صفحه اصلي > فرهنگی > توسعه هنرستان های کشور نیازمند تامین منابع مالی
توسعه هنرستان های کشور نیازمند تامین منابع مالی22 دی 1398. نويسنده: monshi |
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت گسترش رشته های فنی و مهارتی برای اشتغالزایی سریع در کشور گفت: برای توسعه هنرستان ها در کشور نیاز به منابع مالی داریم. علیرضا کمرئی درحاشیه بازدید از نخستین المپیاد کشوری الکترونیکی کاردانش که در هنرستان شهید چمران آموزش و پرورش ناحیه یک کرج برگزار شد، اظهارداشت: اکنون ۳۵.۵ درصد دانش آموزان دوره دوم متوسطه در هنرستان های کاردانش و فنی وحرفه ای تحصیل میکنند.وی بیان داشت : برای افزایش جذب دانش آموزان در هنرستان ها نیازمند حمایت مالی دولت هستیم .معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه روند تخصیص منابع مالی و تامین فضای فیزیکی هنرستان ها تاکنون متناسب با نیاز آنها نبوده است، یادآورشد: مهارت آموزی یک مقوله مهم است که باید به آن به ویژه درسطح هنرستان های کاردانش و فنی و حرفه ای مورد توجه قرار گیرد.معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: براساس برنامه ششم توسعه درسال ۹۸ باید۴۳ درصد دانشآموزان متوسطه درآموزشهای مهارتی تحت پوشش قرار می گرفتند در حالی که این رقم ۳۵.۵ درصد است.وی خاطرنشان کرد: در زمان حاضر۹۵۰ هزار نفر درهنرستان فنی و حرفهای و کاردانش تحصیل میکنند که ۵۴۰ هزار نفر آنان پسر هستند.کمرئی یادآورشد: سالانه ۲ درصد به دانش آموزان شاخه های کار دانش و فنی و حرفه ای کشور افزوده می شود.برای پاسخ دادن به نیاز بازار ضرورت دارد به مهارت آموزی توجه کنیم تا دانش آموزان در کنار تحصیل مهارت ببینند. وی با بیان اینکه توجه به استعداد و مهارت دانش آموزان، توسعه کشور را به همراه دارد، گفت: برنامه ریزی های جامعه نیز باید در راستای توجه به مهارت آموزی باشد.معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: آموزش با کیفیت درتولید کار با کیفیت نیز موثر است.از سوی دفتر آموزش دوره دوم متوسطه فنی، حرفه ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش استان البرز به عنوان میزبان اولین المپیاد مهارتی شاخه کاردانش کشور انتخاب شده است.این المپیاد در ۲ مرحله مقدماتی و نهایی کشوری برنامه ریزی شده و در این آزمون هنرجویان در سه رشته طلا و جواهرات، برق ساختمان و تعمیر تراکتور با یکدیگر رقابت می کنند. دراین مرحله داوری بر اساس مانیتور برخط و فیلم های ارسالی توسط تیم داوری ستادی و به صورت متمرکز در استان البرز انجام می شود.در این المپیاد ۱۲۳ هنرآموز از ۲۸ استان کشور در قالب تیم های سه نفره به صورت الکترونیکی شرکت کرده اند. ۷۱ کارشناس، داوری این المپیاد را برعهده دارند. در اولین المپیاد مهارتی شاخه کاردانش هنرجویان دختر و پسر شاخه کاردانش رقابت دارند تا ۳۰ نفر به عنوان منتخب کشوری برگزیده شوند. استان البرز دراین المپیاد در ۲ رشته طلا و جواهر و برق ساختمان شرکت کرده است. بازگشت |