صفحه اصلي > فرهنگی > پرسش مهر ریاست جمهوری فرصتی برای نهادینه کردن فرهنگ پرسشگری
پرسش مهر ریاست جمهوری فرصتی برای نهادینه کردن فرهنگ پرسشگری7 آبان 1396. نويسنده: monshi |
مدیر کل آموزش و پرورش البرز گفت: پرسش مهر ریاست جمهوری فرصتی مناسب برای نهادینه کردن فرهنگ پرسشگری در دانش آموزان است لذا برای مشارکت جامعه هدف در هجدهمین پرسش ریاست جمهوری باید در این استان توجه بیشتری شود. خسرو ساکی افزود: در 18سال گذشته روسای جمهور به نقش نهادینه کردن سوال و پرسشگری در گروه سنی دانش آموزی توجه کرده اند تا دانش آموزان در عرصه تعلیم و تربیت با روحیه پرسشگری رشد پیدا کنند. وی با بیان اینکه در پرسش ریاست جمهوری به 2 آرمان ادب و اخلاق و قدرت تحمل نظرات و افکار دیگران اشاره شده ، اظهار کرد: این سوال بیانگر اشراف ریاست جمهوری بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دارد. وی تصریح کرد: باید مدرسه را به محیط تحمل افکار و نظرات مختلف تبدیل کنیم تا این مسئله تمرینی برای عمل در سطح بالاتر و در جامعه باشد. مدیر کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: در پرسش مهر ابعاد مختلف تربیتی مدنظر است. ساکی اضافه کرد: پرسش مهر سال تحصیلی 97-96 با عنوان چگونه باید درمحیط مدرسه تحمل و احترام به افکار دیگران و اخلاق و ادب را تمرین کنیم و چگونه و به چه سبکی می توان اخلاق بالاتر ،ادب والاتر و تحمل بالاتر را نهادینه کرد،مطرح شده است. وی ادامه داد: مخاطبین این دوره شامل چهار گروه دانش آموزان دختر و پسر همه دوره های تحصیلی به جزء سه ساله دوره اول ابتدایی، معلمان کلیه دوره ها، دانشجو معلمان و اولیای دانش آموزان است. وی با اشاره به اعلام پرسش مهر ریاست جمهوری ایران در آیین بازگشایی مدارس در مهر ماه سال تحصیلی 97-96 خاطر نشان شد: بلافاصله ستاد پرسش مهر ریاست جمهوری در این استان تشکیل شد و کانون فرهنگی - تربیتی شهید محمد حسین فهمیده بعنوان دبیرخانه استانی هجدهمین دوره پرسش مهر ریاست جمهوری انتخاب شد. وی بیان کرد: مخاطبین این دوره در رشته های مختلفی از جمله نقاشی ، فیلم کوتاه ، داستان کوتاه، گرافیک ، وبلاگ نویسی، شعر و مقاله پژوهی می توانند آثار خلاقانه تولید کنند. وی خاطر نشان کرد: آثار شرکت کنندگان در مراحل آموزشگاهی ، منطقه ای و استانی مورد داوری قرار می گیرد تا آثار برتر استانی انتخاب و به دبیرخانه کشوری ارسال شود. مدیر کل آموزش و پرورش البرز اهداف پرشس مهر ریاست جمهوری را به تحقیق واداشتن دانش آموزان، فعالیت اولیا و دانش آموزان در مسائل روز و فرهنگ سازی صحیح برای پاسخ به مسائل روز عنوان کرد. ساکی تصریح کرد: فراخوان این پرسش ملی از مهرماه 96 در مدارس و کانون های فرهنگی -تربیتی آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان البرز اطلاع رسانی شد و مخاطبان فرصت داشتند تا 30 آذرماه پاسخ های خود را به مدرسه ای که در آن تحصیل می کنند ،تحویل دهند. وی افزود: مشارکت مخاطبان در پرسش مهر 17 رئیس حمهوری در البرز نسبت به سال قبل رشد 300 درصدی داشت. وی با اشاره به منتخب شناخته شدن یک اثر دانش آموز این استان در کشور ، تصریح کرد: در مرحله استانی نیز 58 اثر دانش آموزی و 82 اثر فرهنگی برتر شناخته شد. مدیرکل آموزش و پرورش البرز بیان کرد: در هفدهمین پرسش مهر ریاست جمهوری، دانش آموزان این استان با 149 هزار و 791 اثر و معلمان 3 هزار و 851 اثر در این مسابقه کشوری شرکت کردند. ساکی تصریح کرد: از سوی دبیرخانه استانی پرسش مهر 17 ریاست جمهوری ، 276 اثر دانش آموزی و 198 اثر از فرهنگیان البرز به ستاد پرسش مهر کشوری ارسال شد. استان البرز حدود 463 هزار دانش آموز دارد. بازگشت |