Logo

صفحه اصلي > فرهنگی > نمایشگاه دستاوردهای مهارتی سوادآموزان در کرج گشایش یافت

نمایشگاه دستاوردهای مهارتی سوادآموزان در کرج گشایش یافت


6 دی 1400. نويسنده: monshi


نمایشگاه دستاوردهای مهارتی سوادآموزان عصر شنبه با رویکرد پیوند سواد و زندگی در مرکز یادگیری دانا آموزش و پرورش ناحیه چهارکرج گشایش یافت.
دراین نمایشگاه فعالیت مرکز یادگیری دانا در قالب فعالیت های آموزشی،مهارتی و حرفه ای از جمله خیاطی، تولید پوشاک مدارس، قالیبافی، سفال، تابلو و جشنواره کیک و نان محلی سوادآموزان به نمایش گذاشته شده و به مدت یک هفته برای بازدید علاقه مندان دایراست.مدیرکل آموزش و پرورش البرز درآیین افتتاح این نمایشگاه با اشاره به اینکه سوادآموزی همراه با برگزاری دوره‌های مهارتی در دستور کار است، گفت: نخستین مرکز یادگیری محلی کشور به نام مرکز یادگیری محلی شهید عباسعلی در استان البرز راه اندازی شد.سالار قاسمی خاطرنشان کرد: مراکز یادگیری در راستای توانمندسازی جوامع محلی و ایجاد اشتغال خانگی و خرد در دستور کار اداره نهضت سوادآموزی البرز قرار گرفته است.وی بیان داشت: برای تسریع در امر سوادآموزی و مهارت‌آموزی نیاز است که خیران و افراد نیک‌اندیش به این موضوع مهم ورود کنند چراکه با اعتبارات موجود، روند اجرای این طرح به کندی پیش می‌رود.وی تصریح کرد: لازم است دستگاه‌های اجرایی مرتبط نیز، مجموعه نهضت سوادآموزی را یاری کنند تا شاهد اتفاقات مثبتی در مسیر سوادآموزی و همچنین ایجاد اشتغال دراستان باشیم.قاسمی اضافه کرد: سواد و مهارت در کنار یکدیگر برای پویایی اجتماعی است که در این سال ها شاهد حرکت آن به سمت علم و فناوری به برکت انقلاب در ایران اسلامی هستیم.وی یادآورشد: مراکز یادگیری محلی منجر به توسعه مهارت ارتباطات اجتماعی و بهبود معیشت خانواده ها می شود که راه اندازی این مراکززمینه ای برای فراگیری مهارت های زندگی، مهارت ارتباط با جامعه و یادگیری حقوق شهروندی است.مدیرکل آموزش و پرورش البرزادامه داد: در این مراکز نه تنها برای آموزش خواندن و نوشتن گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال برنامه ریزی می شود بلکه هدف اصلی بالابردن و ارتقای سطح آگاهای های فردی برای توسعه اجتماعی و اقتصادی درجامعه است.
کیفیت بخشی
مدیرآموزش و پرورش ناحیه چهارکرج نیز گفت: در راستای عمل به شعار راهبردی اقتصاد مقاومتی، کارگاه های مرکز یادگیری دانا تجهیزشد.مراد مالمیر اظهارداشت: مراکز یادگیری محلی علاوه بر آموزش می توانند بستری برای فراگیری مهارت های اجتماعی و حقوق شهروندی باشند که این مهم با مشارکت سازمان های مردم نهاد و سایر دستگاه ها محقق می شود.وی خاطرنشان کرد: مراکز یادگیری محلی یک تجربه موفق در حوزه کاری سواد آموزی بوده که با گسترش آن به خصوص در مناطق حاشیه ای شهرها می توان به توسعه مهارت ارتباط اجتماعی و بهبود معشیت خانواده از طریق یادگیری مهارت کمک کرد.وی ادامه داد: پایدار کردن یادگیری، آموزش مهارت های اساسی زندگی، حرفه آموزی و آماده سازی افراد برای ورود به صحنه های اجتماعی از جمله اهداف راه اندازی مراکز یادگیری محلی است که این مهم درحوزه آموزش و پرورش ناحیه چهارکرج حتی درزندان به صورت مشارکتی مورد توجه قرارگرفته است.مالمیریادآورشد: در مراکز یادگیری محلی با آموزش سواد و حرفه آموزی، سواد ازحالت معمول خارج شده و با آموزش مهارت های مختلف کیفیت زندگی افراد ارتقاء می یابد که این موضوع مهم درمرکزیادگیری محلی دانا درحصارک کرج به صورت محسوس قابل مشاهده است.مدیرآموزش و پرورش ناحیه چهارکرج یکی از اولویت های سواد آموزی را شناسایی اولیای بی سواد و کم سواد دانش آموزان عنوان کرد و گفت: هراندازه سطح سواد خانواده افزایش یابد، نقش مشارکتی آنها با مدارس بیشتر شده و برنامه های پرورشی و آموزشی بهتری ارائه می شود.وی ریشه کنی بی سوادی را منوط به مشارکت همه دستگاه های اجرایی و گروه های مردم نهاد دانست تا بستر مناسب برای توسعه مراکز یادگیری محلی به عنوان طرح تلفیق سواد و مهارت دراستان مهاجرپذیری چون البرز فراهم آید.مالمیرتاکید کرد: تلفیق سواد با مهارت و ایجاد انگیزه درافراد برای حضور درکلاس های سوادآموزی، افزایش تاب آوری، ارتقاء شاخص های اجتماعی و فرهنگی مناطق آسیب پذیر و آموزش مهارت های اساسی زندگی برای آنان که اغلب زنان هستند از دستاوردهای حوزه سوادی درایران کوچک است.
یکم تا هفتم دی ماه هفته سوادآموزی نامگذاری شده است.
بازگشت