صفحه اصلي > فرهنگی > مشارکت اولیا در آموزش و پرورش جدی و کیفی نیست
مشارکت اولیا در آموزش و پرورش جدی و کیفی نیست1 آبان 1398. نويسنده: monshi |
مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز گفت: متاسفانه امروز مشارکت اولیا در آموزش و پرورش جدی و کیفی نیست. سالار قاسمی پیش از ظهردر همایش «شهر پی وند» که به منظور بزرگداشت هفته پیوند اولیا و مربیان برگزار شد، اظهار کرد: ملاک توسعه مشارکت مردم است، اگر قرار باشد به امری کیفی بگوییم باید در آن مشارکت باشد.وی با تاکید بر اینکه ملاک کار مشارکتی به خرد جمعی، گفتگو و تعامل بستگی دارد، گفت: این در واقع همان معنای پیوند میان انجمن اولیا و مربیان است.مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با اشاره به اینکه مشارکت جوهره کیفیت، توسعه و تعامل است، گفت: امروز قبل از آموزش دانش به دانش آموزان باید به آنها مهربانی، عشق، محبت، همدلی، همکاری، همفکری و شهروند خوب بودن را یاد بدهیم.قاسمی افزود: افزایش روحیه نشاط و شادابی و یا بالا بردن آستانه مدارا کردن و همچنین خلاق بودن از جمله این ویژگی ها است.وی عنوان کرد: امروز کار انجمن اولیا و مربیان این است که بچه هایی را تربیت می شوند که کار گروهی و علمی بلد هستند و خلاق هستند، امروز بذر از خانواده و رشد از آموزش و پرورش است.مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز گفت: متاسفانه امروز مشارکت اولیا در آموزش و پرورش جدی و کیفی نیست در حالی که اولیا باید مشارکت و نظارت بر عملکرد ما داشته باشند تا بتوانند از آموزش و پرورش مطالبه گری کنند.قاسمی ادامه داد: انجمن اولیا و مربیان استان البرز ۱۰ هزار نفر عضو دارد و از این جمعیت انتظار می رود بر روند کار آموزش و پرورش نظارت داشته باشند.وی با اشاره به اینکه عدم اعتماد سازی امروز موجب عدم همکاری کافی اولیا با مربیان است، افزود: اهمیت برقراری تلاش، تفکر و تعامل فکری و در ادامه پیوند عاطفی، اخلاقی و اجتماعی در تعامل میان اولیا و مربیان باید بالاتر از مشارکت های مادی است.مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با تاکید بر اینکه در سیستم آموزش و پرورش البرز باید تلاش کنیم تا با همراهی و تعامل فکری و تعمیم پیوندهای اخلاقی و اجتماعی اعتناد بیشتر اولیا را جلب کنیم، گفت: راه نجات آموزش و پرورش کشور، مشارکت میان مردم و پیوند اولیا و مربیان است. بازگشت |