صفحه اصلي > فرهنگی > آموزگاران البرزی به تفاوت های فردی دانش آموزان در کلاس توجه کنند
آموزگاران البرزی به تفاوت های فردی دانش آموزان در کلاس توجه کنند6 آذر 1395. نويسنده: monshi |
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: برنامه کاری گروه های آموزشی ابتدایی با هدف تشریح ، نظارت و ارزیابی آموزگارن در اجرای برنامه آموزشی تلفیقی فراگیر در این استان تعیین شد زیرا معتقدیم در کلاس ها باید به تفاوت های فردی دانش آموزان توجه شود. جعفر مقیمی افزود: نشست گروه های آموزشی استان و نواحی را با کارگروه برنامه آموزشی تلفیقی فراگیر استان در راستای تشریح برنامه های تدوین شده در قالب برنامه آموزشی تلفیقی فراگیر در کانون فرهنگی - تربیتی شهید فهمیده کرج برگزارشد. وی اظهارکرد: موفقیت هر جامعه در گروه هدایت و کارآمد نمودن کودکان بر اساس تفاوت ها و نیازهای وِ یژه آنان است که این مهم در خانه و مدرسه باید مورد توجه بیشتر قرارگیرد. وی افزایش شناخت آموزگاران نسبت به دانش آموزان و برنامه های تلفیقی فراگیر در کلاس درس را از مهمترین اهدف برگزاری این نشست استانی ذکر کرد و خاطرنشان شد: لازم است تغییر نگرشی در بین آموزگاران ابتدایی نسبت به برنامه آموزشی تلفیقی صورت گیرد که در این برنامه به این مهم تاکید شد. مقیمی گفت: برای تغییر نگرش آموزگاران فعال در مدارس ابتدایی البرز لازم است بسته های آموزشی در قالب عکس، پوستر ، فیلم کوتاه با نگاهی کارشناسانه تهیه شود. وی بیان کرد: آموزگاران مدارس ابتدایی نیاز به ارائه راهکارهای مناسب در برخورد با دانش آموزان در کلاس درس که هر کدام دارای ویژگی های شخصیتی ، استعداد و توانمندی متفاوتی هستند دارند. معاون آموزش ابتدایی البرز در ادامه بر اهمیت تفاوت های فردی دانش آموزان در اجرای برنامه ارزشیابی توصیفی در مدارس ابتدایی این استان تاکید کرد و یادآور شد: سطح توقع آموزگاران و والدین باید بر اساس استعداد و توانایی های هر دانش آموزان باشد و از مقایسه دانش آموزان با یکدیگر بپرهیزند. مقیمی اظهار کرد: آموزگاران باید از استفاده از کتاب های کمک درسی در کلاس و یا معرفی به اولیاء دانش آموزان خود داری کنند زیرا استفاده از این کتاب ها موجب تعارض و اختلا در یادگیری دانش آموزان می شود. به گفته وی : در این نشست تخصصی وظایف 7 گروه آموزشی برای پیشبرد اهداف برنامه آموزش فراگیر تلفیقی در مدارس ابتدایی البرز تعیین شد. بازگشت |