Logo

صفحه اصلي > فرهنگی > تکریم از فرهنگیان در جامعه نباید شعاری باشد

تکریم از فرهنگیان در جامعه نباید شعاری باشد


15 اردیبهشت 1398. نويسنده: monshi
تکریم از فرهنگیان در جامعه نباید شعاری باشد


مدیر کل آموزش و پرورش البرز گفت: جایگاه فرهنگیان در کشور باید ارتقاء یابد تا منزلت و کرامت این قشر سختکوش در کشور حفظ شود و تکریم از آنان نباید شعاری باشد.
، سالار قاسمی در آیین نکوهداشت تجلیل از معلمان نمونه و شاخص استان البرز که در کانون امام علی (ع) کرج برگزار شد، افزود: جایگاه والای معلمان در کشور باید تبیین شود تا قامت جامعه بالا برود.وی با بیان اینکه تکریم از معلمان در جامعه باید واقعی باشد، یادآور شد: معلم اثر بخش است و اگر می خواهیم در ابعاد فرهنگی ، سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی رشد داشته باشیم باید به منزلت و جایگاه فرهنگیان در جامعه اهمیت دهیم.وی تشکیل دبیرخانه دائمی ستاد بزرگداشت معلمان در کشور را ضروری دانست و اضافه کرد: معلمان نیاز به توجه معیشتی و منزلتی دارند.قاسمی در ادامه به مطالبات قشر فرهنگیان اشاره و خاطرنشان کرد: سازمان رفاهی معلمان و فرهنگیان باید شکل بگیرد و رتبه‌بندی معلمان توسط مجموعه حاکمیتی، دولت و مجلس به‌طور شایسته‌ای نیز انجام شود.وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع فرهنگیان که فرمودند عزت نفس معلم حفظ شود، عنوان کرد: امروز نگاه دستگاههای اجرایی کشور به آموزش و پرورش می بایست تکریم و باور عمومی مطالبه و تبیین و حقوق معلمان و توجه به معیشت فرهنگیان باشد.وی یادآورشد: سهم آموزش‌ و پرورش استان البرز در یک سال حدود 63 میلیارد تومان است که اگر این میزان به ما پرداخت شود مشکلاتی از جمله کمبود فضاهای آموزشی جبران خواهد شد.وی عنوان کرد: در تلاش هستیم با همکاری اداره کل نوسازی مدارس استان ، تراکم جمعیت در کلاس‌های درس البرز را که بیش از 30 نفر می باشد را به 25 نفر برسانیم.وی گفت: آمنه محمودی زاده با 2 سال سابقه خدمت از آموزش و پرورش ناحیه 4 کرج به عنوان معلم شاخص کشوری از البرز انتخاب شد.وی تاکید کرد: از مدیران شهری استان البرز از جمله در کرج انتظار می رفت در هفته معلم حال و هوای شهری نیز تغییر پیدا می کرد تا شهروندان تکریم به معلمان را در فضای شهری حس می کردند.در این آیین از 26 معلم نمونه استانی و یک معلم شاخص کشوری با اهدا لوح تجلیل شد.استان البرز 460 هزار دانش آموز دارد.

بازگشت