صفحه اصلي > فرهنگی > تالیف کتاب های جدید درسی در کشور متوقف شد
تالیف کتاب های جدید درسی در کشور متوقف شد26 اسفند 1397. نويسنده: monshi |
سرپرست دفتربرنامه ریزی و تالیف وزارت آموزش و پرورش گفت: تالیف کتاب های جدید درسی در حوزه آموزش و پرورش تا سه سال آینده متوقف است. عظیم محبی درکارگاه آموزشی طرح تعالی آموزش و پرورش ناحیه یک کرج که در دبیرستان دخترانه شهید شرافت برگزار شد، اظهارداشت: با توجه به ساختار آموزشی کتاب ها ، در این مدت نقاط قوت و ضعف کتاب های منتشرشده از سوی معلمان و کارشناسان مورد ارزیابی قرار می گیرد.وی خاطرنشان کرد: در سه سال آینده همچنین برنامه درسی مناسب با سند تحول بنیادین طراحی می شود.محبی بیان داشت: بسته های یادگیری آموزشی از مطالبات جدی است که در حوزه کاری برنامه ریزی و تالیف با جدیت دنبال می شود.وی تصریح کرد: فرآیند یادگیری و یاددهی در سند تحول بنیادین نسبت به روش سنتی آموزشی تفاوت بسیار دارد.محبی اضافه کرد: در سال تحصیلی 98-97 طرح تدبیر در همه مدارس کشور اجرایی شد تا شاهد ارتقاء کیفیت آموزشی بر اساس سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش استان های مختلف کشور باشیم.وی بیان داشت : رویکرد اصلی در طرح تعالی مدیریت مدارس، اجرایی کردن سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش است.وی با بیان اینکه سند تحول بنیادین باید مورد توجه خاص مدیران مدارس آموزش و پرورش قرار گیرد، افزود: طرح تعالی مدیریت یکی از بخش های سند تحول بنیادین را تشکیل می دهد لذا برای تحقق اهداف، ضرورت دارد مدیران مدارس این سند مهم را مطالعه کنند.وی عنوان کرد: در این برنامه، رهبر آموزشی جایگزین ریاست و مدیریت آموزشی می شود و سعی دارد با نگاهی تعالی بخش، مدرسه محور، مشارکت جو و کیفیت مدار به تعیین اهداف و طراحی برنامه عملیاتی مدرسه اقدام کند. وی تاکید کرد: امسال برای اولین بار 14 میلیون دانش آموز در مدارس کشور تحت پوشش طرح تعالی قرار گرفتند.مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک کرج نیز در این کارگاه آموزشی افزود: طرح تعالی مدیریت در 267 مدرسه این ناحیه در حال اجرا است.فرزاد شعبانی اظهارداشت: برنامه تعالی مدیریت مدرسه طرحی برای کیفیت بخشی و کیفیت سنجی براساس فرآیندهای مختلف است که از سال 93 در مدارس متوسطه کشور اجرایی شده است.وی کسب مهارت های زندگی و پیشرفت علمی دانش آموزان را از اهداف این طرح برشمرد و خاطرنشان کرد: دراجرای این طرح ، میزان رشد و کیفیت آموزشی مدارس مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.شعبانی پاسخگویی به نیازهای آموزشی و پرورشی والدین و مدارس را از دیگر اهداف برنامه تعالی مدرسه عنوان کرد.وی تصریح کرد:طرح تعالی مدیریت مدرسه مبتنی برپژوهش ،مدرسه محوری و مدیریت آموزشگاهی، سند تحول و نگرش سیستمی وکارتیمی است.وی در ادامه از این طرح به عنوان گامی مهم برای کیفیت بخشی و کیفیت سنجی از فعالیت های مدرسه بر اساس شاخص ها و استانداردهای تعریف شده یاد کرد.وی با اشاره به اینکه اجرای طرح تعالی مدیریت در مدارس نتایج خوبی را به همراه داشته است، اضافه کرد: در این طرح مدارس در سه سطح ممتاز، موفق و پویا دسته بندی می شوند. شعبانی ادامه داد: دراجرای این طرح، بهترین طرح ها، ایده ها و برنامه ها توسط مدیران مدارس این استان جمع آوری می شود.وی اضافه کرد: این طرح با الهام از الگوی تعالی سازمانی با هدف ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی مدارس، بهبود مدیریت آموزشگاهی و همچنین ارتقای سطح آگاهی جامعه و توجه به انتظارات والدین اجرا می شود.وی افزود: این طرح بر اساس سند نقشه جامع علمی کشور، قانون برنامه پنجم توسعه، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، اهداف دوره های تحصیلی مصوب شورای عالی آموزش و پرورش و آیین نامه اجرایی مدارس تهیه و تدوین شده است. وی یادآورشد: با اجرای این طرح انتظار می رود زمینه لازم برای ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی مدارس، بهبود کیفیت مدیریت آموزشگاهی، توسعه و تقویت مشارکت فرهنگیان، دانش آموزان و والدین در امور مدرسه و افزایش انگیزه مدیران و سایر کارکنان فراهم شود. بازگشت |