Logo

صفحه اصلي > فرهنگی > آیین تجلیل از دانش آموزان پژوهنده استان البرز

آیین تجلیل از دانش آموزان پژوهنده استان البرز


27 آذر 1397. نويسنده: monshi
 آیین تجلیل از دانش آموزان پژوهنده استان البرز

رحمانیان وی زیر بنای توسعه علمی کشور را مدرسه محوری و در راس آن پژوهش محوری دانست و تاکید کرد : اگر بخواهیم نظام آموزشی کشور متحول شود می بایست برنامه های آموزشی در دوره ابتدایی متمرکز شود و از طرح ها و آثار خلاقانه دانش آموز ابتدایی در نمایشگاه هفته پژوهش اعلام خرسندی کرد و دانش آموزان شرکت کننده در این نمایشگاه را سرمایه های آینده کشور دانست.
آیین تجلیل از دانش آموزان پژوهنده استان البرز حضور قاسمی مدیر کل آموزش و پرورش ،معاونین و مدیران مناطق و شهرستانهای استان البرز در کانون شهید فهمیده برگزار شد.در این مراسم رحمانیان معاون پژوهش و نیروی انسانی ضمن تبریک به مناسبت هفته پژوهش تجلیل از معلمان و دانش آموزان پژوهنده را گامی در راستای ارتقای فرهنگ پژوهشی کشور و ارج نهادن به تلاش معلمان و دانش آموزان دانست واظهار داشت : هر سال در 25 آذر با آغاز هفته پژوهش برنامه تجلیل از این عزیزان برگزار می شود که امسال از 132 دانش آموز و 105 معلم پژوهنده تجلیل به عمل آمده است. وی زیر بنای توسعه علمی کشور را مدرسه محوری و در راس آن پژوهش محوری دانست و تاکید کرد : اگر بخواهیم نظام آموزشی کشور متحول شود می بایست برنامه های آموزشی در دوره ابتدایی متمرکز شود و از طرح ها و آثار خلاقانه دانش آموز ابتدایی در نمایشگاه هفته پژوهش اعلام خرسندی کرد و دانش آموزان شرکت کننده در این نمایشگاه را سرمایه های آینده کشور دانست. رحمانیان با یادآوری اینکه متاسفانه در تبدیل پژوهش به ثروت نتوانسته‌ایم به اندازه‌ای که در خود پژوهش جایگاه داریم، موفق ظاهر شویم، تصریح کرد: این بدان معنی است که اگر همه این پژوهش‌ها به ثروت تبدیل شده بود، بدون شک جایگاه بسیار مطلوب‌تری داشتیم، به همین خاطر در برهه کنونی پژوهشگران ما باید به سمتی حرکت کنند که پژوهش‌ها به خلق ثروت منتج شود. معاون پژوهش و نیروی انسانی با اشاره به اینکه ایجاد پارک‌های فناوری، سیستم‌های دانش‌بنیان و رشته‌های بین رشته‌ای، از جمله اقدامات ارزشمندی است که تا به امروز در عرصه پژوهش محقق شده است، اظهار کرد: مهم‌ترین نکته‌ای که امروز باید به آن توجه داشته باشیم، این است که با تکیه بر پژوهش می‌توان از انجام کارهای موازی دست برداشت.
بازگشت