صفحه اصلي > فرهنگی > پروژه مهر مدیریت برنامه ریزی و ساماندهی را در مدارس نهادینه کرد
پروژه مهر مدیریت برنامه ریزی و ساماندهی را در مدارس نهادینه کرد13 شهریور 1395. نويسنده: monshi |
مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت : پروژه مهر در نظام تعلیم و تربیت ایران اسلامی موجب نهادینه شدن مدیریت برنامه ریزی و ساماندهی مدارس برای استقبال از دانش آموزان در آغاز سال تحصیلی جدید شده است . خسرو ساکی در دومین همایش استانی پروژه مهر 95 البرز که در کانون امام علی (ع) ناحیه یک آموزش و پرورش کرج برگزار شد افزود: پروژه مهر در عرصه تعلیم و تربیت مظهر برنامه ریزی و بهره وری است به گونه ای که با کلید خوردن این طرح مهم همزمان با سراسر کشور، دستاوردهای بی شماری را برای آمادگی مناسب در بازگشایی مدارس این استان در پی دارد. وی اظهار کرد:آغازعملیات این پروژه در البرز تا کنون موجب شده تا با فعالیت و نظارت 5 کارگروه که در زیر مجموعه ستادی این طرح در اداره کل آموزش استان ساماندهی شده اقدامات مناسب طبق جدول طراحی شده انجام شود. مدیر کل آموزش و پرورش البرز اجرای این پروژه مهم در واقع گام برداشتن اقدامات آموزشی - تربیتی در سنگر علم و دانش را با یک نگاه مدیریتی برنامه ای در قالب قوانین و ضوابط وزارتخانه ای در مدارس را رقم زد به گونه ای که در تعطیلات تابستان بستر مناسب برای آغاز سال تحصیلی جدید فراهم آید. ساکی با اشاره به اینکه اجرای پروژه مهر اقدام و عمل را در سال اقتصاد مقاومتی در مدارس را معنا کرده خاطرنشان شد: در البرز نیز حرکت مدیران از وضعیت خوب به عالی را کلید زد. وی گفت: مهمترین دستاورد پروژه مهر برنامه ریزی هماهنگ مدیران آموزش و پرورش در قالب محورهای تعیین شده در مدارس است که این مهم خوشبختانه در ستاد پروژه مهر البرز با نظارت و پیگیری مستمر در حال انجام است. مدیر کل آموزش و پرورش البرز از برگزاری همایش استانی پروژه مهر نیز به عنوان یک اقدام مهم آموزشی مدیریتی برای تبادل تجربه بین اعضای ستادی پروژه مهر در نواحی و مناطق 8 گانه آموزش و پرورش البرز یاد کرد. ساکی، اصلاح عملکردها، پخته شدن اقدامات، احترام به قوانین و ضوابط، هدف دار بودن برنامه ها ، ایجاد نظم و یکپارچگی در برنامه های مدارس البته بر حسب نیاز و موقعیت جغرافیایی هر ناحیه و منطقه آموزش و پرورش، کاهش درصد خطا ها، پیشگیری از نابسامانی و بلاتکلیفی وضعیت دانش آموزان و معلمان همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، ارزیابی و کنترل محورهای پروژه مهر در مدارس ، برخورد جدی با هر گونه سهل انگاری یا بی تفاوتی در مسیر اجرا را از جمله پیامدهای مهم این پروژه در مدارس البرز ذکر کرد. وی در ادامه سخنانش درهمایش استانی پروژه مهر در البرز به جایگاه راهبردهای مدیریتی ،اولویت های کاری و توصیه های اجرایی در فرآیند تعلیم و تربیت پرداخت و اظهار کرد: خدا محوری و قانونگرایی مهمترین مولفه های مدیریتی در کار است که همه ما باید به این مهم دقت کافی را داشته باشیم تا بتوانیم با عملیاتی کردن سایر شاخص ها گامی در ارائه خدمات کمی و کیفی و اصلاح فرهنگ سازمانی با اخلاق مداری در این نهاد مهم و تاثیر گذار در جامعه برداریم. وی تاکید کرد: همه مدیران آموزش و پرورش نواحی و مناطق 8 گانه آموزش و پروش باید تمام توان خود را جهت اجرای کامل محورهای پروژه مهر با هدف ایجاد بستر های مناسب برای بازگشایی مدارس در این استان که دارای جمعیت دانش آموزی بالایی است داشته باشند. معاون آموزش متوسطه و دبیر ستاد پروژه مهر 95 اداره کل آموزش و پرورش البرز نیزدر این همایش گفت: پروژه مهر نماد مدیریت و برنامه ریزی در فرآیند تعلیم و تربیت است که عملیات اجرایی آن از تیر ماه سال جاری در مدارس این استان آغاز شده و تا 15 مهر ماه ادامه دارد. عباس سلطانیان گفت: برای تحقق اهداف ترسیم شده در این پروژه مهم در مدارس تا کنون نشست های آموزشی مختلفی برای دبیران و اعضای ستاد پروژه مهر در البرز با هدف نظارت و کنترل محورهای مهم این طرح در سطح مدارس برگزار شده است. وی با اشاره به اینکه برای مدیران مدارس نیز چندین دوره آموزشی با عنوان پروژه مهر در نواحی و مناطق 8 گانه آموزش و پرورش البرز تشکیل شده است خاطرنشان شد: تیم های ارزیاب پروژه مهر 95 به خصوص از یک ماه و نیم گذشته بطور مستمر از مدارس استان بازدید کرده است. وی گفت: کارشناسان فعال در تیم ارزیابی بر روند اجرایی - عملیاتی هدایت تحصیلی آگاهانه، ساماندهی مطلوب نیروی انسانی و فضاهای آموزشی، توسعه نمازخانه ،کتابخانه ، آزمایشگاه و کلاس های موضوعی مدارس ، ثبت نام دانش آموزان و استقرار پایه دهم، ارتقاء توانمندی علمی - حرفه ای مدارس و دبیران، شاداب سازی فضاهای آموزشی - پرورشی ، نظارت و ارزیابی از مدارس در قالب منطقه ای و استانی نظارت دارند. سلطانیان ادامه داد: با توجه به نزدیک بودن زمان بازگشایی مدارس ، دومین همایش پروژه مهر با هدف بررسی نقاط قوت و ضعف اقدامات انجام شده ، سرعت بخشیدن به فعالیت های کاری باقی مانده در پروژه مهر 95 و آماده سازی مدارس برای استقبال از دانش آموزان در سال تحصیلی 96-95 برگزار شد. در این همایش که مدیران ، دبیران و اعضای ستاد پروژه مهر 95 آموزش و پرورش نواحی و مناطق 8 گانه آموزش و پرورش البرز حضور داشتند ، هر یک از مدیران گزارشی از اقدامات انجام شده در زمینه پروژه مهر ارائه دادند. در حاشیه این همایش نمایشگاهی از فعالیت های کمیته های 5 گانه پروژه مهر در قالب عکس ، پوستر و برشور از نواحی و مناطق 8 گانه آموزش و پرورش البرز برپا شد. البرز 430 هزار دانش آموز دارد. بازگشت |