Logo

صفحه اصلي > فرهنگی > بازدید مدارس به دنبال اجرایی سازی و امتداد دادن فعالیت‌های پرورشی از ستاد به کف مدرسه است

بازدید مدارس به دنبال اجرایی سازی و امتداد دادن فعالیت‌های پرورشی از ستاد به کف مدرسه است


20 آبان 1402. نويسنده: monshi


فتح اللهی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان البرز از آغاز بازدیدهای دوره‌ای این اداره کل از فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی مدارس خبر داد.
وی گفت: معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز به دنبال سه ماموریت اصلی خود با عنوان برنامه فراگیر پرورشی، برنامه ملی نماد و ثبت فعالیت‌ها در سامانه نورینو در سال تحصیلی جاری، اقدام به تشکیل کارگروه نظارت تخصصی در راستای بازدید از نحوه ی اجرایی سازی این برنامه ها در مدارس استان نموده است. فتح اللهی افزود: این بازدید ها به دنبال اجرایی سازی و امتداد دادن فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی از ستاد به کف مدرسه است؛ ما به همان اندازه که می‌بایست برای تبیین برنامه‌های پرورشی تلاش کنیم، می‌بایست با بازدیدهای مستمر و دوره‌ای، بتوانیم این سیاست‌ها را در مدرسه به مرحله اجرا درآوریم. وی با اشاره به راهبرد معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش مبنی بر کاهش برنامه‌ها به لحاظ تعداد و تنوع و در مقابل پوشش دهی وسیع آن، اظهار داشت: امسال هشت برنامه اصلی در دستور کار قرار دارد، که می‌بایست حداقل ۷۰ درصد دانش آموزان را تحت پوشش قرار دهد؛ یکی از این برنامه‌ها، اجرایی سازی برنامه فراگیر پرورشی در مدارس است، که شامل: برپایی نماز جماعت، برگزاری اردوهای دانش آموزی با سناریوی فرهنگی، انجام بازی‌های تشکیلاتی، مسابقات و جشنواره ها و کارگاه های آموزشی، ایجاد فرصت‌های گفتگو برای دانش آموزان و عضویت دانش آموزان در تشکل‌های دانش‌آموزی است. معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان البرز ادامه داد: برنامه دیگر که بسیار مورد توجه است، برنامه ملی نماد است که می‌بایست مدیران مدارس، اهتمام ویژه در اجرای آن به عمل آورند تا بتوانیم از آسیب‌های اجتماعی موجود در بین دانش‌آموزان بکاهیم. وی تصریح کرد: فعالیت‌های پرورشی اگر در میدان واقعیت اثرگذار نباشد، بیهوده است؛ اما رویکرد جدید، نقش تربیتی مدیران مدارس را تقویت کرده و این توجه می‌تواند ما را برای رسیدن به عدالت آموزشی و پرورشی و نیز تحقق ساحت‌های تربیتی یاری کند.
بازگشت