Logo

صفحه اصلي > فرهنگی > تعاملات اجتماعی و همراهی والدین در حوزه تربیتی مدارس البرز تقویت شود

تعاملات اجتماعی و همراهی والدین در حوزه تربیتی مدارس البرز تقویت شود


27 اردیبهشت 1402. نويسنده: monshi


مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: تعاملات اجتماعی و همراهی والدین در حوزه تربیتی از سوی سازمان دانش آموزی در مدارس استان تقویت شود.
" علی حجرگشت " در نشست شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموزی استان البرز که با حضور دانش آموزان برگزار شد، افزود: سازمان دانش آموزی در تقویت تعاملات اجتماعی در مدارس با محوریت فعالیت های گروهی و آگاه سازی والدین نسبت به مسائل تربیتی و مهارت های زندگی به سبک ایرانی – اسلامی برنامه ریزی کند.وی بیان کرد: سند تحول بنیادین اهداف بلندی در راستای اجرای فعالیت‌ها تربیتی و فرهنگی در مدارس دارد که سازمان دانش‌آموزی می‌تواند درتمام ساحت‌های این سند مهم نقش‌آفرینی کند.وی خاطرنشان کرد: نقطه آغازین تحولات در مناسبات اجتماعی شکل می‌گیرد که کیفیت ارتباطات یک جامعه، کیفیت آن جامعه را می‌سازد.حجرگشت یادآورشد: در این سازمان دانش‌آموزان مسوولیت پذیری را یاد می گیرند که چگونه برای حل مسائل به توانمندی‌های خود فکر کنند.وی ادامه داد: سازمان دانش آموزی تشکیلاتی تربیتی - اجتماعی دارد تا دانش آموزان برای حضور درعرصه های مختلف زندگی درکنار آموزش مسائل تربیتی برای آینده آماده شوند.
مدیرکل آموزش و پرورش البرز عنوان کرد: سازمان دانش آموزی هم در بحث آموزشی و هم در بخش تربیتی می تواند اثرگذار باشد.وی تاکید کرد: نگاه اولیای دانش آموزان به مسائل تربیتی باید تغییر پیدا کند و مسائل تربیتی برای آنان همانند مسائل آموزشی با اهمیت شود.در این نشست معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان البرز و مدیر سازمان دانش آموزی استان نیز به بیان مطالبی در خصوص نقش و جایگاه سازمان دانش آموزی در مدارس پرداختند و کلیپی از فعالیت های این سازمان در مدارس استان نیز پخش شد.در این آیین دانش آموزان و مربیان فعال در سازمان دانش آموزی استان البرز به بیان دیدگاه های خود در راستای کیفیت بخشی به برنامه ها و ماموریت های این سازمان پرداختند و در پایان با اهدا لوح از آنان تقدیر شد.
بازگشت