Logo

صفحه اصلي > فرهنگی > هدف سنجش و ارزشیابی تحصیلی، بررسی کیفیت فرآیند یاددهی - یادگیری سوادآموزان است

هدف سنجش و ارزشیابی تحصیلی، بررسی کیفیت فرآیند یاددهی - یادگیری سوادآموزان است


24 مرداد 1402. نويسنده: monshi


عسگرپور معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان البرزبا حضور درشهرستان ساوجبلاغ از حوزه های امتحانات سوادآموزی این شهرستان بازدید کرد.
وی در حاشیه بازدید از حوزه های امتحانی شهید خیرالله قدسی قاسم آباد و پروین اعتصامی هشتگرد گفت: در سوادآموزی بزرگسالان ارزشیابی باید به گونه ای باشد که انگیزه یادگیری و شوق شرکت در کلاس های سوادآموزی را افزایش دهد و نباید نمره را ملاک پیشرفت یا پس رفت سوادآموز دانست.عسگرپور با اشاره به اهمیت تجزیه و تحلیل آزمون ها، اظهار داشت: هدف سنجش و ارزشیابی تحصیلی بررسی کیفیت فرآیند یاددهی - یادگیری است.وی فراهم کردن شرایط فیزیکی مناسب برای اجرای صحیح آزمون ها را ضروری دانست و تصریح کرد: نارسایی شرایط محیطی محل آزمون منجر به کاهش کارایی سوادآموزان در پاسخ دهی به سوالات می شود.
بازگشت