صفحه اصلي > فرهنگی > سند تحول بنیادین آموزش و پرورش البرز با رویکرد بومی سازی کلید خورد
سند تحول بنیادین آموزش و پرورش البرز با رویکرد بومی سازی کلید خورد4 تیر 1399. نويسنده: monshi |
مدیرکل آموزش و پرورش البرز اعلام کرد: راهنمای تدوین برنامه اجرایی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در سال ۹۹ به نواحی و مناطق هشتگانه این استان با رویکرد بومی سازی ابلاغ شد. سالار قاسمی اظهارداشت : سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش با نگاه برنامه ریزی و کیفیت بخشی آموزشی در فرآیند تعلیم و تربیت اجرایی شده است.وی با اشاره به اینکه سند تحول بنیادین یک اقدام بزرگ و مهم دروزارت آموزش و پرورش است، خاطرنشان کرد: مهمترین هدف سند تحول بنیادین هدایت دانش آموزان به سوی حیات طیبه است.در سال گذشته به منظور ایجاد زیرساخت های مناسب برای اجرای برنامه مرتبط با این برنامه ، میز تخصصی سند تحول بنیادین در نواحی و مناطق هشتگانه آموزش و پرورش استان البرز فعال شد.وی یکی از اقدامات خوب دیگر آموزش و پرورش البرز را تهیه و تدوین برش استانی سند تحول بنیادین در مهرماه سال گذشته برشمرد و یادآورشد: برش استانی این سند ملی با حضور معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در مراسم آغازین سال تحصیلی ۹۹-۹۸ در البرز رونمایی شد. قاسمی تصریح کرد: تحقق سند تحول بنیادین درآموزش و پرورش اهمیت بالایی دارد لذا برای رسیدن به اهداف پیش بینی شده در ۳۷۰ برنامه ای که دراین سند گنجانده شده باید نگاه کارتیمی – تخصصی داشت. این برنامه ها با رویکرد تعلیم و تربیت و با نگاه مهارت آفرینی، توسعه مهارت های ارتباطی و یا ایجاد فضای امید و نشاط در بین دانش آموزان دنبال می شود.وی با بیان اینکه برنامه های سند تحول بنیادین مختص به امسال نبوده و درسال های آینده نیز اجرا خواهد شد، اضافه کرد: لازم است با بهره گیری از نظرات کارشناسان مرتبط درنواحی ومناطق استان زمینه اجرایی شدن این برنامه مهم ملی با برش بومی فراهم آید.مسئولیت نظارت راهبری، تدوین و اجرای برنامههای ابلاغی درسطح مناطق و نواحی بر عهده مدیران آموزش و پرورش است.مدیرکل آموزش و پرورش البرز با بیان اینکه این برنامه استانی دارای ۶ تبصره می باشد، اضافه کرد: ضرورت دارد در نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان دبیرخانه تدوین سند تحول مستقر گردد.قاسمی با اشاره به اینکه برنامه ابلاغی مبنای توزیع و مصرف اعتبارات سال ۱۳۹۹ بوده و میزان تحقق اهداف کمی لحاظ شده در آن متناسب با منابعی که تخصیص می یابد قابل ارزیابی است ، افزود: رصد و پایش برنامه در سال ۱۳۹۹ به صورت فصلی و براساس شاخص های تعیین شده در برنامه ها انجام خواهد شد.وی بیان داشت: تدوین شاخص های اختصاصی و عمومی ارزیابی عملکرد براساس برنامه های ابلاغی می باشد و واحدهای مربوطه مسئولیت دارند ضمن ارزیابی ازعملکردمجموعه و تهیه گزارش پیشرفت به صورت دوره های میزان تحقق برنامه ها را رصد کنند.سند تحول بنیادین نقشه راه تعلیم و تربیت است که باید نگاه عمیقی به آن داشت تا بستر کیفیت بخشی به برنامه های آموزشی، تربیتی و مهارتی برای دانش آموزان پیش ازگذشته در مدارس فراهم آید زیرا نسل امروز، آینده ساز ایران اسلامی است.استان البرز ۵۰۰ هزار دانش آموز دارد. بازگشت |