صفحه اصلي > فرهنگی > بیش از ۱۵ درصد مدارس، غیردولتی هستند
بیش از ۱۵ درصد مدارس، غیردولتی هستند27 شهریور 1401. نويسنده: monshi |
معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی وزارتخانه با بیان اینکه ۱۵ و نیم درصد مدارس البرز به مدارس غیردولتی اختصاص دارد، گفت: امروز بخشی از سرانه آموزشی و تعداد قابل توجهی از دانش آموزان در مدارس غیردولتی تحصیل میکنند احمد محمودزاده، معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی وزارتخانه، در حاشیه برگزاری جلسه شورای آموزش و پرورش استان البرز گفت: ۲۰۰ پروژه عمرانی طی یک و نیم الی دو سال آینده برنامه ریزی شده تا در راستای کاهش فقر سرانههای آموزشی البرز عملیاتی شود. وی با اشاره به تراکم بالای جمعیت در استان البرز افزود: متاسفانه سرانه فضایی که برای آموزش و پرورش در البرز اختصاص داده شده است، نسبت به دیگر استانها کمتر بوده، و برنامه ریزیهای لازم جهت افزایش این سرانه درحال انجام است. این مقام مسؤول با بیان اینکه انجام پروژه عمرانی حوزه آموزشی در البرز به ایجاد امید در جامعه کمک میکند، یادآور شد: حضور ما در استانها به منظور حمایت از برنامههایی است؛ که در دستورکار استانها قرار دارد، ما به دنبال اجرایی سازی برنامههایی هستیم که در سطح وزارتخانه است. وی با تاکید بر همکاری استانداری و اداره کل آموزش و پرورش البرز تصریح کرد: ما میتوانیم در قالب شوراهای آموزش و پرورش مصوبات خوبی را داشته باشیم تا بتوانیم از ظرفیت ذینفعان در راستای تسهیل امور استفاده کنیم. محمودزاده ادامه داد: بستر شورای آموزش و پرورش به ما کمک میکند تا بتوانیم موارد مبتلابه که آموزش و پرورش به تنهایی از عهده آن بر نمیآید را با کمک دیگر ارگانها و ظرفیتها حل کنیم. این مقام مسؤول در زمینه مدارس غیردولتی با اعلام خبر اینکه ۱۵ و نیم درصد مدارس البرز به مدارس غیردولتی اختصاص دارد، گفت: امروز بخشی از سرانه آموزشی و تعداد قابل توجهی از دانش آموزان در مدارس غیردولتی تحصیل میکنند، این میزان باعث ایجاد مشکلاتی برای ایشان نیز شده که با ارائه تسهیلات کم بهره، اهدای زمین با کاربری آموزشی می توانیم ظرفیت مدارس غیردولتی را در کنار مدارس دولتی داشته باشیم تا هر دو در کنار یکدیگر تاثیرگذار باشند. وی افزود: امیدواریم با اجرای سند تحول بنیادین راه رشد و پیشرفت البرز را در شاخصهای آموزشی و پرورشی داشته باشیم و امیدواریم کارگروهی در همین راستا به صورت پایلوت در البرز تشکیل شود تا در حوزههای آتی اعم از آموزشی و پرورشی بتوانیم دانش آموزان بسیاری را در عرصه های المپیاد و نخبگان پرورش دهیم. بازگشت |