صفحه اصلي > فرهنگی > نتایج آزمون مدارس استعدادهای درخشان در البرز اعلام شد
نتایج آزمون مدارس استعدادهای درخشان در البرز اعلام شد14 تیر 1396. نويسنده: monshi |
رئیس اداره مدارس استعدادهای درخشان و دانش پژوهان البرز گفت: نتایج آزمون ورودی مدارس استعدادهای این استان برای اطلاع اولیاء و مدیران مدارس اعلام شد. ابوالفضل شاه بیگ افزود: نتایج آزمون ورودی دبیرستانهای استعدادهای درخشان ' دوره اول و دوم متوسطه ' برای سال تحصیلی 97ـ1396 در اختیار آموزش و پرورش البرز قرار گرفت. وی اظهار کرد: فهرست نتایج آزمون ورودی پایه هفتم و دهم دبیرستانهای استعدادهای درخشان که در روزهای 14 و 15 اردیبهشت ماه در سراسر کشور بهصورت همزمان برگزار شد، در اختیار ادارات کل آموزش و پرورش استانها قرار گرفته است. وی بیان کرد: این آزمون به منظور شناسایی و جذب دانشآموزان صاحب استعداد برتر برای ادامه تحصیل در دبیرستانهای استعدادهای درخشان در راستای سیاستهای اصولی وزارت آموزش و پرورش و مصوبه های شورای عالی آموزش و پرورش، برای سال تحصیلی 97-1396 برگزار شد. وی یاد آور شد:در این آزمون علمی حدود 264000 نفر داوطلب برای ورود به پایههای هفتم و دهم در مدارس استعدادهای درخشان شرکت کردند. رئیس اداره مدارس استعدادهای درخشان البرز خاطر نشان کرد: پذیرش دانشآموزان برای ورود به دبیرستانهای دوره اول و دوم متوسطه استعدادهای درخشان، فقط بر اساس رتبه مبتنی بر نمره ی آزمون ورودی است . شاه بیگ ادامه داد: برای پذیرفته نشدگان در آزمون نیز کارنامه عدم قبولی که شامل وضعیت پاسخگویی به سؤالات در هر ماده امتحانی ' تعداد پاسخ نادرست، تعداد نزده و تعداد پاسخ صحیح' ، نمره آزمون در سؤالات استعداد تحلیلی و تحصیلی، نمرة کل آزمون و نمرات کل آزمون آخرین داوطلب پذیرفته شده در اولویتهای انتخابی دانش آموز صادر و ارائه شده است. وی تصریح کرد: نتایج از طریق نشانی azmoon.medu.ir انجام میگیرد و لازم است داوطلبان با درج کد ملّی و رمز ورود به پنل شخصی خود در پورتال همگام (یا شماره سریال شناسنامه ثبتشده خود در سناد) وارد سامانه شده و از نتایج خود مطلع شوند. وی اضافه کرد: دریافت درخواستهای تجدید نظر در نتایج نیز از روز سهشنبه 20 تیر ماه 96 از طریق همین سامانه صورت میپذیرد. وی تاکید کرد: به جز فهرست اصلی قبولشدگان، فهرست ذخیرهای برای دبیرستانهای دوره اول و دوم استعدادهای درخشان اعلام نخواهد شد. بازگشت |