای یک سال تحصیلی آماده می شود. روناک همدانی اظهار کرد: در این طرح زمینه مناسب برای کارایی و اثر بخشی فعالیت های آموزشی - تربیتی برای دانش آموزان در یک سال تحصیلی رقم می خورد. وی از روز اول مهر بعنوان یک روز ملی و نوروز دانش و آگاهی در جامعه یاد کرد و خاطرنشان شد: این روز تنها به آموزش و پرورش اختصاص ندارد بلکه متعلق به همه مردم ایران اسلامی است. دبیر پروژه مهر در آموزش و پرورش ناحیه یک کرج افزود: محورهای اصلی این طرح ملی را برنامه ریزی ، سازماندهی ، هماهنگی راهبردی و ارزشیابی تشکیل می دهد که لازم است اعضای هر کمیته نگاه ویزه ای به اقدامات زیرمجموعه ای خود داشته باشند. همدانی گفت: هدف پروژه مهر برنامه محور شدن همه فعالیت ها ، برنامه ریزی به منظور فراهم نمودن زمینه های مناسب ، تمهید ساز و کارهای لازم جهت بازگشایی هرچه با شکوه تر شدن مدارس است که در این میان ساماندهی فضاهای آموزشی و نیروی انسانی در درجه اول این طرح قرار دارد. وی در ادامه به مسئولیت های کمیته تعمیر و تجهیز ، توجیه و تبلیغ ،نظارت و ارزیابی ، تائید صلاحیت و ساماندهی در این طرح ملی پرداخت و بیان کرد: برای ساماندهی دانش آموزان و نیروی انسانی در این ناحیه نیاز به یک بازدید ضربتی از تعدادی از مدارس به دلیل تقاضا بالای ثبت نام ها به ویژه در سطح مرکز شهر داریم. معاون پژوهش و توسعه و مسوول کمیته ساماندهی آموزش و پرورش ناحیه یک کرج نیز در این نشست گفت: پروژه مهر نمادی از یک مدیریت موفق و کار آمد در عرصه تعلیم و تربیت است که همه اعضای این طرح مهم باید به وظایف کاری خود طبق قوانین و ضوابط اداری - مشارکتی عمل کنند. اعظم قطبی زاده بیان کرد: با توجه به نزدیک شدن زمان بازگشایی مدارس و مراجعه اولیاء برای نام نویسی فرزندانشان در مدارس لازم است در قالب یک تیم همکاران عضو پروژه مهر 95 از مدارسی که نیاز به ساماندهی دارند بازدید کنند تا در نشستی که ظرف دو روز آینده برگزار می شود راهکارهای پیشنهادی مطرح و به تصویب برسد. وی یادآورشد: مدیران مدارس نیز باید در سرعت بخشی به اقدامات لازم در زمینه نام نویسی دانش آموزان در سامانه گامی موثر در ساماندهی آمار جمعیت دانش آموزی و معلمان بردارند. عضو کمیته تعمیر و تجهیز مدارس آموزش و پرورش ناحیه یک در پروژه مهر 95 نیز در این نشست گفت: همزمان با تشکیل ستاد پروژه مهر و مشخص شدن وظایف هر کمیته ، برنامه ریزی لازم برای ساماندهی مدارس در دو بخش تعمیر و تجهیز آغاز شد. حسین خدیوی افزود: در قالب کمیته تعمیر و تجهیز که زیر نظر معاونت پشتیبانی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش فعالیت دارد ، برنامه ریزی لازم با محوریت پروژه مهر 95 انجام و اجرایی شد. وی با اشاره به اینکه بخش زیادی از کارهای مربوط به تعمیر و تجهیز مدارس در آموزش و پرورش ناحیه یک کرج انجام شده است اظهار کرد: در این مدت 22 فعالیت از سوی کمیته تعمیر و تجهیز در مدارس این ناحیه از جمله در زمینه رنگ آمیزی، سرویس بهداشتی ، سرامیک کاری ، سقف کاذب،پارتیشن بندی،فنس کشی،نرده کشی ، خاک برداری در حال انجام و 25 طرح دیگر نیز در حال تکمیل شدن است. کارشناس کمیته تائید صلاحیت نیز در این نشست گفت: یکی از عوامل موفقیت عملکرد مدارس را داشتن یک مدیر توانمند تشکیل می دهد . محمد علی حاجی زاده افزود: تائید صلاحیت همکاران فرهنگی در دو بخش مدیریت و معاونت مدارس اقدامات لازم در قالب پروژه مهر انجام شده است. در این نشست گزارش تصویری از اقدامات پروژه مهر95 در آموزش و پرورش ناحیه یک کرج ،کمبود ها و نیازهای این ناحیه برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی 96-95 ارائه شد. ناحیه یک کرج 53 هزار دانش آموز دارد. بازگشت |