
صفحه اصلي > فرهنگی > شناسایی افراد محروم از خواندن و نوشتن
شناسایی افراد محروم از خواندن و نوشتن9 دی 1399. نويسنده: monshi |
|
فرزاد شعبانی مدیرآموزش و پرورش ناحیه یک کرج از نقش مهم سواد و مهارت در زندگی پیچیده امروزسخن گفت که مراکز یادگیری محلی چگونه می توانند در کیفیت بخشی به زندگی فردی و اجتماعی افراد موثر باشند. فرزاد شعبانی افزود: نخستین مرکز یادگیری محلی سواد به صورت پایلوت کشوری در منطقه حصارکرج که زیرپوشش آموزش و پرورش ناحیه یک کرج قراردارد، فعالیت خود را آغازکرد.وی خاطرنشان کرد: اکنون مراکزیادگیری محلی در زمینه تشکیل کلاس های سوادآموزی و مهارتی با آموزش هایی از قبیل مهارت زندگی، حقوق شهروندی ، احکام و آموزه های دینی، فرزند داری و مشاغل حرفه ای فعالیت دارند.وی بیان داشت: آموزش و پرورش برای کاهش آمار بی سوادی و مهارت آموزی به افراد نیاز به کمک دستگاه های اجرایی به خصوص برای شناسایی و معرفی افراد بی سواد دارد.شعبانی ریشه کنی بیسوادی را یک وظیفه همگانی دانست و یادآورشد: لازم است به این مسوولیت اجتماعی نگاه متفاوتی داشت تا افراد بیسواد از نعمت ارزشمند خواندن و نوشتن در کنار مهارت آموزی در مراکز یادگیری محلی برخوردارشوند.وی تجهیزمراکز یادگیری محلی با توجه به شیوع و تداوم ویروس کرونا با تقویت مشاغل خانگی را ضروری دانست وعنوان کرد: این مراکز در زمینه بسط و گسترش فرهنگ اسلامی، سبک زندگی سالم و ایجاد فرصت دوم آموزش ومهارت در بین بزرگسالان بیسواد و کم سواد نقش مهمی دارند.مدیرآموزش و پرورش ناحیه یک کرج باهم بودن، کسب تجربه، عزت نفس، مدیریت کردن کارها همراه با برنامه محوری، تفکرجمعی، تعامل، هدف گذاری، استفاده از مهارت ها و توانمندی های مردم را از جمله نتایج ارزنده فعال شدن مراکز یادگیری محلی در مناطق مختلف کشوربه ویژه دراستان البرز برشمردشعبانی یادآورشد: در این مراکز مردم حق انجام دادن فعالیت های اثربخش برحسب تجربه و علاقه خود را در کنار آموختن سواد و مهارت آموزی دارند. بازگشت |