Logo

صفحه اصلي > فرهنگی > کتاب رسانه ها، شبکه های اجتماعی و مدگرایی چاپ شد

کتاب رسانه ها، شبکه های اجتماعی و مدگرایی چاپ شد


7 آذر 1396. نويسنده: monshi
کتاب رسانه ها، شبکه های اجتماعی و مدگرایی چاپ شد


کتاب رسانه ها، شبکه های اجتماعی و مدگرایی توسط محمد طاهری و فاطمه داودی، در چهار بخش و 158 صفحه به نگارش درآمد.
با توجه به افزایش تاثیر رسانه ها و به ویژه شبکه های اجتماعی و رسانه های مجازی در ترویج و گسترش مد و مدگرایی و اهمیت آگاهی مردم از این تاثیرات، کتاب رسانه ها، شبکه های اجتماعی و مدگرایی توسط محمد طاهری و فاطمه داودی، در چهار بخش و 158 صفحه به نگارش درآمد. در بخش اول این کتاب با عنوان رسانه شناسی، ضمن تعریف رسانه و بیان مفهوم آن، کارکردها و ویژگی های آن، انواع رسانه ها و سیر تحول رسانه های ارتباطی در ایران و جهان ارائه گردیده است. دربخش دوم کتاب با عنوان شبکه های اجتماعی و رسانه های مجازی، تعریف و مفهوم شبکه های اجتماعی، قابلیت ها، مزایا، معایب و انواع شبکه های اجتماعی معروف و فعال در جهان و ایران ارائه گردیده است. در بخش سوم کتاب با عنوان مد و مدگرایی ضمن تعریف مد و مدگرایی و ذکر تاریخچه و گستره آن موضوعاتی از قبیل عوامل اثرگذار بر مدگرایی و ریشه های آن، پیامدهای منفی مدگرایی و راهکاهای مقابله با پدیده مد و مدگرایی، ارتباط جهانی سازی با مدگرایی، دیدگاه اسلام در خصوص مد و مدگرایی ارائه گردیده است و همچنین به ارتباط مد با فرهنگ، سبک، عرف و آداب و رسوم اشاره شده است. در نهایت در بخش چهارم کتاب با عنوان رسانه ها و مدگرایی مطالبی از قبیل نظریات اندیشمندان عرصه رسانه پیرامون اثرات رسانه ها بر مخاطبان، نقش و اثرات رسانه ها در مدگرایی، معرفی رسانه های تاثیرگذار بر مدگرایی و چگونگی این تاثیرات، نقش مطبوعات و مجلات تخصصی، تلویزیون و سینما و ماهواره بر مدگرایی ذکر شده است. همچنین نظریات مرتبط با تاثیرات ماهواره، راهکارهای مقابله با رواج مدگرایی از طریق ماهواره بیان شده و در ادامه تاثیرات شبکه ها و رسانه های مجازی، پایگاه های اینترنتی و رسانه های محیطی و عکس در مدگرایی تشریح گردیده است. گفتنی است علاقمندان می توانند کتاب مذکور را از کتابفروشی های شهر کتاب(چهار راه طالقانی)، بهمن، چیستا، خوارزمی و ققنوس تهیه نمایند.


بازگشت