صفحه اصلي > فرهنگی > طرح بازدید میدانی از مدارس کم برخوردار البرز آغاز شد
طرح بازدید میدانی از مدارس کم برخوردار البرز آغاز شد24 آذر 1398. نويسنده: monshi |
مدیرکل آموزش و پرورش البرز اعلام کرد: طرح بازدید میدانی مدیران و بازرسان از مدارس کم برخوردار در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ با رویکرد شناسایی دانش آموزان نیازمند و چالش های آموزشی و تربیتی در این استان آغاز شد. سالار قاسمی اظهارداشت: این برنامه مهم در شورای معاونین آموزش و پرورش البرز مورد بررسی کارشناسانه قرار گرفت تا به عنوان سرفصل بازدیدهای میدانی از مدارس استان قرار گیرد.وی با اشاره به اینکه مشکلات مدارس کم برخوردار البرز آزار دهنده است، یادآورشد: مدیران مدارس کم برخوردار با جلب مشارکت خیرین و اولیای دانش آموزان اقدام به رفع مشکلاتشان می کنند که این هنر و اراده آنان قابل تقدیر است. درهفته جاری بازدید از۲ مدرسه خط چهار حصار و حسن آباد کرج شد.قاسمی تصریح کرد: بر همین اساس تیم های کارشناسی به مدارس کم برخوردار البرز اعزام می شود تا ضمن شناسایی مشکلات و چالش ها نظاره گر مدیریت هنرمندانه فعالان عرصه تعلیم و تربیت برای پیشبرد اهداف آموزش و پرورش در این مدارس نیز باشند.مدیرکل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: هنرمدیر و معلمان در مدارس در مرحله اول را حمایت و جذب دانش آموزان تشکیل می دهد تا دانش آموز در فضای آموزشی احساس امنیت و آرامش داشته باشد.قاسمی خاطرنشان کرد: تمرکز در مدارس کم برخوردار موجب تقویت کاری این مدارس و همچنین تشویق کارکنان در ارائه خدمات لازمه به دانش آموزان نیازمند به امور حمایتی را بوجود می آورد.وی افزود: در مدارس کم برخوردار استان البرز دانش آموزانی تحصیل می کنند که به دلیل تغذیه نامناسب در کلاس درس با افت قند خون روبرو می شوند و هر روز با مشارکت معلمان و خیرین از این دانش آموزان بی سرپرست و بد سرپرست پذیرایی می شود.وی یادآورشد: بازدید های سرزده از مدارس البرز را باید افزایش دهیم تا صدای اولیا و معلمان را در مدارس بشنویم و همچنین فعالیت های مدارس در دو بخش آموزشی و تربیتی از نزدیک رصد شود.مدیرکل آموزش و پرورش البرز اضافه کرد: شناسایی نقاط قوت و ضعف در مدارس موجب رشد برنامه های آموزش و پرورش در طول سال تحصیلی می شود.قاسمی عنوان کرد: گزارش تیم های بازید میدانی از مدارس کم برخوردار البرز هر هفته در نشست شورای معاونین استان مورد بررسی قرار می گیرد تا بازدیدهای میدانی از مدارس هدفمند انجام شود.وی تاکید کرد: تعامل مدرسه و خانه موجب کیفیت بخشی برنامه های آموزش و پرورش و آرامش دانش آموزان می شود که این پل ارتباطی در مدارس البرز نیاز به تقویت دارد.استان البرز ۵۰۰ هزار دانش آموز دارد. بازگشت |