Logo

صفحه اصلي > فرهنگی > هم اندیشی بزرگداشت مقام معلم،درقطب دو

هم اندیشی بزرگداشت مقام معلم،درقطب دو


9 دی 1397. نويسنده: monshi
هم اندیشی بزرگداشت مقام معلم،درقطب دو

نشست یک روزه هم اندیشی وتبادل تجربیات ستادهای استانی با حضور ادارات کل شهر تهران،شهرستانهای تهران ،قم،گیلان والبرز به میزبانی کرج برگزارشد.
نشستی یک روزه با محوریت بزرگداشت مقام معلم با حضورادارات کل شهر تهران ،شهرستانهای تهران ،قم،گیلان والبرز؛به میزبانی کرج، به عنوان قطب دوم کشوری برگزار شد.در آغاز این نشست رحمانیان،معاون پژوهش،برنامه ریزی و نیروی انسانی استان البرز ضمن خیر مقدم از حضور معاونین و مسولین ستاد بزرگداشت مقام معلم وگرانمایه،سرپرست اداره بزرگداشت مقام معلم در وزارت متبوع؛ گفت : جایگاه و تکریم مقام معلم نباید فقط متعلق به هفته معلم باشد،بلکه این تکریم باید در کل سال تحصیلی و در جامعه آگاهی و تعلیم داده شود.در ادامه جلسه گرانمایه،سرپرست اداره بزرگداشت مقام معلم در وزارت متبوع از حضار خواست تا پیشنهاد های خود را در قالب فردی،سازمانی و اجتماعی جهت برنامه ریزی در سطح استان،منطقه و مدرسه ارائه دهند.

وی در ادامه افزود راه های اثر بخشی تکریم در نظام تعلیم و تربیت چیست؟
و به دو شکل، یکی اصول و سیاست ها و دیگری شناسایی چالش ها و انجام برنامه های خوب می توان ایجاد انگیزه و تشویق از مقام معلم کرد.
در ادامه این نشست،حدادی،معاون پژوهش،برنامه ریزی و نیروی انسانی استان تهران، تکریم از مقام معلم را از زاویه ای دیگر و دور از کارهای کلیشه ای هفته معلم دانست و گفت: وقتی صحبت از تکریم می شود

باید گفت ما چه کارهایی انجام دادیم که جایگاه بزرگ معلم ها در سطح جامعه دیده شود؟
وی معتقد بود تکریم از معلم باید در عمل انجام شود نه صرفا در حد شعار.وی در ادامه گفت این تکریم می تواند:کم کردن تراکم کلاس های معلمین یجاد زمینه چاپ مقاله های علمی معلمین پژوهش گر مشارکت دادن در زمینه های علمی و... وی در ادامه افزود،معلم را نباید مادی تشویق کرد و جایگاه معلم را نباید با اینگونه تشویقات پایین آورد.همچنین حدادی در ادامه با طرح پیشنهاد دادن کارتی با نام برترین یا... می توان مزیت هایی را برای دارندگان این کارت در نظر گرفت. برای مثال مزیت تخفیف50% از مراکز درمانی فرهنگیان، دادن امتیاز در نقل و انتقالات و یا انتخاب مدرسه محل خدمت خود. در ادامه ی این نشست،محمدی،معاون پژوهش،برنامه ریزی و نیروی انسانی استان قم ضمن تاکید این که حرف ها باید جامه عمل به خود بپوشاند نه فقط در حد شعار باقی بماند گفت اگر اقدامات برای تکریم معلم انجام بگیرد می توان از این تکریمات نتیجه گرفت ولی اگر انجام نگیرد نتیجه آن خارج شدن از دایره آموزش و پرورش است.وی در ادامه افزود:در آموزش و پرورش، معلم باید دیده شود؛ جایگاه معلم باید برای جامعه شناخته شود. این دیده شدن نشآت از این می گیرد که به معلم به چشم یک استاد نگاه کردو مزایایی که اساتید دانشگاه دارند برای معلمین نیز در نظر گرفته شود.وی در ادامه گفت :تنها در این صورت است که نیروهای آموزش پرورش با افتخار در این حوزه مانده و برای دیده شدن مادی و معنوی به دانشگاه ها نمی روند.وی در ادامه از اینکه طی این سال ها برای انتخاب معلم نمونه،حق به حق دار نرسیده است نیز به عنوان یک چالش نام برد.وی افزود، از اشخاصی که در دبیرخانه استانی زحمت کشیده و در طی این سال ها اصلا دیده نشدند، تجلیل شود همچنین این تجیل و تکریم ها باید برای کارمندان و همکاران اداری که معلم هستنند نیز در هفته دولت انجام گیرد.در ادامه این نشست،آبو، مسول دبیر خانه ستاد بزرگداشت مقام معلم به سختی کار دبیرخانه و نادیده گرفته شدن و کناره گرفتن از همکاری با دبیرخانه گله مند بود.وی معتقد بود وزارت باید اتاق فکر قوی داشته باشد.وی در ادامه افزود، وضعیت بهداشت روانی و حال معلمین در مدارس خوب نیست. او خطاب به گرانمایه سرپرست اداره بزرگداشت مقام معلم در وزارت متبوع گفت: به صورت میدانی به مدارس بروید و اوضاع مدارس را از نزدیک مشاهده کنید.

آبو در ادامه افزود، یک میلیون برای معلمین نمونه در عصر حاضر؟!!
این موضوع را باعث تاسف دانست و همچنین پیشنهاد داد برای اینکه در انتخاب معلمین نمونه حق به حق دار برسد از ارائه دادن های عملی استفاده شود.در ادامه این نشست،فاطمی،مسئول دبیر خانه ستاد بزرگداشت مقام معلم استان گیلان، ازاقدامات انجام شده درسطح شهرمثل برگزاری تاتر خیابانی و گروه های موسیقی درهفته معلم گفت.وی همچنین پیشنهاد داد، تندیس هایی طراحی شده و برای هفته بزرگداشت معلم به آن ها تقدیم شود.در آخر این نشست نیز،پورروستا،مسئول دبیر خانه ستاد بزرگداشت مقام معلم استان البرز گفت: کمی یا کیفی بودن تکریم های بزرگ داشت معلم مهم نیست بلکه تجلیل مقام معلم از بالا دست،مهم است.

بازگشت